printlogo


کد خبر: 130742تاریخ: 1393/10/4 00:00
نبض جامعه

قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
26درصد معتادان از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند
استفاده از مواد مخدر صنعتی یکی از مشکلات اساسی کشورمان است و 26 درصد معتادان کشور از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند. ایسنا در این باره نوشت: علیرضا جزینی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر، کشت خشخاش و تریاک در افغانستان را تهدیدی جدی در منطقه دانست و اعلام کرد: 240 هزار هکتار از زمین‌های کشور افغانستان زیر کشت خشخاش است. قائم‌مقام دبیرکل ستاد با بیان اینکه تولید، قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سراسر جهان 85 میلیارد دلار ارزش مادی دارد، بیان داشت: از این آمار سهم کشاورزان افغان یک درصد و سهم قاچاقچیان افغان نیز 2 درصد است. وی ادامه داد: طی 8 ماه نخست سال جاری 495 تن مواد مخدر با منشأ تریاک کشف شده که این میزان به ترتیب شامل تریاک، حشیش، هروئین، شیشه و مرفین بوده است. جزینی خاطرنشان کرد: در 8 ماه گذشته هزار و 600 کیلوگرم شیشه کشف شده و 172 محل تولید شیشه منهدم شده است. وی استفاده از مواد مخدر صنعتی را یکی از مشکلات اساسی ایران دانست و عنوان کرد: 26 درصد معتادان کشور از مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند.

خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی به دنبال فروش سربازی
موضوع فروش سربازی اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند. محسن علیمردانی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب افزود: سطحی‌نگری در اداره کشور ضمن ضربه زدن به اعتماد عمومی عدالت اجتماعی را هم خدشه‌دار می‌کند. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از اقداماتی که به اعتماد عمومی به دولت لطمه می‌زند، تاکید و تصریح کرد: اقداماتی مانند فراهم شدن زمینه فروش سربازی برای قشر خاص، زمینه بدبینی مردم را فراهم می‌کند. وی با اذعان به اینکه کشورمان استفاده درستی از سرباز به عنوان یک نیروی جوان و پرانرژی نکرده است، به فارس بیان داشت: کشورهای دیگر اقدامات مهم و توسعه‌ای خود را به این قشر از جامعه می‌سپارند. علیمردانی در پاسخ به پرسشی درباره جبران بخشی از کمبودهای بودجه از طریق فروش سربازی برای دولت خاطرنشان کرد: دولت برای این جبران از هر روشی استفاده می‌کند اما این کمبودها نباید منجر به سلب اعتماد عمومی شود. وی با آسیب‌زا دانستن تصویب فروش سربازی تاکید کرد: این موضوع برای قشری از جامعه که توان پرداخت مبلغ مورد نظر را ندارند، مشکل ایجاد کرده و موجب بروز ناهنجاری خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد
تغییر در شیوه ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان
در حال بررسی هستیم تا مشخص شود در دوره دوم ابتدایی یعنی کلاس چهارم،‌ پنجم و ششم روش ارزشیابی توصیفی ادامه یابد یا روش تلفیقی جایگزین شود. محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش  که ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در دست بررسی است بر این اساس آیا ممکن است تغییراتی در شیوه ارزشیابی توصیفی انجام شود؟ اظهار داشت:‌ در کمیسیون اساسنامه و مقررات تحصیلی شورایعالی آموزش و پرورش  مشغول بررسی پیشنهادهای پژوهشی درباره آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی هستیم. وی به تسنیم افزود:‌ در این پژوهش، پیشنهاداتی ارائه شده که با توجه به شرایط واقعی محیط مدارس بازنگری می‌شود تا براساس آن، آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی اصلاح شود که هم‌اکنون در مراحل آخر بررسی‌ها هستیم. دیمه‌ور بیان کرد:‌ در حال بررسی هستیم تا مشخص شود در دوره دوم ابتدایی یعنی کلاس چهارم،‌ پنجم و ششم روش ارزشیابی توصیفی ادامه یابد یا روش تلفیقی جایگزین شود یا اینکه سازوکارهای اجرایی متناسب‌سازی شود.


Page Generated in 0/0059 sec