printlogo


کد خبر: 130921تاریخ: 1393/10/8 00:00
الیاس نادران ناگفته‌هایی از فتنه 88 را مطرح کرد
صندوق‌های خنده‌دار کروبی و حرف عجیب هاشمی

گروه سیاسی: الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که همواره با مواضع قاطع‌اش در برابر فتنه 88 شناخته می‌شود، شنبه‌شب در برنامه «نگاه یک» به ناگفته‌هایی در این زمینه اشاره کرد. به گزارش «وطن امروز»، طراحی‌های پشت صحنه فتنه، استنادات مضحک کروبی درباره تهمت تقلب و ادعایی از هاشمی رفسنجانی در این زمینه که سرانجام دروغ از آب درآمد، از جمله موضوعاتی بود که نادران در آستانه پنجمین سالگرد حماسه 9دی به آن اشاره کرد. نماینده مردم تهران همچنین ضمن اشاره به حماسه بزرگ 9دی تاکید کرد جریان اصلاح‌طلب باید تکلیف خود را با جریان برانداز مشخص کند. در این برنامه که قرار بود با حضور 2 فعال سیاسی و صاحب‌نظر از طیف‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا برگزار شود، تنها الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس حاضر بود و نماینده طیف اصلاح‌طلب حاضر به گفت‌وگو و مناظره در این برنامه نشد. مجری برنامه در این باره تأکید کرد: ما از شماری از فعالان طیف اصلاح‌طلب دعوت کردیم تا در برنامه حاضر شوند اما هیچ‌یک از آنها دعوت ما را نپذیرفتند و حاضر نشدند در برنامه حضور یابند و اسامی آنها را نیز به‌دلیل اینکه تهیه‌کننده برنامه اجازه نمی‌دهند، نمی‌توانیم بیان کنیم. در ادامه برنامه  نادران در بخشی از روایت خود درباره اتفاقات پیش‌آمده در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری دهم گفت: سال 88 رفتیم خدمت آقای کروبی. می‌گفت تقلب شده. گفتیم چرا؟ گفت احمدی‌نژاد صندوق‌های رای را از روسیه وارد کرده که این صندوق‌ها 2 جداره است. یک جداره را پر کردند از رای به احمدی‌نژاد. مردم رای خود را داخل جداره دوم ریختند و جداره این صندوق‌ها به شکلی بود که خود به خود رای مردم را از بین می‌برد و موقعی که رای صندوق‌ها را شمردند فقط رای احمدی‌نژاد مانده بود! وی همچنین با اشاره به ملاقاتش با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن زمان اظهار داشت: خدمت آقای هاشمی رفتیم. آقای هاشمی هم گفت موسوی و کروبی معتقدند تقلب شده. گفتیم مستنداتشان چیست؟ آقای هاشمی گفت یکی از روحانیون مجمع تشخیص گفت یکی از معاونان من روز 15 خرداد (یعنی یک هفته قبل از روز رای‌گیری) به یکی از روستاهای اطراف اراک رفته بود. یک بنده خدایی را دید که انگشتش جوهری است گفت چرا انگشتت جوهری است؟ جواب داد ما به شورای شهر رفتیم و به احمدی‌نژاد رای دادیم (15 خرداد) و 50 هزار تومان گرفتیم. بعدها در مجمع تشخیص وقتی آن روحانی را با هاشمی روبه‌رو کردیم؛ آن روحانی منکر این داستان شد و خطاب به آقای هاشمی به اعتراض گفت من کی چنین حرفی به شما زدم؟ که آقای هاشمی گفت برای من سوءتفاهم شده بود! و بعد از موضوع عبور کرد!
روایتی بیان‌نشده از ملاقات کمیته 6‌‌نفره با میرحسین
نادران به دیدار کمیته 6‌نفره با کاندیداهای معترض اشاره و روایتی از آن ارائه کرد. وی گفت: ما با آقای موسوی، هاشمی، کروبی، رضایی و افراد مختلف دیگری هم ملاقات داشتیم؛ در جلسه‌ای که با میرحسین داشتیم، او اصرار داشت تقلب شده و باید انتخابات ابطال شود، البته در جلسه اول این موضوع را اظهار نکرد اما جلسه دوم تصریح کرد، او می‌گفت دولت ماه گذشته سود سهام عدالت را به مردم داده و این تقلب است! نماینده مردم تهران در مجلس افزود: حرف ما به او این بود: شما چرا این کار را در ماه گذشته اعلام نکردی اما حالا که رأی نیاورده‌ای این کار را می‌کنی؟ این مساله نه تقلب است نه تخلف، چون به‌ روال عادی حتی آقای هاشمی تا 2 هفته به انتخابات در رسانه ملی حاضر می‌شد و گزارش اقدامات خود را ارائه می‌کرد. وی بیان کرد: اینها هیچ چیز دیگر نداشتند، آقای ابوترابی‌فرد به ایشان گفت آقای موسوی، اگر شما بر نظر خودت اصرار داری بیا در یک مناظره حرف‌های خود را بگو و یک نفر موجه نیز بیاید دفاع کند و ایشان گفت: من در مناظره شرکت نمی‌کنم، یک برنامه زنده به من بدهید و کسی حق ندارد به من بگوید چه بگو و چه نگو! نادران با اشاره به نقش‌های مختلفی که افراد در فتنه بازی کردند، تاکید کرد: جریان اصلاح‌طلب باید نسبت به خائنان به کشور اعلام موضع کند. نماینده مردم تهران حماسه 9 دی را یک اتفاق ملی دانست که اختصاصی به جناح خاصی ندارد و در این باره گفت: دوستان اصلاح‌طلب باید نسبت به خائنین به این کشور و نظام اعلام موضع و دامن خود را پاک کنند و الآن چنین فرصتی است.
خسارات اقتصادی فتنه برای کشور و نظام
نادران در بخش دیگری از سخنان خود به خسارت‌های اقتصادی فتنه برای کشور و نظام اشاره کرد و در عین حال تاکید کرد این خسارات تنها به موضوع اقتصادی برنمی‌گردد بلکه در حوزه مسائل بین‌المللی هم خسارات متعددی به کشور وارد کرد. نادران گفت: خسارات فتنه منحصر در اقتصاد نیست، اعتبار بین‌المللی ما از بین رفت، ما در مذاکرات هسته‌ای تا سال 87 دست برتر را داشتیم که حاضر بودند به ما امتیازهایی بدهند. این اقتصاددان تصریح کرد: بعد از فتنه 88 سخت‌ترین تحریم‌ها علیه این ملت و نظام صورت گرفت، تحریم نفتی صورت گرفت، تحریم‌های سنگین مالی که معیشت مردم را مستقیماً تحت تأثیر قرار داد، چه‌کسی چنین امیدی را در دل دشمن ایجاد کرد؟ آنهایی که این فتنه را شکل دادند و سعی کردند در بستر انتخابات ماهی بگیرند باید پاسخگو باشند: این مسائل برای مردم و کشور چه دستاوردی داشت؟


Page Generated in 0/0070 sec