printlogo


کد خبر: 129762تاریخ: 1393/9/13 00:00
هرچه هست از قامت ناساز بی‌اندام ماست!

محمدصادق حاج‌صمدی: ملت! عامل همه تحریم‌ها انرژی هسته‌ای است! دولت سعی می‌کند از خیر آن بگذرد تا مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و قیمت پایین نفت را هم حتی بالا بکشد اما مشتی مزدور بی‌سواد از جای خاص تغذیه‌شونده و امثال بذرپاش و خلاصه مشتی دلواپس لبوفروش هستند که نمی‌گذارند! همه آنهایی که از قبل تحریم‌ها سود بردند و امروز نمی‌توانند ببینند مشکلات مملکت حل بشود! نه‌تنها منتقدان توافقنامه که منتقدان تکخوانی زنان، وضعیت مجوزهای وزارت ارشاد، وزیر پیشنهادی علوم، آلودگی هوای تهران، خشکی زاینده‌رود و در یک جمله تمام آنهایی که ان‌قلتی به عملکرد ارکان و بخش‌های دولت دارند و مزدور و بی‌سوادند و صرف نظر از اینکه این انتقاد‌ها از سوی چه کسی مطرح می‌شود یا درباره چه موضوعی عنوان می‌شود، ما و خیلی‌های دیگر که همدیگر را هم نمی‌شناسیم مجموعه‌ای از منتقدان را شامل می‌شویم!
اصلا آلودگی هوای تهران هم که محیط‌زیست گفته بود تقصیر داعش است، تقصیر ماست! خشکی زاینده‌رود، مهاجرت معکوس مردم سیستان، قیمت گوجه فرنگی، پایین آمدن قیمت نفت، نرخ تصادفات در کشور، آمار مرگ و میر، دستفروشی مترو، تاخیر هواپیماها، کشته شدن جوان سیاهپوست آمریکایی، سیل‌های بنگلادش و حتی زلزله‌های ژاپن هم تقصیر منتقدان است! اصلا من مسؤولیت بستن قرارداد کرسنت را هم شخصا بر عهده می‌گیرم!
از همه اینها مهم‌تر هم اینکه کلید همه این مشکلات و معضلات هم توافق هسته‌ای و تعطیلی نیروگاه آب سنگین اراک است! یعنی نه‌تنها تحریم‌هایی که از اولین سال پیروزی انقلاب وضع شده بلکه تحریم ونزوئلا و سومالی و اریتره و برونئی و باقی کشور‌ها هم به انرژی هسته‌ای ما مربوط می‌شود و اگر «وطن امروز» بگذارد و او هم مثل بقیه سرش را بکند زیر برف و دست تدبیر دولت را در تمدید و امید باز بگذارد همه این مشکلات حل می‌شود!
خدای نکرده فکر نکنید تحریم‌های علیه صدام که سال 2003 سقوط کرد تا سال 2013 علیه عراق همچنان اعمال می‌شد! مبادا فکر کنید تحریم‌ها به موجودیت انقلاب برمی‌گردد! اینها همه انتزاعات ذهن سودجوی منتقدان است که از تحریم‌ها تغذیه می‌کردند و حالا که تحریم‌ها رفع شده‌(!) منبع درآمد خود را از دست داده‌اند! کور باشد چشمی که سیل صادرات و وارداتی را که به‌واسطه رفع تحریم صورت گرفته نمی‌بیند! ارزان شدن نان و آب و برق را نمی‌بیند! سیل واردات دارو‌ها و رادیو‌دارو‌ها و تجهیزات پزشکی و هواپیماهای بوئینگ و صنایع سنگین را برنمی‌تابد! نمی‌تواند ببیند فروش نفت چندبرابر شده و قیمت آن بالا رفته و معوقات بانکی دریافت شده! اینها که هیچ! ناو‌های کلاس اسپرانس را که شاه خریده بود هم به‌واسطه این توافق به ما برگردانده‌اند و حالا وینسنس یک ناخدای ایرانی دارد! آقای نوبری! کمی دقت کنید خواهید دید که حتی ترافیک هم حل شده و این وضعیت تا تیرماه که توافقنامه ژنو تمدید شده ادامه خواهد داشت! اما شما و امثال شما سعی می‌کنید نگذارید این شکوفایی و پیشرفت که تا تیر سال آینده تمدید شده ادامه پیدا کند و می‌خواهید جوی به‌وجود بیاورید که تیم مذاکره را تضعیف کند و دست دولت را تنگ و مردم را هم فریب بدهید تا تمتع جناحی کنید!
براستی چرا منتقدان، حمایت رهبری از مذاکرات را نادیده می‌گیرند؟! آیا اینکه رهبری فرمودند «این چند کشور معدود، نام خودشان را جامعه جهانی گذاشته‌اند و برای اثبات این حرف حدود 150 کشور عضو غیرمتعهدها و میلیاردها نفر از جامعه بشری را عملاً از جامعه جهانی حذف می‌کنند» و اینکه «ما اصلاً به اعتماد کردن آمریکا هیچ احتیاجی نداریم و نمی‌خواهیم اعتماد او را جلب کنیم چرا که برای ما اهمیتی ندارد» جز تایید حرف آقای وزیر است که در پاسخ به خبرنگار ایرنا که پرسیده بود «کری گفته برنامه هسته‌ای ایران کند و جهان امن‌تر شده» گفته بود: ما خوشحالیم که دنیا کمتر نگران است؟! رهبری فرمودند: «تئوریزه کردن سازش و تسلیم مقابل زورگویان خیانت است». خب! این یعنی همان شاه‌کلیدی که «آمریکا کدخداست و بستن