printlogo


کد خبر: 130965تاریخ: 1393/10/8 00:00
نگاهی به 12 خرید تأثیرگذار فصل جاری جزیره
از فابیانسکی تا کاستا

بنیامین زرگر : در آستانه شروع فصل نقل و انتقالات زمستانی، سایت BleacherReport در یادداشتی به بررسی 12 خرید تاثیرگذار این فصل لیگ برتر پرداخته است. این مقاله بازیکنان قرضی را مورد بررسی قرار نداده است و تنها به انتقال‌های دائمی پرداخته است.
12- لوکاس فابیانسکی، سوآنزی سیتی
فابیانسکی پس از گذراندن هفت سال در لندن به‌عنوان بازیکن آزاد راهی ولز شد. او تنها 78 بار پیراهن آرسنال را بر تن کرد و همواره برای ونگر انتخاب دوم بود. این سنگربان لهستانی در پی جدایی میشل وورم از سوآنزی سیتی به قوهای ولزی پیوست و عملکردی غیرمنتظره را از خود به نمایش گذاشت. فابیانسکی در 16 بازی فصل جاری موفق به کسب هفت کلین‌شیت شد و تنها فریز فاستر از ساوتهمپتون با هشت کلین‌شیت آمار بهتری از او داشته است. وی همچنین با 45 واکنش توانسته بالاترین درصد موفقیت (98درصد) در میان دیگر دروازه‌بانان جزیره را کسب کند.
11 - جک کولبک‏‌، نیوکاسل
به‌رغم تمرکز اصلی آلن پاردو بر خرید بازیکنانی از لوشامپیونای فرانسه، انتقال آزاد کولبک از ساندرلند به نیوکاسل را می‌توان موفق‌ترین خرید تابستان کلاغ‌ها دانست. این ملی‌پوش انگلیسی که در پست هافبک به بازی گرفته می‌شود از 10 سالگی برای ساندرلند توپ می‌زد و در تابستان راهی سنت جیمزز پارک شد. او در اکثر بازی‌های این فصل بازیکن ثابت بوده است و نقشی مهم در پیروزی نیوکاسل برابر چلسی صدرنشین داشت. پیرلو مو زنجبیلی تاکنون 24 موقعیت گل برای هم‌تیمی‌های خود خلق کرده و آمار 89 درصد پاس صحیح را دارد.
10 - فریز فاستر، ساوتهمپتون
فاستر یکی از ستون‌های اطمینان کومان در این فصل بوده و عملکردی خیره‌کننده را به نمایش گذاشته است. او در تابستان با مبلغی به ارزش 10 میلیون پوند از سلتیک گلاسکو به لیگ جزیره آمد و موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود در هشت بازی از 17 بازی فصل جاری شد. ساوتهمپتون تنها 13 گل دریافت کرده و نقش ملی‌پوش انگلستان در شکل گرفتن این آمار بسیار محسوس بوده است. وی در دیدار اوایل ماه دسامبر مقابل آرسنال به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
9 - انر والنسیا‏‌، وستهام
نام مهاجم 13 میلیون پوندی اکوادوری در جام جهانی بر سر زبان‌ها افتاد و انتقال او به وستهام از عوامل نتایج فوق‌العاده چکش‌ها در این فصل بوده است. والنسیا علاوه بر گلزنی و گل‌سازی، بر سرعت و اعتماد به نفس تیم افزوده است و نقش شایانی در قرار گرفتن وستهام بین 4 تیم بالای جدول داشته است.  سام آلاردایس در تمجید از ساخو و والنسیا اینگونه گفته است: والنسیا و ساخو. فکر می‌کنم آنها هنوز نمی‌دانند که چه کاری انجام داده و چقدر خوب بوده‌اند. آنها به این تیم آمدند تا فوتبال بازی کنند و فکر نمی‌کنم از تاثیر بزرگ خود آگاه باشند. این دو‏، وزنه تیم هستند.
8 - دوسان تادیچ‏، ساوتهمپتون
تادیچ صربستانی در پی انتقال آدام لانانا به لیورپول راهی ساوتهمپتون شد. وی با کارنامه‌ای درخشان و عنوان بهترین گل‌ساز اردفیسه هلند به لیگ برتر آمد و توانست فرم خود را حفظ کند. تادیچ 47 موقعیت گلزنی برای شاگردان رونالد کومان ساخته و با بازی خلاق خود مدافعین را بارها دچار مشکل کرده است. او توانایی بازی در پست هافبک تهاجمی و بال راست و چپ را دارد.
