printlogo


کد خبر: 130989تاریخ: 1393/10/9 00:00
تازه‌ها

«بدون مرز» فیلم ضدآمریکایی است
تهیه‌کننده فیلم «بدون مرز» می‌گوید این فیلم سینمایی تحلیلی از جریان جنگ‌طلبی آمریکا در دنیا است ولی این موضوع را کلیشه‌ای مطرح نکرده است. حمید بهمنی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسکری که در لیست بخش فیلم‌اولی‌های سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد به مهر گفت: امیرحسین عسکری از فیلمسازان جوان سینما و از همکاران و همراهان قدیمی موسسه آوینی است. وی افزود: این کارگردان جوان پیش از فیلم «بدون مرز» فیلم‌های کوتاه خوبی ساخته بود و من نوع نگاه او به مقوله جنگ را بسیار دوست داشتم. زمانی که فیلمنامه «بدون مرز» را ارائه کرد، مطمئن بودم کار خوبی از  آب در خواهد آمد و خوشبختانه اعتمادی که به عسکری کردم در نهایت جواب داد و خوشحالم این فیلم سینمایی در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارد. بهمنی با اشاره به این مطلب که باید به جوانان فیلمساز اعتماد کرد، گفت: به اعتقاد من یکی از راهکارهای نجات سینمای ایران از تولید آثار خنثی و بی‌کیفیت، اعتماد به نگاه فیلمسازان جوان است.
فیلمسازان نامدار سینمای ایران در چند سال اخیر آثاری تولید کرده‌اند که از جمله فیلم‌های ضعیف سینمای ایران به شمار می‌رود و مورد نقد منتقدان نیز بوده‌اند. این تهیه‌کننده ادامه داد: نمونه دیگری از اعتماد به جوانان فیلمساز تجربه فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار است. این فیلم به دور از نگاه کلیشه‌ای به دفاع مقدس و با تکیه بر اندیشه‌های ناب ساخته شده و درست به همین دلیل است که با استقبال بسیاری از سوی مخاطب مواجه شد. کارگردان فیلم «گلوگاه» در پایان با اشاره به این مطلب که فیلم «بدون مرز» یک اثر ضد آمریکایی است، گفت: این فیلم سینمایی تحلیلی از جریان جنگ‌طلبی آمریکا است ولی این مفهوم گل‌درشت مطرح نشده است و امیدوارم این اثر سینمایی در جشنواره فیلم فجر به درستی دیده شود.

شترمرغ‌ها وارد «گینس» شدند
مرتضی غفوری، فیلمبردار سینما از ادامه فیلمبرداری «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده در مزرعه شترمرغ‌ها خبرداد. مرتضی غفوری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه فیلمبرداری فیلم «گینس» با بازی محسن تنابنده و رضا عطاران همچنان ادامه دارد، گفت: 15 روز از فیلمبرداری «گینس» گذشته و در حال حاضر در لوکیشنی اطراف ورامین و در بین شترمرغ‌ها کار می‌کنیم. وی ادامه داد: رضا عطاران و محسن تنابنده، بازیگران اصلی این فیلم سینمایی در این لوکیشن جلوی دوربین رفته‌اند. غفوری با اشاره به کار کردن با حیوانات گفت: کار با حیوانات در یک فیلم سینمایی سخت است، چه رسد به اینکه این حیوان یک شترمرغ باشد که کارکردن با آن بسیار سخت‌تر است و می‌توان گفت شترمرغ جزو حیواناتی است که نمی‌توان با آن کار کرد. این در حالی است که داستان فیلم با یک شترمرغ شروع می‌شود.

اعلام فیلم‌های مستند جشنواره فیلم فجر
پیرو جلسه جمع‌بندی نهایی هیات انتخاب بخش سینما حقیقت (مسابقه آثار مستند سینمایی) سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی فیلم‌های این بخش اعلام شد. اسامی فیلم‌های مسابقه  مستند سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر
به شرح زیر است:
 1- آتلان (معین کریم‌الدینی)
2- آزاد راه (محسن خانجهانی)
3- بختک (محمد کارت)
4- پناهگاه (عباس سندی)
5- جای خالی (کمیل سوهانی)
6- زندگی پنهان (دلاور دوستانیان)
7- سفر به آمادای (فرشاد افشین‌پور)
8- سمفونی استیضاح (محمدعلی شعبانی)
9- فیه ما فیه (صادق داوری‌فر)
10- کربلا، جغرافیای یک تاریخ (داریوش یاری)
11-من می‌خوام شاه بشم (مهدی گنجی) گفتنی است؛ جعفر صانعی‌مقدم، عزیزالله حاجی‌مشهدی، پیروز کلانتری، حامد شکیبانیا و محمدحسین مهدویان هیات انتخاب آثار بخش مستند را بر عهده داشتند.
 


Page Generated in 0/0069 sec