printlogo


کد خبر: 130919تاریخ: 1393/10/8 00:00
8 دی 88 تبریز باز هم پیشتازی‌اش را ثابت کرد

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری *: 1- با توجه به واژه «فتنه»  که قرآن کریم با معانی متعددی اعم از امتحان، عذاب، مصیبت، بلیه و... از آن یاد کرده است و می‌فرماید: «آیا مردم گمان می‌کنند آنها را به حال خویش رها می‌کنیم و آنان هرگز«امتحان» نمی‌شوند»، «بکشید «عذاب الهی» را‌ ای کفار و معصیت‌کاران به واسطه عمل‌هایی که مرتکب شده‌اید»، «فتنه از قتل هم بالاتر است» و... درمی‌یابیم فتنه در جمهوری اسلامی ایران با توجه به این معانی به طور متعدد رخ داده است اما در رابطه با جریان سال 88 «فتنه» پس از انتخابات ریاست جمهوری با ادعای دروغین تقلب در انتخابات، از سوی 2 تن از نامزدهای انتخاباتی که رأی کمتری کسب کرده بودند به وقوع پیوست به گونه‌ای که نصایح خردمندانه حضرت
آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی، توصیه‌های دلسوزان و علاقه‌مندان به انقلاب و نظام و حتی دعوت ولی‌فقیه از مسؤولان ستادهای آن کاندیداها در راستای مرتفع شدن این جریان نیز موثر واقع نشد و عناد برخی سران فتنه و نقشه‌های شوم دشمنان خارجی با دعوت از مردم به تظاهرات، ایجاد التهاب و آشوب و... 8 ماه در کشور ادامه یافت و امنیت کشور و آرامش مردم را دچار اختلال کرد.
2- در جریان فتنه 88 بیشترین آشوب‌ها، ایجاد ناامنی‌ها و تظاهرات در روزهایی مانند 13 آبان، روز قدس، عاشورا و... به وقوع ‌پیوست تا جایی که در روز قدس که ملت ایران در حمایت از فلسطین اقدام به راهپیمایی کردند، عوامل فتنه با سر دادن شعار «نه غزه، نه لبنان» مخالفت خود را نسبت به مقدسات اسلامی از جمله مساله مهم دینی قدس شریف که اشغال شده است، نشان ‌دادند تا اینکه در روز عاشورا این عده معدود و ضدانقلاب که در میان مردم ساده‌لوح به تظاهرات می‌پرداختند جسارت را از حد گذراندند و با وقاحت، اقدام به آتش‌ زدن پرچم‌های عزای حضرت سیدالشهدا(ع) کرده، به سوی عزاداران حسینی سنگ پرت کردند، عکس‌های حضرت امام و رهبر انقلاب را پاره کرده و در برخی از تکایا و مساجد حتی قرآن‌ها را آتش زدند.
3- پس از 2 روز از این واقعه شوم و تاریک، هشتم دی ماه 88، مردم غیور تبریز با ناراحتی بسیار از آنچه در تهران رخ داده بود، در راستای نشان دادن مخالفت خود با چنین رفتارهای بی‌شرمانه‌ای که نسبت به ارزش‌های اسلام و انقلاب و عاشورای حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام روا داشته شده بود، دست به  برگزاری راهپیمایی گسترده‌ای زدند.
8 دی‌ امام جمعه، مسؤولان استان و شهرستان،  رؤسای هیات‌های مذهبی، علما، خانواده شهدا و... و می‌توان گفت قریب به اتفاق مردم، همانگونه که همواره در تمام عرصه‌های دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب پیشتاز هستند و قبلاً نیز پیشتازی خود را در 29 بهمن 56 با برگزاری چهلم شهدای 19 دی قم و همچنین در دفاع‌مقدس به نمایش گذاشته بودند، خروشیدند و این اقدام جنایتکارانه فتنه‌جویان و هواداران فتنه را محکوم کردند. در سخنرانی حماسی‌ای که در این راهپیمایی ایراد شد نیز مسائلی در تبیین وقایع فتنه و چگونگی اهانت به ساحت مقدس امام حسین(ع)  و دیگر مقدسات اسلام و انقلاب و ضرورت برخورد با عوامل فتنه مطرح شد. راهپیمایی بی‌نظیری که مردم همیشه در صحنه تبریز در هشتم دی‌ماه به منصه ظهور گذاشتند و انعکاس آن از طریق رسانه ملی سبب شد راهپیمایی نهم دی ماه با گستردگی بیشتری در سراسر کشور برگزار شود و با حضور 50 میلیونی مردم سراسر کشور در 9 دی 88، بساط فتنه جمع شد و باز هم لطف حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام شامل حال ملت ایران شد و نظام از این توطئه بزرگ، گذشت. از آن پس، 9 دی روز «بصیرت» نام گرفت و الحق‌و‌الانصاف در نهم دی ماه  مردم، بصیرت و بینش خود را نسبت به رهبری الهی ولی‌فقیه، ارزش‌های دینی و نیز مخالفت‌شان را با جاه‌طلبی‌ سران فتنه و خصومت شیطانی دشمنان اسلام و انقلاب و استکبار جهانی متجلی کردند.
4- فتنه در کنار تلخی‌های بسیاری که داشت، برکاتی نیز داشت که یکی از آنها تصفیه انقلاب بود. همچنین برای ملت ایران آشکار شد فتنه از سوی آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده است، زیرا برخی فعالان فتنه پس از دستگیری در روز عاشورا در محاکمه خویش اعتراف کردند هدف آنان از این جریانات براندازی نظام بوده که در قالب ادعای تقلب در انتخابات این توطئه عظیم را در سر داشته‌اند. مع‌الوصف به فضل الهی و مدیریت مدبرانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی و نیز بصیرت و وحدت ملت ایران با راهپیمایی حماسی نهم دی توطئه مذکور خنثی شد و اکنون نیز مردم هرگز این فتنه را ـ‌همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خویش درباره اهمیت این جریان و اهداف  شومی که دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و ناآگاهان در این جریان آن را دنبال می‌کردند، مطالبی را عنوان می‌فرمایندـ  فراموش نمی‌کنند.
5- پرواضح است ملت ایران دریافته‌اند نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون  نسبت به عوامل فتنه رفتاری کریمانه و توأم با رأفت داشته، چرا که  در برخورد با سران چنین جریانی که هدف آن براندازی نظام، ایجاد ناامنی در کشور و تحریک ملت بوده در کشورهای دیگر مجازات‌های به مراتب شدیدتری اعمال می‌شود اما رأفت جمهوری اسلامی تاکنون برای سران فتنه تنها حصر و عدم فعالیت را در نظر گرفته تا این عوامل بار دیگر فعالیت‌های خود را از سر نگرفته و موجب ایجاد ناراحتی برای مردم نشوند و لطمه‌ای به ملت وارد نکنند، لذا اگر این افراد محاکمه شوند، قطعا باید مجازات شدیدتری برای آنان اعمال شود در حالی که تاکنون چنین محاکمه‌ای صورت نگرفته و تنها محصور شده‌اند.
* امام جمعه تبریز  و عضو مجلس خبرگان رهبری

 


Page Generated in 0/0072 sec