printlogo


کد خبر: 130972تاریخ: 1393/10/9 00:00
سلامت

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
بهینه‌سازی 366 بلوک زایمانی تا پایان سال
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت، قیمت تجهیزات پزشکی نسبت به سال ۹۲، ۴۲درصد کاهش یافته است، از بازسازی و بهینه سازی ۳۶۶ بلوک زایمانی تا پایان سال جاری خبر داد. به گزارش تسنیم، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت یکی از دستاوردهای مهم طرح تحول را بحث کنترل بازار دارو و تجهیزات پزشکی بیان کرد و اظهار داشت: با وجود تورم، با اجرای طرح تحول نظام سلامت توانستیم کاهش قیمت تجهیزات پزشکی ضروری مثل لنزهای چشمی را کنترل کنیم. معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر کنترل نرخ‌های حدود 7 هزار قلم تجهیزات پزشکی را در بازار شاهد هستیم، افزود: این تجهیزات به طور متوسط 42 درصد در سال 93 در مقایسه با سال 92 کاهش قیمت داشته‌اند. معاون وزیر بهداشت تعداد زایمان طبیعی رایگان انجام شده در 6 ماهه اول اجرای طرح تحول نظام سلامت را 241 هزار زایمان طبیعی بیان کرد و افزود: در قالب همین برنامه نیز 366 بلوک زایمانی در حال بازسازی و بهینه‌سازی هستند که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسند. وی با اشاره به اینکه در برنامه کشیک مقیمی در 398 بیمارستان دانشگاهی کشور 752 نفر پزشک متخصص در 17 تخصص، شب‌ها و در ساعت گوناگون و ایام تعطیل برای خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند، بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم دیگر در طرح تحول نظام سلامت، حمایت از ویزیت‌های سرپایی بود که در این راستا در 585 کلینیک ویژه، حدود 9هزار و500 نفر پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص ارائه خدمت دادند و بیش از 3 هزار ویزیت به صورت ماهانه در این کلینیک‌ها انجام می‌شود که مردم فقط 3 هزار تومان بابت آن می‌پردازند.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت خبر داد
ثبت‌نام 5/8 میلیون نفر در سامانه بیمه همگانی
سخنگوی سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام آخرین وضعیت بیمه همگانی ایرانیان، از ثبت‌نام ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی فاقد بیمه در طرح بیمه رایگان همگانی خبر داد. سیدمهدی میرشاه‌ولد، سخنگوی سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب، افزود: ثبت‌نام متقاضیان بدون پوشش بیمه‌ای از اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شد و تاکنون بیش از پیش‌بینی اولیه در سایت سازمان بیمه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان طبق بند الف ماده ۳۸ برنامه پنجم توسعه و در راستای بیمه همگانی رایگان برای مردم ایران صورت گرفته است، به مهر گفت: در ابتدا براساس برآوردهای اولیه احتمال ثبت‌نام ۶ میلیون نفر تخمین زده می‌شد درحالی که تعداد این افراد به
۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. سخنگوی ستاد اجرایی بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: در حال حاضر ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دفترچه بیمه برای متقاضیان صادر شده و به همه افراد واجد شرایط پیامک مراجعه برای دریافت دفترچه ارسال شده است. میرشاه‌ولد همچنین به همپوشانی بیمه‌ای برخی ثبت‌نام‌کنندگان اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۷ درصد افرادی که برای بیمه همگانی رایگان ثبت‌نام کرده بودند دارای بیمه دیگری بودند که دفترچه بیمه به آنها تعلق نمی‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0048 sec