printlogo


کد خبر: 130525تاریخ: 1393/9/27 00:00
جوابیه بورس و توضیح «وطن امروز»

در پی چاپ مطلبی با عنوان «رئیس بورس تابعیت دوگانه دارد؟» در شماره روز گذشته «وطن امروز»  روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان بورس جوابیه‌‌ای ارسال کرد که در زیر متن جوابیه را می‌خوانید:
«پیرو انتشار خبری با تیتر «رئیس بورس تابعیت دوگانه دارد» در صفحه اول شماره 1490 مورخ 26/9/93 آن روزنامه و طرح ادعای تابعیت دوگانه جناب آقای دکتر فطانت، رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، تصریح می‌گردد ادعای مذکور کذب محض و از مصادیق بارز افترا و نشر اکاذیب بوده و به استناد مواد 1،6 ، 9 و 30 قانون مطبوعات و نیز ماده‌های 697 و 698 قانون مجازات اسلامی، جرم و مستوجب مجازات قانونی محسوب می‌شود. بر این اساس، مقتضی است دستور فرمایید تکذیبیه این سازمان را براساس ماده 23 قانون مطبوعات، در اسرع وقت در همان صفحه و ستون و با همان حروف، درج نمایند. بدیهی است این سازمان حق قانونی خود را برای پیگیری قضایی این ادعا، محفوظ می‌داند».
 توضیح «وطن امروز»
1ـ مطلب کوتاه «وطن امروز» درباره تابعیت دوگانه فطانت‌فرد، رئیس جدید بورس با عنوان «رئیس بورس تابعیت دوگانه دارد؟» عنوانی سوالی داشت و نه خبری. این مطلب براساس شنیده‌های خبرنگار اقتصادی تنظیم شده و به همین علت در پایان آن آمده که: «در صورتی که شنیده‌ها درباره تابعیت دوگانه مدیرعامل جدید بورس صحت داشته باشد نشان‌دهنده این است که دولت از تجربه خاوری درس عبرت نگرفته است.»
2ـ امیدواریم موضوع تابعیت دوگانه داشتن آقای فطانت‌فرد صحت نداشته باشد و مدیری که بر یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین صندلی‌های مدیریتی اقتصادی جلوس کرده تابعیت کشور دیگری نداشته باشد. قطعا اطلاعات امنیتی و استراتژیکی که رئیس بورس دارد بسیار فراتر از مدیرعامل بانک ملی است.
3- «وطن امروز» در روزهای آینده با انتشار اسنادی درباره مدیران دوتابعیتی دولت، گزارش مفصلی درباره خطری که امنیت و اقتصاد کشور را تهدید می‌کند، منتشر خواهد کرد تا کذب بودن برخی ادعاها عیان شود.


Page Generated in 0/0059 sec