printlogo


کد خبر: 130966تاریخ: 1393/10/8 00:00
اخبار

کفاشیان با منطق کار نمی‌کند
نایب‌رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: هر شخصی شیوه مدیریتی خود را دارد اما کفاشیان روی معیار و منطق کار نمی‌کند. فریده شجاعی در گفت‌وگویی درباره مشکلاتش با کفاشیان، تصریح کرد: مدیریت امری سلیقه‌ای است و هر مدیری می‌تواند با توجه به دیدگاه‌های خود کار کند و تصمیم بگیرد. آقای کفاشیان هم به همین شکل مدیریت می‌کرد. او در ابتدا خیلی بانوان را مورد حمایت قرار می‌داد و توجه ویژه‌ای به ما داشت اما حدود 8 – 7 ماهی بود که سر ناسازگاری با ما گذاشته بود و یکسری اختلاف نظرات به وجود آمد که در مدت اخیر به اوج خود رسید. شجاعی درباره اختلاف نظرش در بعضی از مسائل نظیر انتخاب سرمربی تیم‌ملی با کفاشیان، اظهار کرد: من مخالف سرمربی فعلی تیم‌ملی نیستم اما برای هر چیزی معیار و استانداردهایی داریم که باید تابع آن باشیم اما کفاشیان روی معیار، استاندارد و منطق کار نمی‌کند و همه امورش را سلیقه‌ای انجام می‌دهد. او درباره برکناری‌اش از سمت نایب‌رئیسی بانوان فدراسیون، گفت: اختیاراتم محدود شده بود و موانعی را بر سر راهم می‌گذاشتند. آقای کفاشیان یا اطرافیانش به جای من تصمیم‌گیری می‌کردند به همین دلیل شرایط برای من سخت شد و برای رسیدن به چشم‌انداز آرمانی‌ام دچار مشکل شده بودم و نتوانستم مقاومت کنم. او درباره نقش وزارت ورزش و جوانان در برکناری خود گفت: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و نمی‌خواهم به مسائل وزارتخانه ورود کنم. کفاشیان به من گفت استعفا بده، ولی من به حرمت مجمع این کار را نکردم. در دو دوره‌ای که در مجمع بودم بالاترین رای را به دست آوردم و حتی یک رای منفی نیز از طرف اعضای مجمع به من داده نشد، به همین دلیل حاضر نشدم استعفا بدهم.

بار این پرسپولیس به منزل نمی‌رسد
پرسپولیس در ابتدای فصل آرامش به مراتب بیشتری نسبت به نیم‌فصل داشت. علی دایی با تیمش برنامه‌های خاصی را برای آماده‌سازی طی کرد تا با قدرت مضاعف لیگ را آغاز کند. در ابتدا سرخپوشان مشکلات مدیریتی هم نداشتند و اگر اختلافی هم بود نمایان نبود. دایی با خیال راحت بازیکنان مد نظرش را جذب کرد و تیمش را به اردو برد اما پرسپولیس با وجود همه این تمهیدات، لیگ را خوب شروع نکرد و نتایج قابل قبولی نگرفت. با این حال هواداران امیدوار بودند تا در ادامه فصل تغییراتی در تیم رخ دهد و سرخپوشان نتایج بهتری بگیرند. حمید درخشان در هفته‌های پایانی نیم‌فصل از تغییرات گسترده در پرسپولیس صحبت کرد اما در حالی که 15 روز از تعطیلات لیگ می‌گذرد و فصل نقل‌وانتقالات هم روزهای آخر خود را پشت سر می‌گذارد پرسپولیسی‌ها هنوز بازیکنان مدنظرشان را جذب نکرده‌اند. البته شاید بهتر باشد بگوییم هیچ مذاکره‌ای هم با بازیکنان انجام نشده است. در برنامه آماده‌سازی سرمربی پرسپولیس 2 اردو پیش‌بینی شده است اما این برنامه‌ها کماکان از سوی مسؤولان باشگاه درحال بررسی است و تاریخ دقیقی برای اجرای آنها مشخص نشده است. این درحالی است که چیزی حدود 28 روز دیگر تعطیلات نیم‌فصل لیگ به پایان می‌رسد. پرسپولیس شاید تنها باشگاهی در جهان باشد که بدون مدیرعامل اداره می‌شود. سرخپوشان تهرانی از ابتدای فصل با بحران مدیریتی روبه‌رو بودند و به استثنای مدت کوتاه آغاز فصل، آرامشی در سطح مدیریت خود نداشته‌اند. پس از کناره‌گیری علیرضا رحیمی، مدتی منتقمی در مقام سرپرست، باشگاه را اداره کرد تا اینکه میز مدیرعاملی پرسپولیس به حمیدرضا سیاسی رسید. این رفت و آمدها تاثیرات زیادی روی نتایج این تیم داشت اما پس از انتخاب سیاسی، همه انتظار داشتند پرسپولیسی‌ها با ثبات مدیریت و انجام تغییراتی در نیم‌فصل تیم قدرتمندی را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا ببندند. در حالی که برخلاف انتظارها طولی نکشید که با بازداشت مدیرعامل جدید، دوباره بحران مدیریت به سراغ پرسپولیس آمد. این روزها در باشگاه پرسپولیس مسؤولی حضور ندارد که اختیار تصمیم‌گیری داشته باشد، وقتی بازیکنان برای دریافت مطالباتشان به باشگاه می‌روند نمی‌دانند چه کسی پاسخگوی آنهاست. طاهری هم که با تصمیم هیات‌مدیره و البته تایید وزارت ورزش به‌عنوان مسؤول امور اجرایی منصوب شده است، از اختیار تصمیم‌گیری برخوردار نیست.

کاهش تیم‌های فوتبال ایتالیا
فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم دارد تعداد تیم‌های حاضر در رقابت‌های سری A را از 20 تیم به 18 تیم کاهش دهد و این به خاطر حضور هر چه موفق‌تر تیم‌ملی فوتبال ایتالیا در جام ملت‌های اروپا 2016 است.کارلو تاویکو، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفت‌وگویی که با روزنامه
«کوریره دلو اسپورت» داشت، گفت: کاهش تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های سری A از 20 تیم به 18 تیم هدف اصلی ما در سال 2015 است. می‌خواهیم در 30 ژوئن این موضوع را به همه‌پرسی بگذاریم و به آن رای دهیم. اگر این تصویب شود در دو فصل آینده رقابت‌های سری A با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد. در رابطه با لیگ‌های پایین‌تر هم بعدها تصمیم‌گیری خواهیم کرد. او ادامه داد: ما فرصت بسیار کمی برای آماده‌سازی جام ملت‌های اروپا 2016 داریم. نمی‌شود تیم را در فاصله 18 روز آماده کرد. باید همه تیم‌ها با سرمربی تیم‌ملی همکاری کنند.
 


Page Generated in 0/0072 sec