printlogo


کد خبر: 129741تاریخ: 1393/9/13 00:00
اخبار

فیلم‌های برگزیده بخش نگاه نو تا پایان آذرماه بازبینی خواهند شد
مدیر امور اجرایی و دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از آثار نگاه نو (بخش مسابقه فیلم‌های اول) به دبیرخانه ارائه شده است، گفت: فیلم‌های این بخش زودتر بازبینی و نتیجه آن اعلام می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، ناصر باکیده، مدیر امور اجرایی و دبیرخانه جشنواره با تاکید بر اینکه طبق جلسه شورای اجرایی جشنواره، بازبینی فیلم‌های این بخش باید در اولویت قرار گیرد، بیان کرد: هنگامی که بازبینی فیلم‌های این بخش زودتر تمام شود فیلمسازان می‌توانند با آرامش‌خاطر بیشتری مراحل فنی فیلم‌هایشان را به پایان برسانند تا پس از بازبینی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ که تعدادشان 22 فیلم است از حجم کاری، تراکم و فشار زیاد استودیوها و مراکز فنی کاسته شود. باکیده تصریح کرد: همانگونه که در مقررات اعلام شده، متقاضیانی که تا پایان آبان‌ماه ثبت‌نام کردند از ابتدای آذرماه فیلم‌هایشان باید آماده تحویل باشد تا براساس زمان‌بندی‌ای که از سوی دبیرخانه اعلام می‌شود فیلم‌ها جهت بازبینی به دبیرخانه تحویل داده شود. مدیر امور اجرایی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: در حال حاضر برای اینکه تا پایان آذرماه اسامی برگزیدگان بخش نگاه‌نو را اعلام کنیم لازم است تا 20 آذرماه فیلم‌های بازبینی نشده متقاضی این بخش به دبیرخانه تحویل داده شود تا در نوبت بازبینی قرار گیرد. وی تصریح کرد: با اعلام اسامی فیلم‌های برگزیده این بخش (نگاه‌نو) عملیات فنی فیلم‌ها سریع‌تر انجام خواهد شد تا مشکلی برای نمایش آنها در جشنواره پیش نیاید. باکیده همچنین گفت: با همکاری تهیه‌کنندگان و کارگردانان تاکنون توانسته‌ایم برنامه منظمی برای بازبینی هیات‌های انتخاب داشته باشیم و امیدواریم همین نظم را تا پایان آذرماه حفظ کنیم، به هر حال برنامه ما این است که بتوانیم از ایجاد مشکلات بعدی هنگام آماده‌سازی فنی فیلم‌ها پس از اعلام نتایج هیات انتخاب جلوگیری کنیم. جهت اطلاع از آخرین اخبار سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر می‌توانید به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس www.fajrfilmfestival.com مراجعه یا با شماره‌های 88673278 و 88194235 تماس برقرار کنید.

«آرمانشهر» تا آذرماه آماده نمایش می‌شود
تهیه‌کننده «آرمانشهر» گفت: کار صداگذاری این فیلم توسط سیدمحمود موسوی‌نژاد در تهران انجام می‌شود.  محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده «آرمانشهر» در گفت‌وگو با تسنیم، از آغاز مراحل صداگذاری این فیلم در تهران خبر داد و گفت: سیدمحمود موسوی‌نژاد مراحل صداگذاری «آرمان‌شهر» را در تهران و نه اسکاتلند انجام می‌دهد. وی افزود: بخش عمده موسیقی «آرمانشهر» هم توسط آرمان موسی‌پور به پایان رسیده و تنها بخش کوتاهی از آن باقی مانده است که در چند روز آینده به پایان می‌رسد. علی‌اکبری تصریح کرد: فرم حضور این فیلم در جشنواره را پُر کرده‌ایم و فیلم سینمایی «آرمانشهر» برای حضور در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. به گفته این تهیه‌کننده، با برنامه‌ریزی انجام شده تا آخر آذرماه کار تولید این فیلم سینمایی به پایان می‌رسد. فیلمنامه «آرمانشهر» را امیر آقایی نوشته و حسن ناظر آن را کارگردانی می‌کند و داستان آن درباره یک زن افغان است که همسرش 8 سال پیش بر اثر جنگ قطع نخاع شده است ولی او قصد دارد دوباره امید را به خانه‌اش بازگرداند و به زندگی‌اش تداوم ببخشد و تنها راه این موضوع وجود یک بچه است.  این زن تصمیم می‌گیرد با لقاح مصنوعی باردار شود و به همین دلیل برای انجام این کار به هند می‌رود و... شخصیت اصلی فیلم در این سه اپیزود با آدم‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که سرنوشتش را رقم می‌زند.

فیلمبرداری سکانس‌های پایانی «پرده‌نشین» در حرم امام رضا (ع)
گروه تولید «پرده‌نشین» برای گرفتن سکانس‌های پایانی این مجموعه تلویزیونی روز گذشته ۱۱ آذر ماه راهی شهر مقدس مشهد شدند. به گزارش  تسنیم، تصویربرداری مجموعه «پرده‌نشین» به تازگی در شهر ورامین به پایان رسیده و گروه تولید از روز گذشته برای گرفتن سکانس‌های نهایی «پرده‌نشین» راهی شهر مقدس مشهد شدند. در سکانس‌هایی که قرار است در حرم امام رضا (ع) گرفته شود، فرهاد آییش (حاج‌آقا شهیدی) و احمد علامه دهر مقابل دوربین می‌روند. بزودی تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی به پایان می‌رسد. تاکنون 12 قسمت از «پرده‌نشین» از شبکه اول سیما پخش شده است.


Page Generated in 0/0189 sec