printlogo


کد خبر: 130978تاریخ: 1393/10/9 00:00
اخبار

مؤسسه مالی و اعتباری فرشتگان مجوز بانک مرکزی ندارد
در حالی نام موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در فهرست بانک‌ها و موسسات مالی مجاز در سایت بانک مرکزی قرار ندارد که بنابر اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها و موسساتی که نام آنها در این فهرست نباشد، مجوز بانک مرکزی را ندارند. به گزارش تسنیم،  در یک برنامه تلویزیونی در تماس ضبط شده‌ای که با مسؤول شعبه موسسه مالی و اعتباری فرشتگان گرفته شد، از وی پرسیده شد در حال حاضر نرخ سود سپرده‌های این موسسه چقدر است که وی گفت: نرخ سود سپرده‌های موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در حال حاضر 29 درصد است. مسؤول این شعبه در پاسخ به اینکه آیا شما تحت نظارت بانک مرکزی هستید یا نه، گفت: بله! تحت نظارت بانک مرکزی هستیم و هیچ ترسی نداریم که این سود را به سپرده‌های خود می‌دهیم. موسسه ما یک موسسه قدیمی است و شما با مراجعه به شعبه ما در خیابان فاطمی روبه‌روی وزارت کشور پول خود را در موسسه ما سرمایه‌گذاری کنید. بعد از پخش این صوت، مجری برنامه گفت: موسسه مالی و اعتباری فرشتگان در حال حاضر 29 درصد سود می‌دهد و ادعا می‌کند معتبر است و تحت نظر بانک مرکزی است، بانک مرکزی سود سپرده‌ها را مشخصاً تعیین کرده و قطعا این سودها مورد تایید بانک مرکزی نیست. بانک مرکزی باید با اینگونه موسسات برخورد کند.

جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید محصولات کشاورزی
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر دولت با اختصاص بودجه‌ای جداگانه، زمینه درج قیمت تضمینی محصولات کشاورزی در بورس کالا را فراهم کند، عمده مشکلات کشاورزان از ابتدای سال 94 به پایان می‌رسد. بهرام بیرانوند اظهار داشت: مجلس از هر اتفاقی که کمک کند محصولات کشاورزی با قیمت واقعی از کشاورزان خریداری شود و هزینه تولید و زندگی کشاورزان به مقدار شایسته و کافی تامین شود، حمایت می‌کند که به نظر می‌رسد ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی از راهکارهای مناسب برای تحقق این کار است. وی به ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی اشاره کرد و گفت: براساس این ماده قانونی کشاورزان پس از فروش محصولاتشان در بورس کالا، ظرف روندی مشخص و کوتاه‌مدت وجه کالاهایشان را دریافت می‌کنند و به نوعی بعد از فصل پرتلاش کاری، شیرینی تلاش‌هایشان را احساس می‌کنند که این همان خواسته بحق و قدیمی کشاورزان از متولیان است. وی درباره چگونگی اجرای این قانون در بورس کالا نیز گفت: پس از اعلام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی از سوی دولت، کشاورزان محصولات خود را روی تابلوی بورس می‌برند که درصورت خرید به همان قیمت تضمینی یا بالاتر از آن، کل وجه معاملات به کشاورزان پرداخت می‌شود اما درصورت خرید محصولات در بورس با نرخی پایین‌تر از قیمت تضمینی، دولت مابه‌التفاوت قیمت را به کشاورزان پرداخت می‌کند. بیرانوند اظهار کرد: متاسفانه در شرایط فعلی خرید تضمینی دولت از کشاورزان جریان دارد که کشاورزان در این طرح با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

اجرای طرح چکاوک تا پایان امسال در کل کشور
با راه‌اندازی سامانه چکاوک، افراد در لحظه تحویل برگه چک می‌توانند با ارسال کد شناسه اعتباری مندرج روی برگه چک از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مسعود رحیمی، معاون نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با اشاره به اجرایی‌شدن طرح چکاوک از پنجم مهر در 4 استان قزوین، زنجان، قم و البرز عنوان کرد: در مجموع، این طرح در13 استان عملیاتی شده و از ششم دی امسال به‌صورت جدی در استان تهران هم شاهد عملیاتی شدن این طرح هستیم. رحیمی با بیان اینکه پذیرش و پردازش چک در این طرح به شکل مکانیزه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: کارکرد این سامانه جلوگیری از حرکت و انتقال اصل و فیزیک چک از شعبه واگذارنده به اتاق پایاپای و بانک‌ صادرکننده چک‌ است. در این فرآیند به جای اصل برگه چک،‌ تصویر چک در شعبه واگذارنده تهیه و به‌همراه اطلاعات مربوط به متن، آورنده و ذی‌نفع چک از طریق شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی به بانک‌ صادرکننده چک‌ ارسال می‌شود. وی در این‌باره افزود: بانک‌ صادرکننده چک‌ پس از دریافت فایل تصویر و داده، نسبت به اعتبارسنجی و اعمال کنترل‌های لازم اقدام و مراتب تایید، عودت یا برگشت چک را به‌صورت الکترونیکی به چکاوک و بانک واگذارنده اعلام می‌کند.


Page Generated in 0/0057 sec