printlogo


کد خبر: 129794تاریخ: 1393/9/13 00:00
سرخط خبر

 محمدابراهیم امین، رئیس‌کل بیمه مرکزی از ارسال پرونده بیمه توسعه به قوه قضائیه و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد و گفت: طبق رأی دیوان عدالت اداری از این پس استفاده از دومین کوپن بیمه‌نامه مشمول جریمه نمی‌شود.
  یک مقام آمریکایی هشدار داد شرکت‌های آمریکایی مجاز نیستند در بخش خودرو با ایران معامله داشته باشند.
 نمایندگان مجلس تصویب کردند که به منظور نگهداری راه‌های کشور و با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست، ۲۰ درصد قیمت گازوئیل توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران دریافت می‌شود.
 محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملیاتی شدن برنامه وثیقه قرار دادن شناور در ازای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی از یک‌ماه آینده خبر داد و گفت: اهداف ۱۰ ساله صنایع دریایی تا پایان سال نهایی می‌شود.
 براساس اعلام گمرک ایران، صادرات انواع چوب از جمله چوب صنوبر تا اطلاع ثانوی ممنوع است. بدیهی است ممنوعیت هیزم و زغال چوب نیز همچنان به قوت خود باقی است.
 شورایعالی شهرسازی و معماری ایران احداث مجموعه مسکونی در اراضی موسوم به تماشا واقع در جنوب شرق شهر جدید پردیس را فاقد جنبه‌های فنی و قانونی تشخیص داد و با آن مخالفت کرد.
 نمایندگان مجلس تصویب کردند چاه‌های کشاورزی از پرداخت عوارض برق معاف هستند.
 قاسم حسینی، قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: ۲۰ درصد از موجودی این صندوق باید به بخش صنعت و کشاورزی اختصاص یابد.
 تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل و تجارت میان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی حمل و نقل قزاقستان امضا شد.
 عبدالکریم رزازان، مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر از طراحی و ساخت ۳ روبات دریایی توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: این روبات‌ها با دوربین با فناوری بالا می‌توانند در آب‌هایی که غواص دید ندارد به‌راحتی فعالیت کنند.
 حمیدرضا عراقی ، مدیرعامل شرکت ملی گاز با رد حذف بند « Take or pay (بگیر یا بپرداز)» از قرارداد صادرات گاز به ترکیه، اعلام کرد: توافق جدیدی با ترکیه برای افزایش صادرات گاز نداشته‌ایم.
 عباس شعری‌مقدم، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به بازگشایی رسمی اولین خط اعتباری چینی در صنعت پتروشیمی ایران، اعلام کرد: فاینانس ۴ طرح پتروشیمی دیگر هم بزودی بازگشایی می‌شود.
 شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات دیروز با 398 واحد افت در ارتفاع 71 هزار و 860 واحدی سقوط کرد.
 


Page Generated in 0/0130 sec