printlogo


کد خبر: 130145تاریخ: 1393/9/19 00:00
اخبار

سخنرانی نوه امام درباره ریشه حوادث منطقه
از کشته شدن فریب‌خورده‌ها ناراحتیم اما چه می‌شود کرد
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در سخنانی در اولین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری با تقسیم افراطی‌گری به 2 ساحت نظری و عملی، گفت: سازمان‌های بین‌المللی و قدرت‌های نظامی و سیاسی جهان مثل شورای امنیت وجه غالب همت خود را بر این گذاشتند که با افراطی‌گری فعلی و عملی در جهان مبارزه کنند البته در اینکه همه آنها واقعاً از سر صدق در این معرکه وارد شده‌اند تردید است و مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ اخیر خود نسبت به این موضوع مطالبی را بیان کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی گفت: شایسته است بیش از برخورد با افراط‌گرایان در معرکه عملی نسبت به دغدغه افراط‌گرایی در حیطه اندیشه و نظر توجه شود، تا زمانی که می‌گویند «عقیده این است و جز این نیست» و «من حقم و همه باطل». به گزارش ایسنا، نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: ما از کشته شدن جوان فریب‌خورده در عراق و شام ناراحت می‌شویم اما چه می‌شود کرد وقتی اینها دستشان به خون مسلمانان،‌ یهودیان و مسیحیان آغشته است، اما این کنفرانس‌ها می‌تواند برای این باشد که بنیان اندیشه افراط‌گرایی را با جهادی فرهنگی ساکت کند. تا زمانی که بنیادهای بین‌المللی در دنیا اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کنند و در نظام‌های تفکرساز خود به تئوریزه کردن خشونت توسط آن رژیم می‌پردازند چشم‌انداز روشنی از، از بین رفتن افراط‌گرایی وجود ندارد. وی ادامه داد: مادامی که دنیا با سیاست دوگانه به کشورهایی نگاه می‌کند که مرکز تفکر تکفیری هستند و آنها را محکوم نمی‌کند چشم‌اندازی از صلح پایدار دیده نمی‌شود و هر اقدامی در حیطه مبارزه عملی و میدانی دفعی و تدریجی خواهد بود. وی در پایان گفت:‌ به امید روزی که گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد.

دریافت ۹۰۰ هزار پیامک و ایمیل نامگذاری برای RQ170 ایرانی
سردار رمضان شریف مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فراخوان مردمی سپاه برای نامگذاری RQ170 ایرانی اظهار داشت: تاکنون حدود 900 هزار پیامک و ایمیل نامگذاری برای RQ170 ایرانی از ایرانیان عزیز در داخل و خارج از کشور دریافت شده است. به گزارش تسنیم، وی افزود: اسامی پیشنهادی دارای تنوع بسیار زیاد بوده و از مفاهیم عمیق و با بار معنایی بالایی برخوردار است. نام‌های دریافتی و استخراج شده از پیامک‌ها و ایمیل‌های مردم دارای هویت فرهنگی، دینی، ملی، ارزشی و انقلابی است و با ادبیات قدیم و جدید مورد توجه آحاد ملت ایران قرار گرفته است. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رکورد بالای روزانه پیامک‌های دریافتی و روند پرشتاب پیشنهادات مردمی تصریح کرد: پس از پایان موعد فراخوان، از 25 آذرماه عملیات بررسی و داوری اسامی پیشنهادی توسط هیأت داوری واجد شرایط و صلاحیت‌های لازم آغاز خواهد شد.

انتقاد بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از لغو مجوزهای برنامه‌های روز دانشجو
مدیران دانشگاه آزاد آب به آسیاب دشمن می‌ریزند
بسیج دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با صدور بیانیه‌ای از عدم مجوز برای برنامه‌های سیاسی روز دانشجو از سوی مسؤولان دانشگاه آزاد انتقاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، متن این بیانیه بدین شرح است: در زمانی زندگی می‌کنیم که ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی، سرتاسر جهان را فرا گرفته و دشمنان اسلام و ایران درصدد براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین و شگردهای دروغ‌پراکنی رسانه‌ای هستند. در این برهه از زمان که مهم‌ترین وظیفه حکومت، نهادهای انقلابی و نیروهای دلبسته به آرمان‌های انقلاب، مقابله با این جریان است، مدیران دانشگاه آزاد اسلامی، خواسته یا ناخواسته، با سیاه‌نمایی در سخنان خود آب بر آسیاب دشمن می‌ریزند. مدیرانی که اساتید حوزه را روضه‌خوان و روشنفکرنماهای غرب‌زده را استاد و تئوریسین معرفی می‌کنند. حال به گفته رئیس‌جمهور که زمان امنیتی بودن فضا به سر آمده است، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد با تشکیل شوراهای مختلف تلویحاً دستور مقابله با تحرکات سیاسی را صادر می‌کند و در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد، برنامه‌های سیاسی روز دانشجو مجوز برگزاری نمی‌گیرند. مگر رهبر معظم انقلاب صریحاً به حضور دانشجویان در صحنه‌های سیاسی تأکید نکردند: «شما به‌‌ عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر باید نگاه کنید، تکلیف‌تان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید نسبت به اشخاص، نسبت به جریان‌ها، نسبت به سیاست‌ها، نسبت به دولت‌ها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید». بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بر خود واجب می‌داند تا با رصد موضع‌گیری‌ها و تحرکات متخاصم با جریان بسیجی و انقلابی در دانشگاه آزاد و اعلام عمومی آن در رسانه‌ها، مطالبات مقام معظم رهبری در شؤون مختلف را پیگیری کرده و با تمام توان رهرو این راه ناتمام باشد که: أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ.


Page Generated in 0/0056 sec