printlogo


کد خبر: 130917تاریخ: 1393/10/8 00:00
در درگیری با سارقان مسلح رخ داد
شهادت 3 پلیس در گلپایگان

گروه اجتماعی: در درگیری بین ماموران پلیس گلپایگان با سارقان مسلح که از شهرستان الیگودرز به سمت خمین و از آنجا به گلپایگان متواری شده بودند، 3 تن از ماموران پلیس به شهادت رسیدند. در این درگیری یکی از سارقان به ضرب گلوله به هلاکت رسید.
این سارقان پس از ناکامی در سرقت یکی از بانک‌های الیگودرز متواری و به خمین رفته بودند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سارقان مسلح با 2 دستگاه خودرو در شهرستان خمین در روز 6 دی ماه پس از درگیری با واحد گشت انتظامی آن شهرستان به سمت گلپایگان متواری شدند.
 سارقان با سرقت یک دستگاه خودرو به سمت گلپایگان رفته و در ورودی شهر با واحد گشت انتظامی درگیر شدند.
در این درگیری مسلحانه 3 تن از ماموران انتظامی و 2 تن از شهروندان به شهادت رسیدند. گفتنی است، یک سرباز وظیفه نیز در این درگیری مجروح شد که پس از درمان جزئی به خدمت خود بازگشت و یک مامور کادری نیز همچنان در بیمارستان بستری است. در تیراندازی جنون‌آمیز سارقان مسلح به مأموران ناجا ۵ نفر مجروح شده‌اند.
درگیری خونین سارقان مسلح با مأموران
 براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی درباره حادثه شهرستان‌های خمین و گلپایگان و به شهادت رسیدن 3 نفر از مأموران ناجا در این شهرها، ساعت 17:50 روز شنبه (6/10/93) مأموران پاسگاه انتظامی کنار رودخانه و یگان امداد این منطقه با توجه به تیراندازی سارقان مسلح به پلیس در شهرستان خمین در هنگام گشت و کنترل در محور سعیدآباد - خمین به یک دستگاه خودروی تیبا سفیدرنگ که 4 سرنشین داشت، مشکوک شدند.
پس از اعلام ایست از سوی پلیس، مجرمان اقدام به تیراندازی کردند که طی آن3 نفر از ماموران شهرستان خمین مجروح شد و یک نفر به شهادت رسید، مهاجمان پس از این اقدام خونین به سمت گلپایگان متواری شدند. پس از وقوع این درگیری طرح مهار در گلپایگان با حضور جانشین فرمانده انتظامی این شهرستان به همراه دو اکیپ از آگاهی و راهور اجرا می‌شود و عوامل انتظامی مجرمان را در میدان معلم مشاهده کرده و درگیر می‌شوند. در این اقدام جنون‌آمیز، سارقان با بستن رگبار به سمت ماموران، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان و یکی از کارکنان پلیس راهور را به شهادت رسانده و دو نفر دیگر از عوامل انتظامی را نیز مجروح کردند. در این درگیری یک نفر از مهاجمان به هلاکت رسیده و 3 نفر دیگر با رها کردن خودروی تیبا و با اعمال تهدید و سرقت یک دستگاه پژو 405، از صحنه درگیری متواری شدند. این در حالی است که مهاجمان پس از طی مسافتی با رها کردن خودروی پژو، اقدام به سرقت یک دستگاه آمیکو یخچال‌دار، کرده و سپس با رها کردن آن در حوالی روستای «در» گریختند. در ادامه این عملیات، عوامل انتظامی یک دستگاه وانت نیسان رهاشده را در حوالی روستای «در» کشف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد راننده نیسان بر اثر اصابت گلوله در داخل خودرو کشته شده و جسد فرزند 17 ساله وی نیز در حاشیه جاده کشف شد که احتمال تیراندازی و قتل آنها از سوی مهاجمان متصور است.
بزودی ضاربان به مردم معرفی می‌شوند
همچنین آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: با اشرافیت کامل و جامع ماموران انتظامی و همکاری شورای تامین استان و شهرستان، اطلاعات دقیق‌تری به دستمان رسیده است و بزودی ضاربان به مردم متدین گلپایگان معرفی می‌شوند. وی افزود: ضاربان در مرحله اولیه 3 نفر بودند که یک نفر از آنها در درگیری با ماموران انتظامی کشته شد و 2 نفر دیگر تحت تعقیب ماموران پلیس هستند و با اشرافیت کامل ماموران پلیس بزودی دستگیر می‌شوند.
 فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این حادثه 6 نفر مجروح و 5 نفر شهید شدند که 2 نفر از مردم عادی و 3 نفر از ماموران نیروی انتظامی شهرستان گلپایگان بودند.
 آقاخانی با بیان اینکه سارقان در جغرافیای استان اصفهان قرار دارند، بیان داشت: اما رد آنها را در استان‌های همجوار نیز پیگیری می‌کنیم.
پلیس در تعقیب سارقان بانک
این در حالی است که رسول یاحی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار اصفهان نیز گفته است: در جریانات روز 6 دی ماه که منجر به تعقیب و گریز پلیس و شهادت سه تن از نیروهای انتظامی و به درک واصل شدن یکی از مجرمان شده است سارقان قصد سرقت از یکی از بانک‌های الیگودرز را داشتند که منجر به تعقیب و گریز پلیسی شد. وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه سرقتی از این بانک انجام نشده است و مجرمان برای فرار از دست پلیس به یکی از شهرهای اطراف فرار کردند که متاسفانه در جریان این تعقیب و گریز جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گلپایگان و دو تن دیگر از  افراد نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.


Page Generated in 0/0070 sec