printlogo


کد خبر: 129787تاریخ: 1393/9/13 00:00
وزارت امور خارجه:همه کارمندان سفارت سالم هستند
وقوع انفجار نزدیک محل سکونت سفیر ایران در یمن

یک انفجار مهیب منطقه حده واقع در صنعا پایتخت یمن را لرزاند. تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان در این‌باره نوشت: برخی رسانه‌ها از جمله العربیه و رویترز گزارش دادند که این انفجار نزدیک منزل مسکونی سفیر ایران واقع در محله «حده» در صنعا پایتخت یمن روی داده است. اسکای نیوز گزارش داد در این انفجار به منزل سفیر ایران خسارت وارد شده است. بر اساس اخبار اولیه این انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری‌شده بوده است و بر اساس آمار اولیه تاکنون 3 نفر کشته و چندین نفر از جمله عابران زخمی شدند. بر اساس گزارش منابع محلی یمن، شدت این انفجار به‌حدی بوده است که شیشه‌های منازل اطراف انفجار را شکست و شیشه‌های محله‌های نزدیک به آن تا فاصله
3 کیلومتری را نیز به لرزه در آورد. یک مقام مسؤول در وزارت کشور یمن به خبرگزاری «خبر» گفت این انفجار ناشی از یک خودروی بمب‌گذاری‌شده بوده و در محله سیاسی و دیپلماتیک‌نشین واقع در منطقه حده در مرکز صنعا روی داده است. این منبع در عین حال به خسارت‌های احتمالی این انفجار اشاره نکرده است. اسکای‌نیوز گزارش داد که آمبولانس‌ها به‌سمت محل انفجار حرکت کردند و نیروهای امنیتی یمن مسیرهای منتهی به محل انفجار را مسدود کردند. از سوی دیگر حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان گفت: انفجار صنعا هیچ آسیبی به دیپلمات‌های ایرانی نرسانده و خسارت‌ها تنها مادی است.
کارکنان سفارت ایران در یمن در سلامتند
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این اقدام  تروریستی در نزدیکی محل سکونت سفیر ایران در یمن گفت: طبق آخرین اطلاعات همه کارکنان ایران در سفارت یمن سالم هستند. موضوع مهمی نبوده و جزئیات این حادثه در حال پیگیری است.  
احضار کاردار یمن به وزارت امور خارجه
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از فراخواندن کاردار یمن در تهران به این وزارتخانه در پی حادثه تروریستی دیروز در نزدیک اقامتگاه سابق سفیر کشورمان در صنعا خبر داد.  حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: به کاردار یمن در قبال مسؤولیت دولت این کشور در تأمین امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در صنعا تذکر جدی داده شد.  وی افزود: به کاردار یمن در تهران تأکید کردیم انتظار داریم دولت این کشور اقدامات فوری برای شناسایی، دستگیری و مجازات عامل یا عاملان این حادثه تروریستی به عمل آورد.  امیرعبداللهیان اضافه کرد: همچنین به کاردار یمن اعلام شد انتظار داریم مقامات این کشور در قبال آزادی دیپلمات ربوده‌شده ایرانی، آقای احمد نیکبخت که 14 ماه پیش در صنعا ربوده شد و طبق اطلاعات دریافتی در سلامت بسر می‌برد بدون فوت وقت اقدام کنند. معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره حادثه تروریستی دیروز در صنعا گفت: این حادثه ساعت 9 صبح دیروز در نزدیکی اقامتگاه سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران با اقدام جریان‌های تروریستی روی داد اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما همگی سالم هستند. امیرعبداللهیان گفت: در پی این حادثه وزیر خارجه یمن در تماس با سفیر کشورمان در صنعا این اقدام را بشدت محکوم و اعلام کرد بزودی وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای در این باره صادر می‌کند.
 


Page Generated in 0/0060 sec