printlogo


کد خبر: 130568تاریخ: 1393/9/27 00:00
چهارگوشه

خروج حماس از لیست سیاه اروپا
دادگاه حقوق بشر اروپا دستوری را مبنی بر برداشتن نام حماس از فهرست «سازمان‌های تروریستی‌» در اروپا صادر کرد. آنها درباره دلیل این اقدام گفتند روند درج نام حماس در این فهرست براساس استانداردها و معیارها در اتحادیه اروپا صورت نگرفته است. شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: با وجود اینکه این دستور الزام‌آور نیست اما ضربه سیاسی شدیدی را به اسرائیل وارد می‌کند. با قرار گرفتن نام حماس در این لیست در سال 2003، کشورهای اروپایی تاکنون حق برقراری تماس یا ارتباط با حماس
را نداشتند.

سفر هیأت سوریه به قاهره
عماد الاسد، رئیس آکادمی دریایی سوریه در لاذقیه، روز چهارشنبه در رأس یک هیأت وارد مصر شد. برخی منابع خبری مدعی شدند سفر عماد به مصر، بنا به دلایل سیاسی و دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور این کشور بوده است. در همین راستا، ریاض سمیح، کاردار سوریه در مصر اعلام کرد سفر عماد اسد جنبه سیاسی ندارد و یک سفر شخصی است. این هیأت سوری متشکل از 5 نفر بود.

کابینه افغانستان بزودی تشکیل می‌شود
عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: همان‌گونه که رئیس‌جمهور افغانستان پس از بازگشت از سفر لندن وعده داد 4 هفته دیگر کابینه افغانستان تشکیل خواهد شد. عبدالله عبدالله با اشاره به حمله تروریستی روز سه‌شنبه در پاکستان که منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۵ دانش‌آموز شد، اظهار داشت: جریان‌های تروریستی به هیچ کشوری رحم نمی‌کنند بنابراین می‌توان گفت تروریسم خوب و بد وجود ندارد.

6/1 میلیون اسرائیلی زیر خط فقر
گزارش سالانه موسسه بیمه ملی اسرائیل نشان می‌دهد بیش از 6/1 میلیون نفر در اسرائیل زیر خط فقر زندگی می‌کنند که بیش از ۷۵۰ هزار نفر آنها کودک هستند. البته گزارش انجمن‌های اجتماعی درباره فقر که سالانه منتشر می‌شود، بسیار بیشتر از این رقم را نشان می‌دهد. با وجود اینکه گزارش فقر، کاهش نرخ فقر را نشان می‌دهد اما نکته قابل توجه گسترش دایره فقر بین خانواده‌هایی است که یک یا چند نفر از اعضای خانواده شاغل هستند و نسبت فقر در اسرائیل نیز بالاترین نسبت در میان کشورهای توسعه یافته است. بر پایه این گزارش، 600/432 خانواده فقیر در اسرائیل زندگی می‌کنند که شامل 200/658/1 نفر از جمله 900/756 کودک است.

واکنش مدودف به سقوط روبل
نخست‌وزیر روسیه درپی کاهش ارزش واحد پولی این کشور در برابر دلار اعلام کرد نرخ ارز منعکس‌کننده شرایط اقتصادی روسیه نیست. به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در پی کاهش ارزش واحد پولی این کشور در برابر دلار اعلام کرد نرخ ارز منعکس‌کننده شرایط اقتصادی روسیه نیست. مدودف در ادامه اعلام کرد نمی‌توان بر بازارهای پولی قوانین سختی اعمال کرد و راه‌حل‌های ارائه شده باید متناسب با مکانیسم بازار باشد. وی همچنین گفت روسیه برای حل مشکلات اقتصادی موجود منابع پولی و ابزار لازم در بازار را در اختیار دارد.

جب بوش رسما وارد رقابت ریاست‌جمهوری شد
جب بوش، برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پیامی در صفحه توئیتر خود رسما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 اعلام آمادگی کرد و گفت به طور فعال در مبارزات انتخاباتی مشارکت خواهد کرد. او که از سال 1999 تا 2007 فرماندار ایالت فلوریدا بود، فرزند دوم جورج هربرت واکر بوش و برادر کوچک‌تر رئیس‌جمهور سابق این کشور، جورج دبلیو بوش محسوب می‌شود. میت رامنی، کاندیدای جمهوریخواهان در سال ۲۰۱۲، مایک هوکابی و کریس کریستی رقبای جب بوش در اردوگاه جمهوریخواهان خواهند بود.

تقویت روابط اسرائیل با قطر
شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم در دیدار با تجار و شخصیت‌های بانفوذ سازمان‌های صهیونیستی بر لزوم تقویت روابط با قطر تاکید کرده است. این شبکه صهیونیستی تأکید کرد لیبرمن در این نشست همچنین گفته پس از جنگ اخیر غزه هم برای حفظ روابط با نمایندگان دولت حاکم قطر دیدارهایی داشته است. براساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در 3 ماه گذشته، 3 بار از دیدار با سران قطری سخن گفته است.


Page Generated in 0/0063 sec