printlogo


کد خبر: 130994تاریخ: 1393/10/9 00:00
9 لحظه فراموش‌نشدنی فوتبال در سال 2014

رقابت‌های جام‌جهانی و قهرمانی آلمان‌ها بی‌تردید از مهم‌ترین و فراموش‌نشدنی‌ترین اتفاق فوتبالی در سال 2014 بوده است‌ اما جز این اتفاق، لحظات و رویدادهای فوتبالی دیگر نیز در این سال وجود داشته‌ که سبب شادی، هیجان، شگفتی و حتی ناراحتی شده‌ است.
1- لیورپول شانس قهرمانی خود را در لیگ برتر بعد از  25 سال از دست داد
رقابت‌های لیگ برتر جزیره، هفته سی و هفتم؛ بعد از 25 سال بی‌عنوانی، لیورپول در آستانه فتح رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته است، پیروزی در دیدار خارج از خانه مقابل کریستال‌پالاس می‌تواند قدمی بلند به سوی کسب عنوان قهرمانی توسط شاگردان برندان راجرز باشد. لیورپول تا دقیقه 79 با حساب 3 بر صفر از حریف خود پیشی می‌گیرد ‌اما در آخرین دقایق بازی این تیم 3 گل دریافت می‌کند و شانس خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی از دست می‌دهد و به این ترتیب رویای قهرمانی لیورپول در طول کمتر از 10 دقیقه از بین می‌رود.
2- شکست تاریخی و فاجعه‌بار برزیل در بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی مقابل آلمان
در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های جام‌جهانی، آلمان‌ها به مصاف برزیل مدعی قهرمانی و میزبان رقابت‌ها رفتند و ظرف مدت کمتر از 20 دقیقه با زدن گل‌های متوالی رویای برزیلی‌ها را برای رسیدن به فینال از بین بردند. شکست 7 بر یک نتیجه تاریخی این دیدار فراموش‌نشدنی بود.
3- سویا موفق به کسب قهرمانی در رقابت‌های لیگ اروپا شد
در یک فینال جذاب تیم سویای اسپانیا در ضربات پنالتی موفق به شکست بنفیکا لیسبون، نماینده پرتغال شد. لیسبون با شکست در این دیدار هشتمین فینال متوالی خود در رقابت‌های اروپایی را از دست داد تا سویا به سومین قهرمانی خود در این رقابت‌ها بعد از سال‌های 2006 و 2007 دست یابد.
4- اولریش هوینس به دلیل فرار مالیاتی به زندان محکوم شد
این اتفاق هرچند برای فوتبال چندان خوشایند نبود اما اتفاقی فراموش‌نشدنی به حساب می‌آید. با اثبات اتهامات فرار مالیاتی اولی هوینس، رئیس موفق باشگاه بایرن‌مونیخ و محکوم شدن وی به ۳ سال زندان، شوکی عظیم به جامعه فوتبال آلمان وارد شد. از ماه مارس سال 2014 میلادی دوران محکومیت هوینس در زندانی در شهر مونیخ آغاز شده است.
5- لوئیز سوارس، جورجو کیه‌لینی را گاز گرفت
در دیدار بین ایتالیا و اروگوئه از مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی، لوئیز سوارس، مهاجم اروگوئه‌ای برای سومین‌بار در دوران حرفه‌ای خود بازیکنی از تیم حریف را گاز گرفت، این بار جورجو کیه‌لینی، مدافع ایتالیایی که بعد از پایان بازی اینگونه به اظهارنظر پرداخت، قربانی لوئیز سوارس بود: «برای سوارس جریمه‌ای در نظر گرفته نخواهد شد، چرا که فیفا می‌خواهد همه ستارگانش در جام‌جهانی حضور داشته باشند. آنها شجاعت این را نخواهند داشت تا از فیلم‌های بازی بر ضد او استفاده کنند. داور مسابقه نیز آثار دندان‌های او را روی شانه‌های من مشاهده کرد اما جریمه‌ای برای او در نظر نگرفت». بعد از این اتفاقات فیفا برای سوارس جریمه‌ای 4 ماهه در نظر گرفت.
 6- فینال شخصی کریستوف کرامر
سال 2014 برای کریستوف کرامر سالی رویایی بوده است. او به‌عنوان بازیکن شگفتی‌ساز تیم ملی آلمان در جام‌جهانی برزیل بود و به دلیل مصدومیت نابهنگام سامی خدیرا در تمرینات پیش از دیدار فینال، او به‌عنوان جانشین خدیرا در ترکیب اصلی آلمان برای رویارویی با آرژانتین انتخاب شد. در دقیقه 16 بازی او برخوردی سخت با بازیکن حریف داشت اما به بازی ادامه داد، برخوردی که سبب از بین رفتن هوش او شده بود. وی در چنین حالتی از داور مسابقه پرسیده بود «آیا این بازی واقعا فینال است؟» داور مسابقه به همین دلیل وضعیت عجیب کرامر را به اطلاع شوآین اشتایگر رسانده بود که در نهایت باعث تعویض زودهنگام وی از زمین شد و به این ترتیب وی فینالی شخصی و عجیب را تجربه کرد.
7- شکست اسپانیا در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی
اسپانیا که به عنوان قهرمان اروپا، مدافع قهرمانی جام‌جهانی و یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌ها به برزیل سفر کرده بود، در اولین بازی این تیم با نتیجه عجیب 5 بر یک مغلوب هلند شد و در بازی دوم نیز با 2 گل از شیلی شکست خورد تا شاگردان دل‌بوسکه موفق به صعود از مرحله گروهی این رقابت‌ها نشوند و نخستین شگفتی جام رقم خورد.
8- مرگ تیتو ویلانوا، سرمربی سابق بارسلونا
در تاریخ نوزدهم جولای سال 2013 فرانسیسک ویلانوا ای بایو ملقب به تیتو به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از سمت خود به عنوان سرمربی بارسلونا استعفا کرد و در تاریخ 25 آوریل 2014 تیتو به دلیل پیشرفت این بیماری در سن 45 سالگی دار فانی را وداع کرد.
 9- رئال‌مادرید فاتح دسیما شد
فینال لیگ قهرمانان فصل 14-2013 به داربی مادرید و رویارویی دو تیم رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید تبدیل شده بود. تا دقایق پایانی بازی تیم دوم مادرید از حریف خود پیش بود تا اینکه سرخیو راموس با گلزنی خود بازی را به تساوی کشاند و در وقت‌های اضافی نیز شاگردان آنچلوتی 3 گل دیگر به داشته‌های خود اضافه کردند تا رئال‌مادرید با حساب 4 بر یک برنده فینال لیسبون و برای دهمین‌بار (دسیما) فاتح رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باشد.
 


Page Generated in 0/0055 sec