printlogo


کد خبر: 129750تاریخ: 1393/9/13 00:00
مسلمانان بدترین و یهودیان بهترین شرایط کاری را در انگلستان دارند

در میان تمام اقلیت‌های قومی و مذهبی ساکن در انگلستان، مسلمانان از کمترین شانس برای دستیابی به یک شغل یا ارتقا به سمت‌های مدیریتی برخوردار هستند. به گزارش تسنیم به نقل از ایندیپندنت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد در میان اقلیت‌های ساکن بریتانیا، مسلمانان با بدترین تبعیض شغلی مواجه هستند و کمترین فرصت را برای یافتن یک شغل یا برخورداری از یک سمت مدیریتی دارند.
مردان مسلمان ۷۶ درصد شانس کمتری نسبت به یک سفیدپوست مسیحی بریتانیایی با همان سن و همان شرایط، برای دریافت کار دارد. زنان مسلمان نیز ۶۵ درصد کمتر نسبت به همتایان مسیحی خود شانس استخدام دارند. مسلمانان در میان ۱۴ گروه قومی‌_‌مذهبی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته‌اند از بدترین شرایط کاری برخوردار هستند.
دکتر نبیل خطاب و پرفسور ران جانسون با استفاده از داده‌های پیمایش نیروی کار سازمان ملی آمار که شامل بیش از نیم میلیون نفر می‌شد به این نتایج دست یافتند. دکتر نبیل خطاب، از دانشگاه بریستول، اعلام کرد: احتمالا دلیل ظهور وضعیت کنونی این است که «مسلمانان به دلیل افزایش اسلام‌هراسی و دشمنی علیه آنها به صورت جمعی در پایین‌ترین جایگاه سیستم نژادی یا قومی‌_‌فرهنگی این کشور قرار گرفته‌اند». وی در ادامه گفت: «آنها به عنوان خیانتکار و نیز تهدید در نظر گرفته می‌شوند نه یک اقلیت محروم. در چنین فضایی، بسیاری از کارفرمایان تمایلی برای استخدام مسلمانان نخواهند داشت بالاخص اگر افراد دیگری از گروه‌های خودشان یا گروه‌های دیگری که کمتر تهدیدآمیز هستند وجود دارند که می‌توانند همان کار را انجام دهند». مردان و زنان بی‌دین بریتانیایی به ترتیب ۲۰ و ۲۵ درصد کمتر از مسیحی‌ها می‌توانند به کار دست یابند. مسیحیان سیاهپوست و نیز مسیحیانی که دارای تبار کارائیبی هستند به ترتیب از ۵۴ درصد و ۴۸ درصد شانس کمتری برخوردارند. تنها گروه مذهبی‌_‌قومی که دارای فرصت‌های بهتر کاری نسبت به مسیحیان بریتانیایی بودند، یهودیان این کشور هستند. زنان و مردان یهودی به ترتیب ۲۸ و ۱۵ درصد بیش از یک مسیحی بریتانیایی فرصت استخدام دارند.


Page Generated in 0/0046 sec