printlogo


کد خبر: 129740تاریخ: 1393/9/13 00:00
تازه‌ها

فرآورده پیش‌تولید پروژه سینمایی «ثارالله» را آغاز کرد
مجتبی فرآورده کارگردان فیلم سینمایی «ثارالله» از آغاز رسمی پیش‌تولید این اثر سینمایی مذهبی - تاریخی با محوریت حرکت کاروان حضرت سیدالشهدا (ع) از مکه به سمت کربلا خبر داد. مجتبی فرآورده کارگردان فیلم سینمایی «ثارالله» در گفت‌وگو با فارس، درباره زمان آغاز این پروژه سینمایی مذهبی- تاریخی گفت: پیش‌تولید رسمی این فیلم چندی است که آغاز شده و کماکان ادامه خواهد داشت. وی با اشاره به داستان فیلم سینمایی «ثارالله»، تاکید کرد: این اثر سینمایی مقطعی از حرکت کاروان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از مکه به سمت دشت کربلا را به تصویر می‌کشد. فرآورده گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته فیلمبرداری فیلم سینمایی «ثارالله» تماما در مناطق مختلف کشورمان طی مدت 9 ماه انجام خواهد شد. وی درباره انتخاب بازیگران و عوامل این فیلم تاکید کرد: در حال حاضر در شرف انتخاب بازیگر و عوامل هستیم. فرآورده اظهار داشت: به امید خدا و لطف ائمه معصومین‌(ع) و طبق برنامه‌ریزی‌های ما فیلم سینمایی «ثارالله» پاییز سال 95 با اتمام همه مراحل فنی آماده نمایش خواهد شد.

لیست اولیه نامزدهای اسکار بخش مستند اعلام شد
مطابق سنت هرساله، آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا در حال انتشار لیست نامزدهای اولیه خودش است. اولین لیست هم مربوط به بخش مستند می‌شود.
به گزارش تسنیم، آکادمی علوم و هنرهای فیلمسازی آمریکا روز گذشته فهرست 15 فیلم مستند که وارد رأی‌گیری نهایی شده‌اند را اعلام کرد. این 15 فیلم از میان 134 اثر انتخاب شده‌اند. این فیلم‌ها عبارتند از:
Art and Craft،The case against8، همشهری کخ، Citizenfour، در جست‌وجوی ویوین مه یر، پسر اینترنت، Jodorowsky’s Dune، Keep On Keepin’ On، گروه کشتار، آخرین روزها در ویتنام، خود زندگی،
The Overnighters، نمک زمین، داستان‌های گریم اسلیپر، Virunga
گفتنی است هشتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار روز 22 فوریه 2015 به میزبانی نیل پاتریک هریس برگزار خواهد شد.

انتشار یازدهمین کتاب «گنجینه بسم‌الله» در انتظار حامی مالی
محمدرضا کمره‌ای، دبیرکل جشنواره «بسم‌الله» در گفت‌وگو با مهر درباره این کتاب توضیح داد: کتاب یازدهمین دوره جشنواره «بسم‌الله» با عنوان «گنجینه بسم الله» مراحل پیش از چاپ و انتشار را می‌گذراند. ایشان با اشاره به حمایت‌هایی که برای انتشار این کتاب صورت گرفته است، یادآور شد: سال گذشته کتاب این جشنواره با حمایت معاونت اجتماعی شهرداری تهران منتشر شد اما امسال هنوز هیچ نهادی برای حمایت از انتشار این کتاب پیشقدم نشده است و ما همچنان در حال رایزنی برای یافتن حامی مالی برای انتشار این کتاب هستیم. کمره‌ای با بیان اینکه کتاب «گنجینه بسم‌الله» شامل آثار فاخر در حوزه هنرهای قرآنی است، تصریح کرد: در کتاب یازدهمین دوره جشنواره بسم‌الله، بیش از 2 هزار اثر از هنرمندان طراح گرافیک و خوشنویس ایرانی و خارجی که در طول 11 دوره گذشته این جشنواره آثارشان در این جشنواره به نمایش درآمده است، چاپ و منتشر خواهد شد.
به گفته کمره‌ای، این کتاب در 227 صفحه با جلد سخت (گالینگور) در قطع رحلی و با کاغذ گلاسه آماده انتشار شده است.
یازدهمین دوره جشنواره «بسم‌الله» در حوزه کتابت آیه مبارکه «بسم‌الله» از سوی مرکز گسترش هنرهای قرآنی 20 تا 30 تیرماه سال 93 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
این جشنواره که هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، شامل بخش لوگوتایپ (نشانه نوشته) با موضوع  بسم‌الله و اسماء‌الحسنی  و بخش پوستر با سه موضوع بسم‌الله  و اسماء‌الحسنی، رمضان- تایپوگرافی ادعیه و مناجات کوتاه است.
در یازدهمین دوره این جشنواره، 135 اثر از هنرمندان کشورهای ایران، دانمارک، امارات، بنگلادش، پاکستان و تونس به نمایش درآمد که این آثار از میان  4375 اثر رسیده به جشنواره انتخاب شده بود.


Page Generated in 0/0062 sec