printlogo


کد خبر: 130963تاریخ: 1393/10/8 00:00
چهارگوشه

ادامه تظاهرات درآمریکا
هزاران تن از مردم واشنگتن، نیویورک و شمار دیگری از شهرهای آمریکا روز شنبه بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا به وحشی‌گری پلیس علیه سیاهپوستان اعتراض کنند. جرقه‌ اعتراضات پس از کشته‌شدن «مایکل براون» 18 ساله و «اریک گارنر» 43 ساله در 2 حادثه جداگانه در تابستان زده شد. در هر 2 حادثه هیچ یک از دو افسر سفیدپوست مسؤول کشتار، گناهکار شناخته نشدند.

رژیم صهیونیستی در لبه پرتگاه
نویسنده سرشناس صهیونیست در مصاحبه با کانال دوم تلویزیون اسرائیل، اوضاع اسرائیل را «بسیار بد» توصیف کرد و گفت: «صهیونیسم حال و روز خوبی ندارد. ما به پرتگاه بسیار نزدیک هستیم. بدون تشکیل 2 کشور، یا یک کشور نژادپرست آپارتایدی تشکیل می‌شود یا یک کشور عربی.» آموس عوز درباره انتقادات خود از گروه‌های تندرو صهیونیستی و توصیف کردن آنها به عنوان گروه‌های نازی گفت: «وجه تشابه زیادی بین این گروه‌ها و گروه‌های نئونازی در اروپا وجود دارد. اینها مساجد را به آتش می‌کشند و آنها هم همین کار را می‌کنند».

بازداشت رئیس جمعیت هیات‌های حسینی‌(ع) در بحرین
نیروهای امنیتی آل‌خلیفه، شنبه‌شب با یورش به منطقه العکر، 3 تن از جمله رئیس جمعیت هیات‌های حسینی (ع) را بازداشت کردند. براساس این گزارش نیروهای امنیتی رژیم «آل‌خلیفه» همچنین برخی از مجالس عزاداری حسینی (ع) را محاصره کرده و از ورود و خروج اهالی به منطقه مسکونی و منازل خویش ممانعت به عمل آوردند.

جشن مخفیانه ناتو
مسؤولان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از برگزاری جشنی «به دور از انظار عمومی» به مناسبت پایان حدود 13 سال حضور نظامی در افغانستان خبردادند. نظامیان ناتو طی 13 سال درگیری در افغانستان حضور داشتند، اما این حضور موجب از بین رفتن شورشیان طالبان نشد. به علت ترس و نگرانی از حمله نیروهای طالبان به پایتخت افغانستان، مقدمات این جشن به دور از انظار عمومی در حال تدارک است. تا یک هفته دیگر ماموریت جنگی ناتو در افغانستان کاملا به پایان می‌رسد و شماری از این نیروها در ماموریت جدیدشان، به نیروهای افغان علیه طالبان آموزش دهند.

هشدار عبدالملک الحوثی به مفسدان
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن نسبت به کسانی که می‌خواهند چهره انقلاب این کشور را مخدوش کنند هشدار داد. وی خطاب به کمیته‌های مردمی و انقلابی یمن گفت: ماموریت اصلی شما کمک به موفقیت انقلاب مردم یمن و تحقق اهداف آن و همچنین دفاع از ملت در مقابل دست‌های جنایتکار است. عبدالملک الحوثی در ادامه بر ضرورت تداوم روند انقلاب از طریق مبارزه با فساد و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در یمن و اعمال مشارکت به منظور از بین بردن استبداد سیاسی تاکید کرد.

کشتی یونانی آتش گرفت
یک کشتی یونانی حامل 411 مسافر و 55 خدمه در آب‌های ساحلی جزیره کورفو در دریای آدریاتیک آتش گرفت. این آتش‌سوزی ابتدا در بخش انبار کشتی آغاز شد و به سرعت در سراسر کشتی گسترش یافت. این کشتی که متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی آکاک یونان است از شهر ساحلی پتراس در شرق یونان راهی بندر انکونا ایتالیا بوده است. امواج خروشان آب و وزش شدید باد عملیات امدادرسانی را با مشکل جدی مواجه کرد. بسیاری از مسافران از بیم آتش خود را به دریا انداختند.

«شکست در افغانستان» نظر اکثر نظامیان آمریکایی
با نزدیک‌شدن به پایان مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان، روزنامه انگلیسی «فایننشیال‌تایمز» با استناد به محاسبات «رایان ادواردز» از دانشگاه نیویورک گزارش داد که نظامیان آمریکایی در افغانستان، بازنده واقعی این جنگ را دولت واشنگتن می‌دانند. به گزارش این روزنامه انگلیسی، بررسی‌ها نشان می‌دهد
۷۷ درصد از نظامیان آمریکایی در افغانستان، واشنگتن را بازنده این جنگ می‌دانند. جنگ آمریکا در افغانستان تاکنون بیش از یک‌تریلیون(هزار میلیارد) دلار هزینه داشته و تا پایان مأموریت نظامی این کشور در افغانستان هنوز چند صد میلیون دلار دیگر نیز هزینه خواهد شد. هزینه نگهداری بیش از ۱۰ هزار نیروی آمریکایی در قالب مأموریت غیرنظامی این کشور در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ در حدود 4/56 میلیارد دلار برآورد شده است و مراقبت‌های پیش‌بینی شده برای کهنه‌سربازان آمریکایی در هر ۲ جنگ نیز ۸۳۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.


Page Generated in 0/0069 sec