printlogo


کد خبر: 130944تاریخ: 1393/10/8 00:00
اخبار

رشد اقتصادی 7/3 درصدی در فصل تابستان
معاون اقتصادی بانک مرکزی از رشد اقتصادی 7/3 درصدی در فصل تابستان امسال خبر داد و گفت: اقتصاد مسیر خروج از رکود خود را آغاز کرده و در مرحله بازیابی توان از دست رفته است. به گزارش مهر، پیمان قربانی میزان تولید ناخالص داخلی کشور در 6‌ماه اول سال 1393 (به قیمت پایه ثابت سال 1383) را هزار و 23 هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: رشد متغیر یادشده نسبت به 6 ماه اول سال 1392 معادل 0/4 درصد بوده است. قربانی با اشاره به رشد تولید ناخالص داخلی بر حسب فعالیت‌های اقتصادی افزود: در 6ماه نخست سال 1393، گروه کشاورزی معادل 2/3 درصد، گروه نفت معادل 2/9 درصد، گروه صنایع و معادن معادل 2/7 درصد و گروه خدمات معادل 5/2 درصد رشد را تجربه کرده‌اند؛ این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته (6‌ماه اول سال 1392) همه گروه‌های اقتصادی به غیر از گروه کشاورزی از رشد منفی برخوردار بوده‌اند. وی در خصوص رشد گروه‌های مختلف اقتصادی نیز اظهار داشت: در فصل تابستان 1393، گروه کشاورزی معادل 2/3 درصد، گروه نفت معادل 7/10 درصد، گروه صنایع و معادن معادل 2/7 درصد و گروه خدمات نیز معادل 9/1 درصد رشد داشته‌اند. معاون اقتصادی بانک مرکزی با یادآوری رشد منفی تولید ناخالص داخلی طی سال‌های 1391 و 1392 گفت: طی این سال‌ها، اقتصاد کشور 8 فصل متوالی انقباض را تجربه کرد و رشدهای به‌دست آمده در 3‌ماه و 6‌ماهه سال 1393 گواه این ادعاست که اقتصاد در مسیر بازیابی توان از دست رفته خود قرار گرفته است.

بلندمرتبه‌سازی در کشور بدون ضابطه انجام می‌شود
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بلندمرتبه‌سازی در کشور بدون ضابطه انجام می‌شود از تدوین ضوابط بلندمرتبه‌سازی توسط شورایعالی معماری و شهرسازی خبر داد. پیروز حناچی در نشست خبری کنفرانس بلندمرتبه‌سازی اظهار کرد:‌ در یک‌سال گذشته کمیسیون ماده 5 متوقف شده تا ضوابط بلندمرتبه‌سازی تدوین شود. وی با تاکید بر اینکه بلندمرتبه‌سازی در ایران قاعده‌مند انجام نشده است، گفت: در طرح جامع تهران و کلانشهرها زون‌های (پهنه) بلندمرتبه‌سازی دیده شده که روی گسل قرار نگیرد. حناچی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق شهروندان در بلندمرتبه‌سازی بیان کرد:‌ آیا اجازه داریم در زمان ساخت وارد مرز حاکمیت همسایه‌ها شویم، این قبیل بی‌توجهی‌ها تبعاتی را به دنبال دارد و تلاش می‌کنیم در کنفرانس بلندمرتبه‌سازی، ضمن رعایت حقوق شهروندی، بلندمرتبه‌سازی را به سمت اصول اساسی خود هدایت کنیم. مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز در این نشست با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی بهانه‌ای برای رقابت شهرها با هم بوده است، گفت: باید زمین را در مباحث مربوط به بلندمرتبه‌سازی مدیریت کنیم. ایزدی تاکید کرد: برای مواجهه با این وضعیت باید همه سیاستمداران با هم جمع شده و نسبت به توقف،‌کنترل و هدایت این جریان (بلندمرتبه‌سازی) تصمیم‌گیری کنند.  اولین کنفرانس بلندمرتبه‌سازی با هدف برسی چالش‌های پیش‌رو در ایران و ارائه توانمندی‌های مهندسی کشور و بهره‌مندی از اندیشه‌های صاحبنظران، مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی 19 تا 21 دی‌ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی کسب و کار
نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه و تعالی کسب و کار با هدف مدیریت دانش و تعالی سازمان‌ها در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. به گزارش مهر، در راستای ایجاد فرصت‌های جدید کسب‌وکار، کاهش هزینه‌ها و کسب بیشترین سهم در بازار و بهبود انگیزه در تمام سطوح مشاغل نخستین همایش بین‌المللی توسعه و تعالی کسب و کار در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. محمود ساعتچی، رئیس این همایش با اعلام اینکه کنفرانس بین‌المللی توسعه و تعالی کسب‌وکار در تکمیل کنفرانس بین‌المللی مدیریت در قرن 21 برگزار شد، گفت: تلاش داریم با برگزاری این همایش مفاهیم مدیریتی و عوامل موثر در بهبود فضای کسب‌وکار در کشور را ارتقا دهیم. این همایش با حضور اساتیدی از دانشگاه تهران، شهید علامه طباطبایی و دانشگاه تبریز و با حضور صاحبنظران، دانشجویان، کارشناسان و پژوهشگران فعال در این حوزه صورت گرفت. به گفته سلیمان ایران‌زاده، دبیر نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه و تعالی کسب‌وکار، 1400 مقاله دراین رابطه دریافت شده است که حدود 750 مقاله پذیرفته شده است. از این تعداد، 5 مقاله نیز به‌عنوان برترین مقاله‌ها برگزیده شدند. فرزام چاخرلوی، دبیر اجرایی این همایش، مدیریت دانش، توسعه و تعالی سازمان‌ها و منابع انسانی، مدیریت کیفیت و بهره‌وری، توسعه بازار، نوآوری و کارآفرینی، توسعه اقتصادی و مدیریت مالی را مهم‌ترین محورهای برگزاری این همایش عنوان کرد. نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه و تعالی کسب‌وکار با هدف مدیریت دانش و تعالی سازمان‌ها در مرکز همایش‌های صداوسیما توسط موسسه مدیران ایده‌پرداز پایتخت ویرا و با همکاری دانشگاه علوم اقتصادی، انجمن مدیریت اجرایی و با حمایت همراه اول، نفت سپاهان و خودروسازی مرتب برگزار شد.


Page Generated in 0/0075 sec