printlogo


کد خبر: 130548تاریخ: 1393/9/27 00:00
کتاب

عرضه ویژه کتاب‌های مزین به تقریظ رهبر انقلاب
حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی سوره مهر، با اشاره به برنامه‌های جدید این انتشارات گفت: از آنجایی که انتشارات سوره مهر علاوه بر انتشار کتاب، رسالت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را هم به عهده دارد، بر آن هستیم با یافتن راهکارهایی قیمت کتاب‌ بویژه آثار پرمخاطب که علاقه‌مندان بیشتری دارد را کاهش دهیم تا طیف بیشتری از مردم از این آثار بهره‌مند شوند. مدیر روابط عمومی سوره مهر ادامه داد: طرحی در دست اجرا داریم که در این طرح کتاب‌های تقریظی سوره مهر با متنوع‌سازی در قطع و اندازه و در دو نوع جلد شومیز و سخت و با کاهش قیمت عرضه می‌شوند تا این امکان برای مخاطب و خریدار کتاب فراهم شود تا با توجه به توان مالی که دارد هزینه کتاب را بپردازد. وی افزود: البته در گذشته هم کتاب‌های پرمخاطب و رمان‌های پرفروش سوره مهر از جمله «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده، «سفر به گرای 270 درجه» احمد دهقان، «اسماعیل» زنده‌یاد امیرحسین فردی و... نیز در 2 نوع جلد سخت و شومیز منتشر و عرضه شده بود.

«زخم عتیق» و «از عاشورا تا اربعین» روانه بازار شد
انتشارات بین‌الملل کتاب «زخم عتیق»‌ شامل سروده‌های عاشورایی محمدسعید میرزایی شاعر آیینی و «از عاشورا تا اربعین»‌ اثر حشمت‌الله قنبری‌همدانی را روانه بازار کرد. به گزارش  تسنیم،‌ انتشارات بین‌الملل کتاب «زخم عتیق»‌ شامل سروده‌های محمدسعید میرزایی، شاعر آیینی را در دست انتشار دارد‌، میرزایی در این کتاب اشعار عاشورایی خود را گردآوری کرده است. «زخم عتیق»‌ در واقع شامل قصیده‌ها‌، مرثیه‌ها،‌ زیارتنامه‌ها‌، نوحه‌ها،‌ مخمس‌های و بحر طویل‌های عاشورایی این شاعر است که بزودی از سوی انتشارات بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر می‌شود. در مقدمه این کتاب آمده است: «زخم عتیق، خبر از درد بزرگی است که تاریخ را تحت‌الشعاع خود قرار داده و قلوب را تسخیر خود کرده است. بعد از عاشورا همه، هنر عشق‌ورزی خود را با آن محک زدند و زانوی ادب بر عظمت صحنه ظهور عشق زدند. هر آنکه داغی از این زخم بر جگر دارد نمی‌تواند آرام بگیرد و هر اثری در عالم از او به جا ماند اثری از آن داغ دارد و محمدسعید میرزایی از قبیله ایشان است.» انتشارات بین‌الملل همچنین اخیرا‌ً «یک ماه خون گرفته» اثر غلامرضا سازگار شاعر پیشکسوت آیینی را نیز روانه بازار نشر کرده است. این کتاب شامل مجموعه سبک نوحه‌ها، مجموعه شعر و نوحه محرم و صفر حاج غلامرضا سازگار به همراه نوحه‌های حاج مهدی خرازی است. «از عاشورا تا اربعین»‌ دیگر کتابی است که انتشارات بین‌الملل چاپ آن را در دست انجام دارد،‌ حماسه‏ کربلا در کلام حضرت امام خمینی رحمه‌‌الله علیه، حماسه‏ کربلا در کلام رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی، مشعرالحرام حسین علیه‌السلام، شیرین‌زبانی قاسم، گفت‌و‌گوی حسین علیه‌السلام و زینب، در اثنای واقعه (عید قربان حسینی)، خطبه امام، اتمام حجت و نفرین سپاه کوفه، ملاقات با عمر بن سعد، سخنرانی حر، آغاز جنگ، حماسه‏ اصحاب، آتش زدن خیمه‏‌ها، شهدای خاندان رسالت، اولین مبارز علی‌اکبر، حماسه‏ علی‌اصغر، هجوم ناجوانمردانه، تعداد شهدای کربلا، بعد از واقعه، وداع تلخ کاروان اهل‌بیت رسالت با سالار شهیدان و یاران باوفایش، دفن بدن‌های مطهر شهدا، کوفه در انتظار اسیران، افشاگری خاندان رسالت، در مجلس یزید، افشاگری امام سجاد علیه‌السلام و... از فصول این مجموعه است.

«دموکراسی یا دموقراضه» در اروپا و آمریکا منتشر شد
نسخه انگلیسی «دموکراسی یا دموقراضه»‌ اثر سیدمهدی شجاعی با ترجمه کارولین کراسکری طی 2 ماه پس از رونمایی در نمایشگاه فرانکفورت توانست به فروش ۵۰۰ نسخه‌ای در اروپا و آمریکا دست یابد،‌ ترجمه روسی و آلمانی کتاب نیز در دست انجام است. به گزارش تسنیم،‌ «دموکراسی یا دموقراضه» اثر سیدمهدی شجاعی که همزمان با نمایشگاه کتاب تهران به زبان انگلیسی ترجمه و از سوی انتشارات «شمع و مه»‌ منتشر شد،‌ پس از رونمایی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مدت زمان اندکی توانست در بازار مخاطب جهانی به موفقیت دست پیدا کند. براساس آمار ناشر این اثر، فروش کتاب از طریق آمازون، فروشگاه‌های بارنزاند نوبل که بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های آمریکا را در اختیار دارد و سایت فروش انتشارات در 2 ماه اخیر نزدیک به 500 نسخه گزارش شده است. این در حالی است که آثار نویسندگان ایرانی در خارج از کشور به دلیل نبود شرایط مناسب توزیع معمولاً‌ در نسخه‌های محدودی به فروش می‌روند. فروش 500 نسخه‌ای کتاب سیدمهدی شجاعی در اروپا و آمریکا در حالی رخ داد که به گفته ناشر، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت موفقیتی برای فروش رایت این اثر حاصل نشد‌، بنا به گفته افشین شحنه‌تبار، رقم پیشنهادی برای قراردادهای رایت به اندازه‌ای پایین بود که نه انگیزه‌ای برای ناشر و نه انگیزه‌ای برای نویسنده و مترجم ایجاد نمی‌کرد.


Page Generated in 0/0064 sec