printlogo


کد خبر: 130743تاریخ: 1393/10/4 00:00
سلامت

رئیس سازمان غذا و دارو:
واردات روغن پالم ممنوع نشده است
معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، ممنوعیت واردات روغن پالم را نادرست خواند. رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به موضوع ممنوعیت واردات روغن پالم اشاره کرد و افزود: واردات روغن پالم ممنوع نشده بلکه میزان واردات آن براساس سقف 30 درصدی تعیین شده قبلی تنظیم می‌شود. وی با اعلام اینکه واردات بیش از سقف تعیین شده روغن پالم در سال جاری براساس تفاهمات قبلی میسر نخواهد بود، به مهر گفت: اینکه واردکنندگان روغن ترجیح داده‌اند کل سهمیه واردات روغن پالم در سال 93 را در 9 ماه اول سال جاری انجام دهند، دلیل نمی‌شود که در 3 ماهه باقیمانده سال، واردات مازاد بر سهمیه انجام شود. رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: واردکنندگان می‌توانند در 3 ماه پایانی سال جاری، از سایر روغن‌های مورد تایید وارد کنند.

مدیرکل دفتر آموزش وزارت بهداشت هشدار داد
مصرف نمک، کشنده‌تر از هروئین
نمک نسبت به هروئین تلفات بیشتری می‌گیرد اما تمام توجه‌ها به مقابله با هروئین است.
فارس در این باره نوشت: شهرام رفیعی‌فر، مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت در نشست خبری طرح بسیج کاهش مصرف نمک گفت: با خوردن 310 گرم نان در روز انسان 5 گرم نمک حد مجاز خود را دریافت می‌کند. وی افزود: اگر فرد به جز 310 گرم نان هیچ چیز دیگری مصرف نکند نمک لازم را مصرف کرده و نیازی نیست ماده غذایی حاوی نمک دیگری مصرف کند. مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت بهداشت با تأکید بر اینکه 3 سم سفید در دنیا به نام‌های نمک، شکر و هروئین وجود دارد، بیان داشت: بسیاری از افراد به دنبال مقابله با هروئین هستند اما کسی به نمک و تأثیر آن توجه نمی‌کند. وی تأکید کرد: نمک بسیار مضرتر از هروئین است و جان‌ انسان‌های بیشتری را نسبت به هروئین می‌گیرد. رفیعی‌فرد با بیان اینکه حتی آب هم سدیم دارد، خاطرنشان کرد: کودکان ما انتخاب‌های والدین را مصرف می‌کنند پس بهتر است که والدین در انتخاب‌های خود دقت کنند و مصرف نمک در کودکان را کاهش دهند تا ذائقه آنها به غذای کمک نمک عادت کند. وی با انتقاد از پذیرایی سازمان‌ها با کیک و شیرینی گفت: کیک و شیرینی حاوی نمک و شکر است و سازمان‌ها در توجیه علت استفاده از کیک و شیرینی می‌گویند که پذیرایی با میوه تشریفاتی است در صورتی که همین حذف کیک و شیرینی و جایگزینی آن با میوه می‌تواند در کاهش مصرف نمک بسیار مفید باشد.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت تشریح کرد
آخرین جزئیات حذف دفترچه بیمه
سخنگوی سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام آخرین جزئیات حذف دفترچه بیمه، از اجرای گسترده طرح در تمام بیمارستان‌های دولتی تا پایان سال خبر داد. سیدمهدی میرشاه‌ولد، سخنگوی سازمان بیمه سلامت درباره جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه گفت: این طرح از ۱۵ آذرماه در 4 استان تهران، فارس، مازندران و اصفهان آغاز شد که در هر استان نیز یک بیمارستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد. وی از اضافه شدن چندین بیمارستان به طرح حذف دفترچه بیمه در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و به مهر افزود: یک بیمارستان در تهران و ۳ بیمارستان نیز در اصفهان به این طرح اضافه شده است. میرشاه‌ولد تاکید کرد: در تهران ابتدا مرکز قلب تهران نسبت به اجرای این طرح اقدام کرد و بتازگی بیمارستان بهارلو نیز اضافه شده است به طوری که بیماران برای بستری شدن می‌توانند با ارائه کد ملی پذیرش شوند. سخنگوی سازمان بیمه سلامت از گسترش این طرح در بیمارستان‌های دولتی خبر داد و بیان داشت: برنامه‌ریزی ما این است که هر بیمارستان دارای سیستم HIF که آمادگی اتصال به سامانه بیمه سلامت را دارد می‌تواند در اجرای این طرح پیش قدم شود و ما آمادگی داریم این طرح را در تمام بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد اجرا کنیم. به گفته وی، این طرح درحال حاضر فقط برای بستری بیماران است و از سال آینده نیز تصمیم داریم با استفاده از تجارب این طرح و رفع اشکالات احتمالی آن برای بیماران سرپایی نیز دفترچه بیمه را حذف کنیم.
 


Page Generated in 0/0047 sec