با کدخدا راحت‌تر است». این یعنی از عاشورا درس مذاکره بگیریم! مگرنه اینکه جمله رهبری که «راه علاج مشکلات را باید در درون کشور یافت نه در بیرون مرزها» غیر از این است که همه بدبختی‌های ما به‌قول امثال زیباکلام به‌دلیل تحریم‌هاست و تحریم‌ها هم به‌دلیل انرژی هسته‌ای؟! دنیا یعنی آمریکا و آمریکا الان کمتر نگران است اما ما نمی‌گذاریم اعتمادسازی صورت بگیرد! اینکه ژاپنی‌ها هنوز بعد از 50 سال اعتمادسازی نتوانستند آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند و کاپیتولاسیون را برچینند هم ربطی به این ندارد که ما نتوانیم!
اصلا من می‌خواهم استعفا بدهم و اعلام برائت کنم! تقاضا می‌کنم از یکی از این رسانه‌ها مثل ایران و ابتکار و مردم‌سالاری و... که به جای اینکه مدام بگویند توافقنامه خوب است و تمدید آن از خودش هم بهتر است و دیوار تحریم‌ها ترک برداشته و طرفداران دولت قبل چشم دیدن پیروزی ملت را ندارند، یک‌بار به زبان ساده توضیح بدهند توافقنامه چه بوده و مذاکرات الان در چه وضعیتی قرار دارد. به زبان ساده هم توضیح بدهند که من بی‌سواد هم بفهمم! مثلا آقای ابوطالبی بگویند کدام تحریم برداشته شده و این تحریم در کجا برداشته شده و این برداشته شدن تحریم کجا دارد خودش را نشان می‌دهد! خب! اگر دنیا می‌بیند، من که در ایران زندگی می‌کنم که به‌طریق اولی باید ببینم! اصلا به همین آقای زیباکلام تریبون بدهید توضیح بدهد که به‌رغم توافق چرا 2 ماه پیش که هواپیمای جمهوری اسلامی در سوییس نیاز به تعمیر داشت به دلیل تحریم‌ها جعبه ابزار هم به ایرانی‌ها نداده بودند و هواپیمای دیگری از ایران تجهیزات برده بود!؟ چرا توافقنامه را به شیوه‌ای امضا کردند که نیاز به تصویب آن در مجلس نباشد؟!
به من هم توضیح بدهند اینکه می‌گویند رهبری از مذاکره حمایت کرده‌اند و می‌کنند ولی منتقدان نمی‌گذارند(!) چه ربطی به مفاد تعهد دارد؟! رهبری با مذاکره موافقند. همه با مذاکره موافقند! سنت است! اما چه کسی با چه کسی و بر سر چه چیزی و با چه شیوه‌ای و به چه قیمتی مذاکره کند؟! غائله حکمیت مذاکره بود! اما امیرالمومنین از ابتدا به آن خوشبین نبودند! یک عده جوسازی کردند که راه نجات مذاکره است! مردم هم رای دادند. رفتند مذاکره کردند که شد آنچه شد!
مذاکره امام حسن با معاویه هم مذاکره بود! امام اما چنان مذاکره‌ای با معاویه کرد که هر که مفاد عهدنامه را بخواند و تاریخ را نداند یقین می‌کند پیروز نبرد امام‌حسن(ع) بوده است! با اینکه ایشان هم به مذاکره خوشبین نبود! فقال علیه‌السلام: «الا و ان معاویه دعانا الی امر لیس فیه عز و لا نصفه فان اردتم الموت رددناه علیه و حاکمناه الی‌الله عزوجل بظبی السیوف، و ان اردتم الحیاه قبلناه و اخذنا لکم الرضی»  و اکنون معاویه از ما تقاضای صلح کرده، صلحی که هیچگونه سرافرازی و شرافت و انصافی در آن وجود ندارد. اگر آماده برای نبردید، صلح او را رد کرده با تکیه بر شمشیرمان، کار او را به خدا واگذاریم؛ اما اگر ماندن را دوست دارید، صلح او را بپذیریم و برای شما امان بگیریم. فناداه القوم من کل جانب البقیه ‌البقیه!
این منتقدانی که سنگ خودشان را به سینه می‌زنند هر بار بعد از اینکه آب از سر ملت گذشته بود و توافق پشت در‌های بسته انجام شده بود فهمیدند آب سنگین اراک تعطیل شده و فیلم‌های امنیتی در اختیار بازرسان قرار گرفته و قس‌علی‌هذا و تحریم‌ها هم پابرجاست؛ این چه تاثیری می‌توانسته در روند مذاکرات داشته باشند؟! ما یک روز صبح از خواب بیدار شدیم که دیدیم رسانه ملی صحبت از پیروزی بر شرق و غرب می‌کند و رئیس‌جمهور می‌گفت قدرت‌های بزرگ در مقابل ملت ایران تسلیم شده‌اند. مذاکرات هسته‌ای که در 4 دولت و در عهد سه رئیس‌جمهور ادامه داشت یکباره و ظرف چند ماه با ظرافت آقای ظریف به توافق رسید!؟
با تمام این اوصاف ملت شریف ایران! ما منتقدانیم که بر سر راه پیشرفت شما نشسته‌ایم و موجب تحریم‌های 1357 تا به امروز هم انرژی هسته‌ای است و پدر شهید احمدی‌روشن هم می‌خواهد دستاورد‌های فرزندش و خون هزاران شهید دیگر را به باد بدهد!


Page Generated in 0/0128 sec