printlogo


کد خبر: 131000تاریخ: 1393/10/9 00:00
چهارگوشه

اعتصاب اتوبوسرانان لندنی
در تعطیلات سال نوی لندن خبری از اتوبوس‌های سرخ دو طبقه معروف این شهر نیست. کارکنان اتوبوسرانی انگلیس در اعتراض به دستمزدهایشان از دیروز اعتصابی 24 ساعته را آغاز کردند. به گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه‌های کارگری انگلیس که در ارتباط با شرکت اتوبوسرانی «تاور ترانزیت» هستند، در ساعت یک بعدازظهر در شهر لندن راهپیمایی اعتراضی خود را آغاز کردند. رانندگان اتوبوس‌های 13 خط اتوبوسرانی شرق و شمال شهر لندن نیز در این اعتصاب مشارکت دارند. کارگران اعتصاب‌کننده خواستار تغییرات سریع و مناسب در پرداختی کارکنان اتوبوسرانی شدند که در طول 20 سال گذشته بدون تغییر بوده است.

لس‌آنجلس در حالت هشدار
به دنبال شلیک به یک خودروی گشتی پلیس در لس‌آنجلس، این شهر با اعلام پلیس کالیفرنیا به حالت هشدار عملیاتی درآمده است. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه ‌ای‌بی‌سی ۷، پلیس لس‌آنجلس اعلام کرده است یکی از مظنونان را بازداشت کرده و جست‌وجو برای یافتن نفر دوم همچنان ادامه دارد. این حادثه در خیابان ۶۲ و خیابان هوور در ساعت 9:20 شب به وقوع پیوسته است. پلیس اعلام کرده است پس از وقوع این حادثه همه نیروهای در دسترس پلیس به منطقه اعزام شده‌اند.  یک قبضه اسلحه در محل وقوع حادثه کشف شده ولی هنوز معلوم نیست آیا بیش از یک سلاح در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است یا نه.

7 بهمن، مذاکرات نظام و معارضان سوریه
یک منبع دیپلماتیک در مسکو اعلام کرد: نشست‌های قریب‌الوقوع میان دو هیات دولت و مخالفان سوری در 27 ژانویه (7 بهمن) به منظور حل بحران سوریه آغاز می‌شود و چند روز به طول می‌انجامد. در همین حال حسن عبدالعظیم، هماهنگ‌کننده هیات هماهنگی مخالفان سوری اعلام کرد که دیداری در آینده‌ای نزدیک میان مخالفان برگزار می‌شود. وی احتمال داد که مخالفان نشست دیگری در مسکو در 26 و 27 ژانویه آتی داشته باشند تا پس از آن دیدار با هیات سوری صورت بگیرد.

تهدید انحلال تشکیلات خودگردان
وزیر امور استراتژیک و جاسوسی رژیم صهیونیستی تهدید کرد در صورتی که سازمان ملل بار دیگر پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فلسطینی‌ها را به جریان بیندازد، تل‌آویو تشکیلات خودگردان فلسطین را منحل می‌کند. پیش‌تر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بارها تهدید کرده بود که خودش تشکیلات را منحل می‌کند. فلسطینی‌ها ظرف چند روز آتی برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به شورای امنیت آماده می‌شوند، انتظار می‌رود اسرائیل با کمک‌ آمریکا روند تلاش‌های فلسطین در شورای امنیت را به چالش بکشاند.

انتخابات کرواسی ۲ مرحله‌ای شد
پس از شمارش آرای انتخابات یکشنبه کرواسی «ایوو یوسیپوویچ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور با کسب
5/38 درصد آرا در رأس و به دنبال آن «کولیندا گرابار کیتاروویچ»، از حزب اپوزیسیون محافظه‌کار با 37 درصد آرا قرار گرفتند. یوسیپوویچ از سوی حزب حاکم سوسیال- دموکرات حمایت می‌شود که محبوبیت این حزب از زمان روی کار آمدن وی در سال 2011 به خاطر ناکامی دولت در توقف ۶ سال رکود اقتصادی کاهش یافته است، کرواسی که در ژوئیه 2013 به اتحادیه اروپا پیوسته نرخ 19 درصدی بیکاری را متحمل است.

اعتراف غیرمستقیم اوباما به شکست در افغانستان
رئیس‌جمهور آمریکا در اعترافی غیرمستقیم به شکست، با وجود اعلام رسمی پایان عملیات 13 ساله ائتلاف ناتو در افغانستان اعلام کرد که این کشور همچنان مکانی خطرناک به شمار می‌رود! به گزارش آسوشیتدپرس، باراک اوباما، با اعلام خاتمه طولانی‌ترین جنگ برون‌مرزی آمریکایی‌ها  ادعا کرد که این عملیات پرهزینه و پرتلفات 13ساله به «نتیجه‌ای مسؤولانه» ختم شده است و این در حالی است که مطابق آخرین نظرسنجی‌ها بیش از 70 درصد نظامیان آمریکایی معتقد به شکست کشورشان در افغانستان هستند.

هشدار درباره جنگ داخلی در لیبی
سازمان ملل درباره احتمال وقوع یک جنگ داخلی تمام‌عیار در لیبی هشدار داد. هیات پشتیبانی سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد مواضعی در شهر مصراته، یکی از پایگاه‌های اسلامگرایان مخالف دولت مرکزی لیبی، یکشنبه هدف حملات هوایی قرار گرفت.  حملات هوایی مصراته به تلافی حمله افراد مسلح به شهر السدره جایی که بزرگ‌ترین پایانه صادرات نفت لیبی در آن واقع شده است، انجام شد.


Page Generated in 0/0053 sec