printlogo


کد خبر: 130536تاریخ: 1393/9/27 00:00
سلامت

معاون وزیر بهداشت خبر داد
کمبود شدید پرستار در کشور
با کمبود شدید پرستار در کشور مواجهیم، به طوری که اکنون به بیش از 2 برابر تعداد فعلی به پرستار در کشور نیاز داریم. ایسنا در این باره نوشت: محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) کرمانشاه با حضور در جمع پرستاران، افزود: با کمبود شدید پرستار در کشور مواجهیم و برای افزایش استخدام پرستاران و افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها رایزنی می‌کنیم. وی با بیان اینکه در سال 1383 حدود 40 هزار پرستار بیکار در کشور وجود داشت، عنوان کرد: اکنون نه تنها پرستار بیکار نداریم، بلکه با کمبود شدید نیرو مواجهیم و هر کسی در این رشته فار‌غ‌التحصیل شود، کار برای او وجود دارد. به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری اکنون حدود 140 هزار پرستار در مراکز دولتی و غیردولتی کشور مشغول به کارند و
130 هزار پرستار نیز عضو سازمان نظام پرستاری کشور هستند. میرزابیگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پرستاری تنها به مراکز درمانی دولتی و غیردولتی محدود نمی‌شود، بیان داشت: در بخش آموزشی و پژوهشی نیز پرستاران ما مشغول به کارند. وی با بیان اینکه تعداد کادر پرستاری کشور 90 هزار نفر است، یادآورشد: به 2 برابر این میزان پرستار در کشور نیاز داریم. رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اکنون در کشور بیش از 170 دانشکده پرستاری و مامایی وجود دارد، یادآور شد: تعداد اعضای هیات علمی ما در 2 بخش دانشگاه دولتی و آزاد در مجموع حدود 1500 نفر است. معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تصریح کرد: تعداد رشته‌های پرستاری در کشور نیز هم‌اکنون 11 رشته است که افزایش 3 یا 4 رشته دیگر نیز در دست بررسی است. رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: هر معیاری را که در نظر بگیریم از جمله تخت، جمعیت، بیمار و پزشک، در کشور کمبود پرستار داریم. این ظرفیت فعلی فارغ‌التحصیلان نیز جوابگوی نیازها نیست و باید ظرفیت‌های دانشگاهی در بخش پرستاری را نیز افزایش داد.

اعلام فهرست  نمک‌های خوراکی غیرمجاز
نمک‌های دینا، رادمهر و بهفر به دلیل جعل اسناد و مجوزهای بهداشتی غیرمجاز شناخته شده‌اند. به گزارش«وطن امروز» محمد هاشمی، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این باره گفت: با عنایت به تاکیدات مستمر ریاست سازمان غذا و دارو بر ارتقای نظارت در سطح عرضه و مبارزه با کالاهای فاقد سلامت، واحدهای تولیدی و محصولات نمک، با نام‌های تجاری دینا، نمک تصفیه یددار شرکت نمک رادمهر با نام تجاری رادمهر تولید شده در شهرک صنعتی گرمسار و نمک بهفر تولیدی در ناحیه صنعتی لاجرد سمنان به دلیل جعل اسناد و مجوزهای بهداشتی مورد نظر اداره کل فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، غیر مجاز شناخته شده‌اند. وی از کسانی که محصولات نامبرده را در مراکز خرید شهری مانند فروشگاه‌های رفاه، شهروند، سپه و تمام سطوح عرضه مشاهده می‌کنند درخواست کرد در اسرع وقت، روابط عمومی سازمان سازمان غذا و دارو، معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع کنند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدامات لازم به‌عمل‌ آید. مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو با رد صحبت‌هایی که درباره مجوز استفاده از هورمون اتفون به‌منظور زودرس شدن محصولات کشاورزی توسط سازمان غذا و دارو وجود دارد، اظهار داشت: اگر چه تلاش برای حفظ سلامت مردم تعاملی بین‌بخشی است اما درباره برخی اظهارنظرها می‌توان به پاسخ نامه 30 شهریور ماه سال جاری به شماره 73371/675 سازمان غذا و دارو خطاب به نامه شماره 730/8561، 23 تیر ماه سازمان حفظ نباتات کشور اشاره کرد که در آن نامه هدایت حسینی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو به صراحت به سم ایجاد شده توسط هورمورن یادشده برای انسان و موجودات آبزی در زمان مصرف اشاره کرده و از آن سازمان خواسته است به دلیل مخاطرات سم‌شناسی برای مصرف‌کنندگان موضوع  مصرف نشدن آن تا بررسی دقیق توسط سازمان حفظ نباتات به صورت جدی پیگیری شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec