printlogo


کد خبر: 131010تاریخ: 1393/10/9 00:00
نقش رهبر انقلاب در رخداد 9 دی

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی*: پیامی که حماسه 9 دی به سران فتنه در خارج از کشور یعنی آمریکا، اسرائیل و انگلیس که در سال 88 تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دادند که مردم ایران! به خیابان‌ها بریزید و از حق خود دفاع کنید و به قول خودشان حق ضایع‌شده خود را مطالبه کنند، داد این بود که فتنه‌گران خارج‌نشین هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند. آنها  ساده‌لوحی کردند که تلاش کردند ملت را به خیابان‌ها بکشانند. البته با همین تبلیغاتی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران انجام دادند عده‌ای فریب‌خورده و به دام استکبار افتادند ولی ملت ایران همواره بیدار و هوشیار است و این هوشیاری خود را در هر مقطعی از مقاطع انقلاب اسلامی به دنیا نشان داده است. راهپیمایی‌های گسترده‌ای که در زمان‌های مختلف چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از آن برگزار شده و نیز حضور گسترده در 8 سال دفاع مقدس با هدف دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران، این هوشیاری را نشان داده و از این به بعد هم نشان خواهد داد.
ملت ایران همراه با مقام معظم رهبری بوده و پایبند اصول انقلاب و قانون اساسی است. اقدامات فتنه‌گران در سال 88 قانون‌شکنی بود. آنها حیثیت نظام را لکه‌دار کرده و خسارت‌های گسترده‌ای به کشور وارد کردند؛ خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی زده و موجب ریخته شدن خون بسیاری شدند که بی‌گناه وارد این ماجرا شده بودند اینها باید در روز قیامت پاسخ خدا، شهدا و امام شهدا را داده و امروز هم پاسخگوی ملت باشند. اینها اگر واقعا اعتراضی به انتخابات داشته و معتقد بودند تخلفی صورت گرفته است، باید به قانون رجوع می‌کردند. قانون همیشه راهی را در نظر گرفته است و آن این بود که کسانی که معترض بودند، درخواست می‌کردند صندوق‌هایی که احتمال تقلب در آن را می‌دادند بازشماری شود. رهبر بزرگوار انقلاب هم دستور دادند به شکایت هر کس که اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات دارد رسیدگی شود و برای این امر زمان لازم در نظر گرفته شود تا صندوق‌هایی که مورد اعتراض است دوباره شمارش شود. اما از آنجا که آنها خود هم می‌دانستند انتخابات سالم برگزار شده و از هیچ تقلبی هم خبری نبوده ولی برخلاف شعارهای دروغین دمکراسی‌خواهی‌شان، نمی‌خواستند شکست را بپذیرند، راه قانونی را پیش نگرفته و از طریق دیگری وارد عمل شدند؛ به خیابان‌ها ریختند و شیرینی انتخابات و حضور گسترده 40 میلیونی و 85 درصدی مردم را که در دنیا بی‌نظیر بود، در کام ملت تلخ کردند و عواقب دیگری را هم با وارد کردن دشمنان به صحنه فتنه، به وجود آوردند.ما به سران فتنه در خارج از کشور می‌گوییم شما کور خوانده‌اید. مردم ایران بیدارتر از آن هستند که شما فکر می‌کنید.
به عوامل فتنه در داخل هم می‌گوییم شما باید اشتباه خود را پذیرفته و از پیشگاه ملت عذرخواهی کنید. ملت ما نجیب است و رهبرمان نیز هم بسیار بزرگ‌منش و آقا هستند و هم بر تمام امور آگاهی دارند. شما اعتراف کنید اشتباه کردید و از این اشتباه‌تان طلب بخشش کنید تا مورد بخشش رهبر معظم انقلاب و ملت ایران قرار گیرید.
نقش مقام معظم رهبری در خلق  حماسه بزرگ 9 دی این بود که به مردمی که فریب عوامل فتنه را خورده بودند و دروغ بزرگ تقلب آنها را باور کرده و به نظام اسلامی بدبین شده بودند فرصت دادند با دیدن اقدامات قانون‌شکنانه سران فتنه، به سلامت کامل انتخابات پی ببرند. آنها نیز وقتی دیدند اصلاً قضیه چیز دیگری است و آنها با اصل نظام و حتی عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام مخالفند و در روز عاشورا به حضرت جسارت و اسائه ادب کردند و علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند، در کنار سایر اقشار ملت با تکیه بر آگاهی و بصیرتی که حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برای‌شان به وجود آوردند، به خیابان‌ها آمدند و با حضور 50 میلیونی در سراسر کشور به این فتنه‌گری‌ها و آشوب‌ها پاسخ دادند.
9 دی 88 بعد از آنکه کشور ماه‌ها دچار التهاب شده و آرامش و امنیت آن توسط استکبار جهانی و عمال آن در داخل کشور که فریب خورده بودند از بین رفته بود، ملت ایران به خیابان‌ها ریخته و حمایت خود را از مقام ولایت و شخص ولی‌فقیه و خشم‌شان را از بی‌ادبی به ساحت مقدس سید جوانان اهل بهشت حضرت حسین بن علی علیه آلاف التحیه.. و الثنا، اعلام کرده و نشان دادند پایبند اصول اسلام ناب محمدی، اهل بیت و انقلاب اسلامی هستند.
حماسه 9 دی زمینه‌ساز بقا و دوام انقلاب اسلامی برای سال‌های بعد شد و این نظام را بعد از گذشت بیش از 30 سال، بار دیگر بیمه کرد.
نظام و انقلاب اسلامی ما همواره به حضور ملت در صحنه استوار است و به داشتن ملتی بصیر و هوشیار افتخار می‌کند چرا که معتقد است این انقلاب حاصل دسترنج ملت بوده و مدافع آن نیز خود ملت هستند و اگر دشمن از ضربه زدن به آن ناامید شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نتوانسته غلطی بکند، به خاطر همین بصیرت و حضور در صحنه ملت است.
دشمن دید مردم در صحنه بوده و خواهان این نظام هستند و پای ارزش‌های این انقلاب ایستاده و هیچ‌گاه دست از نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و خون سیصد هزار شهید نخواهد کشید. اگر هم دچار اختلاف سلیقه در داخل کشور باشد خود با اتکا به قانون و رهنمودهای رهبر مدبر و حکیمش، آن را برطرف خواهد کرد و نیازی به دخالت‌های بیگانگان ندارد.
*دبیرکل جامعه روحانیت مبارز
و عضو مجلس خبرگان رهبری
 


Page Generated in 0/0054 sec