printlogo


کد خبر: 130542تاریخ: 1393/9/27 00:00
متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای گیلان 40 سال است

رشت، خبرنگار وطن امروز:  مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های گیلان گفت: متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای داخلی گیلان 40 سال است که خطری بالقوه در حوادث محسوب می‌شود. ناصر آل‌محمدی در جمع خبرنگاران به مناسبت روز حمل‌ونقل و رانندگان با تاکید بر نوسازی ناوگان گیلان گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر پرداخت یارانه به سود تسهیلات خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. ایشان متوسط عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای داخلی در گیلان را 40 سال عنوان کرد و افزود: وجود ناوگان دارای عمر بالا خطری بالقوه محسوب می‌شود و در اثر غفلت ممکن است به خطری جدی تبدیل شود. وی میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای خارج از استان را 5/19 سال خواند و اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای کشوری 5/17 سال است. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل کالای استان 2 سال پیرتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: استفاده از همه فرصت‌های قانونی، اشخاص، شخصیت‌ها و... در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی حائز اهمیت است. وی به کاهش ارزش پول ملی در 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: کامیون‌ها برای حمل‌ونقل کالا وارداتی است و در کشور تولید نمی‌شود. آل‌محمدی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل عمومی کالا در کشور هنوز در لایه‌های سنتی است، یادآور شد: ناوگان حمل کالا بیشتر به‌صورت خودمالکی است و این موضوع یکسری مزایا دارد ضمن اینکه دارای معایب بسیار است. مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های گیلان خواستار برخورداری رانندگان از لحاظ حقوق، مزایا و دیگر امور رفاهی و اجتماعی مانند کارمندان شد و خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل باید توانمندی خرید ناوگان جدید را داشته باشند. همچنین وی بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، کلاف سردرگم خواند و اظهار کرد: بانک‌ها برای خرید ناوگان حمل‌ونقل عمومی وام نمی‌دهند و اگر بدهند با سود 27 درصد و به‌صورت لیزینگ است. آل‌محمدی افزود: 165 شرکت و موسسه حمل‌ونقل کالای داخلی در گیلان فعالیت می‌کنند.


Page Generated in 0/0051 sec