printlogo


کد خبر: 130540تاریخ: 1393/9/27 00:00
اخبار

راه‌آهن چین به خطوط ریلی ایران متصل می‌شود
 براساس توافقات انجام شده در «دوشنبه» تاجیکستان، ساخت خطوط ریلی بین ۵ کشور منطقه، راه‌آهن چین را از مسیر افغانستان به ایران متصل خواهد کرد. به گزارش تسنیم، کشورهای چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران و افغانستان، به توافق رسیدند که راه‌آهن چین با عبور از این کشورها به خطوط ریلی ایران متصل شود. «نورگل منگل» سرپرست وزارت رفاه افغانستان در یک نشست خبری گفت که کشورهای چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ایران و افغانستان توافق کرده‌اند تا شبکه راه‌آهن چین برای اتصال به خطوط ریلی ایران از این کشورها عبور کند. وی افزود: این طرح از منطقه «کاشغر» چین شروع و با عبور از قرقیزستان و تاجیکستان وارد «بندر شیرخان» ولایت قندوز در شمال افغانستان می‌شود و از مسیر ولایت‌های شمالی افغانستان به هرات و سپس از طریق منطقه «شام تیغ» به ایران متصل خواهد شد. وی تصریح کرد: طول این راه‌آهن حدود 2 هزار و 100 کیلومتر است که یکهزار و 150 کیلومتر آن از خاک افغانستان می‌گذرد.  

نرخ سود سپرده‌ به 30 درصد رسید!
شورای هماهنگی بانک‌های دولتی، کانون بانک‎ها و موسسات اعتباری در نامه‌ای مشترک به بانک مرکزی، ضمن هشدار نسبت به نرخ‌شکنی موسسات بدون مجوز، خواستار نظارت جدی این بانک بر اجرای نرخ سود 22 درصد شدند. به گزارش مهر، در این نامه آمده است: از آنجا که حداکثر نرخ سود یکساله با نظر بانک مرکزی 22 درصد تعیین و از طرف بانک مرکزی تنفیذ و ابلاغ شده است فقط چند صباحی بازار پول آرامش خوبی به خود گرفت اما طی 3 ماه گذشته به دلایلی که بانک مرکزی به خوبی از آن مطلع است با تداوم نرخ شکنی صندوق‌ها و موسسات مالی بدون مجوز و سپس شروع نرخ‌شکنی توسط موسسات و بانک‌های دارای مجوز که به دلایل خاص مربوط به خودشان دچار کسری منابع شده‌اند عملا موجب خروج منابع از بانک‌هایی شد که نسبت به اجرای مصوبه الزام عملی نشان می‌دادند. اینک وضعیت حاکم بر نرخ‌های سود بانکی بسیار نامناسب است و به‌رغم انعکاس موضوع توسط بانک‌های مقید به رعایت نرخ در طول چند ماه گذشته به بانک مرکزی، اقدامی انجام نگرفته و سود سپرده‌ها در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری بین 22 تا30 درصد در نوسان است.  

اولین استان مجازی ایران انتخاب شد
استاندار کرمانشاه گفت: با حمایت و همکاری شورایعالی فضای مجازی کشور طرح استان مجازی تدوین شده و بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود. به گزارش تسنیم، ابراهیم رضایی در دیدار با دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور با اعلام این خبر گفت: جلسات متعددی با مسؤولان مربوط برگزار شده و هماهنگی خوبی صورت گرفته که امیدواریم با همکاری شورایعالی فضای مجازی و مسؤولان استان کرمانشاه طرح استان مجازی بزودی وارد مرحله اجرا شود تا بتوانیم الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشیم. وی با اشاره به اینکه طرح استان مجازی به دلیل ناشناخته بودن زمان بیشتری نیاز داشت تا موضوع بررسی و تبیین شود، افزود: با استفاده از متخصصان استان کرمانشاه و بسیج مردم در حداقل زمان ممکن این طرح اجرایی شده و بزودی مردم مزایا و خدمات آن را لمس خواهند کرد.


Page Generated in 0/0054 sec