printlogo


کد خبر: 130549تاریخ: 1393/9/27 00:00
تازه‌ها

عبدالوهاب بعد از ۵ سال دوری از سینما «به دنیا آمدن» را می‌سازد
عبدالوهاب بعد از ۵ سال دوری از سینما «به دنیا آمدن» را می‌سازد. «لطفا مزاحم نشوید» فیلم قبلی محسن عبدالوهاب، نویسنده و کارگردان سینما سال 88 ساخته شد و پس از 5 سال دوری از حوزه کارگردانی قرار است بزودی فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» را در تهران کلید بزند. این دومین همکاری مشترک محمد احمدی و محسن عبدالوهاب پس از فیلم «لطفا مزاحم نشوید» است. در «به دنیا آمدن» نیز احمدی در کنار تهیه‌کنندگی مدیریت فیلمبرداری این پروژه را برعهده دارد. به گزارش تسنیم، هم‌اکنون این فیلم در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگران است و بزودی در تهران کلید می‌خورد. از عواملی که تاکنون در «به دنیا آمدن» قطعی شده است می‌توان به محسن قرایی، مجری طرح و امید جزینی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان اشاره کرد. در خلاصه داستان «به دنیا آمدن» که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده محسن عبدالوهاب است، آمده: زن و شوهری در آستانه میانسالی برای ادامه مسیر زندگیشان با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند. در این فیلم قرار است ترکیبی از بازیگران سینما و تئا‌تر
حضور داشته باشند.

«خبر خاصی نیست» در راه جشنواره فجر
کارگردان فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست» از انجام مراحل صداگذاری و ساخت موسیقی این فیلم و ارسال آن به دبیرخانه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر خبر داد. مصطفی شایسته، کارگردان فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست» در گفت‌وگو با فارس با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تدوین این فیلم اخیرا توسط فریدا پوروالی به پایان رسیده و اکنون فیلم در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی قرار دارد. وی افزود: عرفان یزدی این روزها مشغول صداگذاری فیلم «خبر خاصی نیست» در استودیو اندیشه است و پس از صداگذاری ساخت موسیقی فیلم توسط مانی منادی‌زاده انجام خواهد شد. شایسته تاکید کرد: با وجود انجام مراحل فنی به امید خدا نسخه بازبینی فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست» را به دبیرخانه سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر ارسال خواهیم کرد تا مورد بازبینی هیات انتخاب قرار گیرد. بنابر این گزارش، فیلم سینمایی «خبر خاصی نیست» ساخته مصطفی شایسته و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته محصولی از هدایت فیلم است. فیلمبرداری «خبر خاصی نیست» 27 خردادماه در مناطق شمالی تهران و حوالی خیابان نیاوران آغاز شد و 5 مردادماه به پایان رسید. این فیلم قصه 2 خواهر است که همراه با دختران تحصیلکرده و در شرف ازدواج خود زندگی آرامی را می‌گذرانند اما برگزاری یک میهمانی خانوادگی و حضور مردی جوان و غریبه به عنوان میهمان ناخوانده زندگی این دو خانواده را دستخوش چالش و بحرانی جدی می‌کند. این فیلم محصول هدایت فیلم و پس از «من همسرش هستم» دومین فیلم بلند سینمایی مصطفی شایسته است. در فیلم «خبر خاصی نیست» افسانه بایگان، رضا کیانیان، رویا تیموریان، بیتا احمدی، بیتا سحرخیز، امیرحسین آرمان، بیژن افشار و ریحانه جعفری به ایفای نقش پرداخته‌اند.

«آتلان» اولین مستند منتخب سی و سومین جشنواره فیلم فجر
بهترین فیلم بلند مستند و بهترین کارگردانی جشنواره سینماحقیقت به جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سی و سوم راه یافتند. معین کریم‏الدینی، فیلمساز برگزیده هشتمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با فیلم مستند بلند آتلان در بخش مستند سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مقررات سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به منظور اعتلا و استمرار سیاست‌های تشویقی در تولید آثار بلند مستند، دو اثر دریافت‌کننده جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش مسابقه ملی آثار بلند (سینمایی) هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینماحقیقت)، به صورت مستقیم امکان شرکت در بخش مستند جشنواره فیلم فجر را خواهند داشت. امسال در هشتمین جشنواره سینما حقیقت معین کریم‌الدینی برای فیلم «آتلان» جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد و دو فیلم «ابرها در راهند» و «حیات در رگ‌های سرد» به تهیه‌کنندگی محمدعلی فارسی و فتح‌الله امیری مشترکا به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدند. دو فیلمی که قبل از حضور در جشنواره سینما حقیقت در بخش مستند سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند و در چند بخش نامزد دریافت جایزه شدند. به همین دلیل از آثار برگزیده جشنواره سینماحقیقت فیلم «آتلان» که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر نیز است به‌عنوان اولین فیلم منتخب بخش مستند فجر معرفی می‌شود.  معین کریم‏الدینی، کارگردان فیلم «آتلان» با کسب تندیس جشنواره به‌عنوان بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند، در بخش مسابقه مستند سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت. گفتنی  است، «آتلان» به کارگردانی معین کریم‌الدینی جوایز بهترین فیلم بخش بین‌الملل، بهترین تدوین و بهترین فیلمبرداری را نیز از آن خود کرد و به عنوان فیلم برگزیده جشنواره سینما حقیقت امکان شرکت مستقیم در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را پیدا کرده است.


Page Generated in 0/0084 sec