7 - گراتزیانو پله، ساوتهمپتون
پله بهترین گلزن فاینورد در 2 فصل اخیربوده است. او همانند تادیچ و فاستر از انتقال‌های موفق کومان بوده و توانسته با بازی‌های خوب خود جایزه بهترین بازیکن ماه سپتامبر انگلیس را کسب کند و به تیم ملی بزرگسالان ایتالیا دعوت شود. پله در 17 بازی فصل جاری 8 بار موفق به گلزنی شده است.
6 - گیلفی سیگوردسن‏، سوآنزی سیتی
سیگوردسن یکی از بهترین‌های سوآنزی بوده است و با 8 پاس گل پشت سر سسک فابرگاس (12 پاس گل)‌ قرار دارد. هافبک ایسلندی سفیدپوشان در تابستان با قراردادی 4 ساله از تاتنهام راهی ولز شد و در اکثر بازی‌های فصل نقشی کلیدی ایفا کرد. وی همچنین در مقابل آرسنال و منچستریونایتد موفق به گلزنی شد و سوآنزی را به 2 پیروزی ارزشمند رساند.
5 - دیافرا ساخو‏، وستهام
انتظار نمی‌رفت بهترین بازیکن لیگ دسته دوم فرانسه بتواند با چنین سرعتی در وستهام جا بیفتد. مهاجم 24 ساله چکش‌ها در 11 بازی این فصل 7 بار توپ را به تور دروازه چسبانده و 12 موقعیت گل برای تیم چهارم جدول خلق کرده است. ساخو در ماه اکتبر جایزه بهترین بازیکن باشگاه را نیز دریافت کرد.
4- آنخل دی‌ماریا‏، منچستریونایتد
گران‌ترین خرید باشگاه منچستریونایتد همان چیزی بود که آرزوی چندین ساله هواداران شیاطین سرخ را برآورده کرد. دی‌ماریا با تکنیک و سرعت خود پس از مدت‌ها قدرت را به خط هافبک یونایتد بازگرداند و بدون شک از مهم‌ترین عوامل موفقیت شاگردان فان‌خال بوده است. به‌رغم مصدومیت و بازی در پست‌های مختلف، دی‌ماریا به خوبی با لیگ برتر خو گرفته و شور و شوق را به اولدترافورد بازگردانده است.
3- دیگو کاستا، چلسی
پس از فصلی شگفت‌انگیز در اتلتیکو مادرید اسپانیا، کاستا سرانجام راهی چلسی شد تا پس از چند سال خیال آبی‌پوشان از داشتن مهاجمی ششدانگ راحت باشد. کاستا پیش از مصدومیت خود توانست در 7 بازی 9 گل به ثمر برساند و اکنون پشت سر سرخیو آگوئرو در جدول بهترین گلزنان لیگ برتر قرار دارد.
2- سسک فابرگاس، چلسی
کمتر کسی فکر می‌کرد کاپیتان سابق توپچی‌ها روزی سر از تیم رقیب همشهری دربیاورد. فابرگاس پس از عدم علاقه آرسن ونگر برای جذب دوباره او از بارسلونا راهی چلسی شد و عملکردی شگفت‌انگیز به نمایش گذاشت. این هافبک اسپانیایی 12 پاس گل را در این فصل برای هم‌تیمی‌های خود فراهم کرده و دو بار نیز موفق به گلزنی شده است. فابرگاس خط میانی چلسی را بیمه کرده و به جرات می‌توان گفت او کلیدی‌ترین مهره مورینیو در این فصل است.
1- آلکسیس سانچز، آرسنال
هافبک شیلیایی آرسنال بارها به تنهایی توپچی‌ها را پیروز میدان کرده است. سانچز با مبلغی به ارزش 35 میلیون پوند از بارسلونا به لندن انتقال یافت و بیش از هر بازیکن دیگری در این فصل برای تیم خود امتیاز کسب کرده است. او در تمام رقابت‌های این فصل 14 گل به ثمر رسانده و 5 پاس گل داده است. آرسن ونگر در تمجید از سانچز گفته است: پیدا کردن بازیکنانی که مانند او به این سرعت با باشگاه وقف یافته‌اند، بسیار دشوار است. آمار گل‌ها و تاثیرگذاری‌ او در تیم فوق‌العاده است.


Page Generated in 0/0049 sec