printlogo


کد خبر: 130939تاریخ: 1393/10/8 00:00
سرخط خبر

  در سال ۹۲ صادرات برق کشور به 4/11 میلیارد کیلووات ساعت بالغ شد که نسبت به سال ۱۳۹۱، 4/4 درصد افزایش داشت. واردات برق نیز با 5/12 درصد افزایش به 5/2 میلیارد کیلووات ساعت رسید.
  گران‌ترین ماده در جهان «آنتی‌متر» است که هر گرم آن 25/6 تریلیون دلار قیمت دارد و الماس در رده‌بندی گران‌ترین مواد جهان سوم، شاخص کرگدن یازدهم، طلا پانزدهم و زعفران شانزدهم شده‌اند.
  بخشنامه افزایش ۴ درصد تعرفه واردات محصولات فرهنگی که ۴۸ قلم کالای آی‌تی را شامل می‌شود، به‌رغم لغو شدن در اردیبهشت امسال دوباره از اول آذر ابلاغ و عطف به سبق شد.
  عباسعلی آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تهران ‌باید با 5/7 میلیون نفر کنترل می‌شد اما در حال حاضر 6/8 میلیون نفر جمعیت دارد.
  بنابر اعلام بانک مرکزی، مانده تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین در ۱۳۹۲ تنها ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
  نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند محدودیت خروج مدیران و افرادی را که بدهی آنها به دولت کمتر از طلبشان است تا پایان سال ۹۵ برطرف کند.
  در سال 1392 میزان تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی و موسسات اعتباری غیربانکی به بخش صنعت و معدن به رقم ۷۰۶ هزار میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به سال قبل ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
  کل ارز فروخته‌شده در بازار رسمی توسط بانک مرکزی در سال 1392 معادل۲۵ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۹۱ حدود 8/38 درصد کاهش نشان می‌دهد.
  پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی از رشد اقتصادی 7/3 درصدی در فصل تابستان امسال خبر داد و گفت: اقتصاد مسیر خروج از رکود خود را آغاز کرده و در مرحله بازیابی توان از دست رفته است.
  طبق مصوبه مجلس دولت موظف شد ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، بدهی‌های خود به اشخاص حقیقی و حقوقی تعاونی و خصوصی را که تا پایان سال 1392 ایجاد شده با مطالبات قطعی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی از اشخاص مزبور تسویه کند.
  بررسی آخرین آمار حاکی از آن است که قیمت متوسط هر کیلو موز وارداتی در 8 ماهه سال جاری حدود 2900 تومان است.
  علی‌اصغر توفیق، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت مدت زمان صدور مجوز در کشور را 119 روز بیان کرد و گفت: اجرای طرح پنجره واحد تجاری فرامرزی رتبه فضای کسب و کار ایران در دنیا را از 145 به 88 می‌رسد.
  شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از مصرف بیش از 60 میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد و اعلام کرد: بنزین و گازوئیل در صدر بالاترین میزان مصرف سوخت قرار دارند.
  براساس گزارش شاخص تولید کارگاه‌های بزرگ صنعتی، این شاخص 6/6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و از مجموع 24 گروه صنعتی، 13 گروه افزایش تولید داشته‌اند.
  علاء میرمحمدصادقی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صادرات غیر نفتی توان افزایش درآمد از ۵ میلیارد کنونی به ۱۰۰ میلیارد دلار را دارد، گفت: باید کالای با ارزش افزوده بیشتر صادر کنیم.
  محمد فربد، نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی کشور از کاهش قیمت برخی فرآورده‌های لبنی خبر داد و گفت: انباشت محصولات و عدم کشش بازار عامل این امر بوده است.
  علی سلیمانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران از بازپس‌گیری 24 هکتار زمین شهرک‌های صنعتی در استان تهران و 72 قرارداد ثبت شده خبر داد.
  سیدحسین هاشمی، استاندار تهران با بیان اینکه مسکن مهر مشکلات پیچیده‌ای را برای دولت به وجود آورده است، گفت: فقط در استان تهران برای مدارس مسکن مهر، ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.
 


Page Generated in 0/0062 sec