printlogo


کد خبر: 130967تاریخ: 1393/10/8 00:00
آینده پپ گوآردیولا در بایرن مونیخ

امین ابطحى: از هنگامى که پپ گوآردیولا به بایرن مونیخ پیوسته، این تیم شرایط خوبى را تجربه کرده است، فصل گذشته این تیم به یک قهرمانى دوبل در آلمان دست یافت و در فصل جارى نیز این تیم آلمانى در همه رقابت‌ها از مدعیان اصلى به حساب مى‌آید،‌ به همین دلیل سران مونیخى به دنبال تمدید قرارداد پیش از موعد با این سرمربى اسپانیایى هستند. کارل هاینتس رومنیگه در حاشیه اجلاس سالانه اعضاى باشگاه بایرن‌مونیخ درباره آینده پپ گوآردیولا در بایرن‌مونیخ گفت: «پپ از آن دسته انسان‌هایى نیست که ارزشى براى تمدید قرارداد پیش از موعد قائل شود.  اما من به او گفته‌ام که هر وقت تمایلى براى تمدید قرارداد همکارى خود با بایرن‌مونیخ داشته باشد، ما آماده شروع مذاکرات هستیم.» همه شرایط براى تمدید همکارى پپ گوآردیولا با باشگاه بایرن مونیخ مهیا است و همه درها به روى او باز است. تنها پپ ‌باید در این باره تصمیم‌گیرى کند. مدت زمان قرارداد همکارى پپ گوآردیولا با موفق‌ترین باشگاه فوتبال آلمان سه‌ساله است و این قرارداد در تابستان 2016 به پایان مى‌رسد. در چنین مدت زمانى یک سرمربى مى‌تواند تاثیرات بسزایى از خود بر جاى گذارد اما اینکه دوران حضور پپ گوآردیولا در مونیخ بعد از گذشت 36 ماه به پایان رسد، بستگى به عناوین، موفقیت‌ها و تعداد قهرمانى‌هایى دارد که وى در این مدت براى مونیخى‌ها به ارمغان مى‌آورد.
به احتمال زیاد اما پپ گوآردیولا هنگامى پروژه شخصى خود در بایرن مونیخ را به پایان مى‌رساند که همانند بارسلونا، این تیم را به نقطه اوج موفقیت رسانده باشد. از نظر سران باشگاه بایرن‌مونیخ اما پپ گوآردیولا مى‌تواند براى مدت زمان بیشترى در بایرن مونیخ بماند. کارل هاینتس رومنیگه در این زمینه گفته است: «پپ گوآردیولا براى بایرن‌مونیخ رحمت است، من همه تلاش خود را براى اینکه وى مدت بیشترى در مونیخ بماند، انجام خواهم داد.» رومنیگه از ارزش گوآردیولا براى باشگاه به‌خوبى آگاه است. بعد از فتح سه‌گانه تاریخى در سال 2013 زیر نظر یوپ هاینکس، پپ گوآردیولا تغییرات بسیار کوچک و ظریفى براى تیم در نظر گرفت، فلسفه جدیدى را به اجرا گذاشت و بایرن‌مونیخ را به تیمى مقتدرتر تبدیل کرد.
کارل هاینتس رومنیگه با دلایل منطقى مایل به تمدید پیش از موعد قرارداد پپ گوآردیولا در سریع‌ترین زمان ممکن است: «من از ارزش واقعى پپ گوآردیولا به‌خوبى باخبر هستم و فکر مى‌کنم او به احتمال زیاد مهم‌ترین استخدام بایرن‌مونیخ در سال‌هاى اخیر بوده است.» پرسش مهمى که حال مطرح مى‌شود این است که همکارى پپ گوآردیولا با بایرن مونیخ تا چه زمانى ادامه خواهد داشت؟ آنچه مشخص است این است که سرمربى کاتالانى پیش از سال 2016 مونیخ را ترک نخواهد کرد، اما بعد از آن زمان او احتمالا به دنبال چالشى جدید خواهد بود تا بتواند با باشگاهى دیگر عناوین بیشترى را کسب کند.


Page Generated in 0/0067 sec