printlogo


کد خبر: 131012تاریخ: 1393/10/9 00:00
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان، حداد‌عادل و صفارهرندی درباره حماسه 9 دی سخنرانی کردند
بزرگداشت فریاد مردم بر سر اشراف

گروه سیاسی: همایش پاسداشت حماسه 9دی با عنوان «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» صبح دیروز به میزبانی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، در این مراسم باشکوه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره عظمت و اهمیت حماسه ماندگار 9 دی به سخنرانی پرداختند. سیدنظام‌الدین موسوی، دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان و مدیرعامل خبرگزاری فارس در ابتدای این همایش به سخنرانی پرداخت و در فرازی از صحبت‌های خود گفت: ماجرای فتنه 88 مساله رودررویی جدی با نظام اسلامی و بسترسازی برای سوءاستفاده دشمن است؛ اینکه افرادی که زمانی در بالاترین سطوح نظام قرار داشتند، بستری ایجاد کردند دشمن سوءاستفاده کند و به طمع بیفتد. این حادثه قابل تکرار است و ما از این مسائل در انقلاب اسلامی از فردای پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌ایم. مساله نهضت اسلامی، حوادث مربوط به بنی‌صدر، قائم‌مقام رهبری و مسائل مرجعیت در فتنه قم و آذربایجان از این دست است که اگر این فتنه‌ها را تبیین نکنیم مجددا از این روزنه‌ها و دریچه‌ها نفوذ می‌شود. لذا باید به این مسائل پرداخت و آن را تبیین کرد. در ادامه نیز مدعوین به سخنرانی پرداختند که گزیده‌ای از این سخنان می‌آید.
 

غلامعلی حدادعادل: بنا به آمار اعلام شده بیش از یک‌ونیم میلیون نفر در راهپیمایی اربعین امسال از ملت ایران عاشقانه به زیارت حضرت سیدالشهدا رفتند و مسیری طولانی را پیاده طی کردند. این راهپیمایی از جنس 9 دی بود و 9 دی از جنس این راهپیمایی بود. روح 9 دی همان اظهار ارادت به سیدالشهدا و قیام حسینی است و فلسفه قیام حسینی. این راهپیمایی عظمت 9 دی را متجلی می‌کرد، اما عجیب این است که در این بین روزنامه‌هایی از درج خبر یک راهپیمایی 20میلیونی که بزرگ‌ترین تجمع بشری در عصر حاضر خوانده می‌شود در صفحه اول خود دریغ می‌ورزند، لذا نگران باید بود. آیا آینده کشور باید به دست صاحبان چنین افکاری سپرده شود که حتی حاضر نیستند این واقعه را به‌عنوان یک خبر درج کنند؟ لذا 9 دی نباید فراموش شود برای اینکه ما امروز با این واقعیت‌ها در کشور مواجه هستیم. پس از حادثه روز عاشورا بود که مردم پس از جمع‌بندی خود از حوادث کشور از تاریخ 23 خرداد تا 9 دی رفتار کردند و کاسه صبرشان لبریز شد. بنابراین 9 دی لبریزشدن کاسه صبر ملتی است که شاهد بودند یک عده‌ای با سرنوشت آن چه می‌کردند. مردم وقتی دیدند داستان از رقابت‌های انتخاباتی شکل دیگری گرفته است و عبارت جمهوری اسلامی خط خورده است، متوجه شدند پشت این داستان چه نیتی قرار دارد.
محمدحسین صفارهرندی: باید در سالگرد 9 دی مباحثی درباره اینکه تقلب شد یا نشد را مطرح و مشعل آن را روشن نگه داریم تا ذهن کسانی که فکر می‌کنند دعوای آن روز بر سر تقلب بود، روشن شود.برخی کسانی که می‌خواستند آرای مردم را بگیرند و دست‌شان در فتنه بود، اظهار برائت کردند و در نشست‌های داخلی خود کار مدعیان تقلب را تقبیح کردند و بزرگان جریان اصلاح‌طلب نیز اعتراف صریح کردند که تقلب امکان نداشت. اصل ماجرا چیز دیگری بود. اصل این بود که جدال بر سر مدیریت آینده جهان درگرفته بود؛ در میان ما کسانی بودند که واقعیت راهپیمایی 20 میلیونی به چشم‌شان نیامد و ارزش خبری نداشت اما تصویر یادگاری رئیس‌جمهور آمریکا با سگش ارزش خبری دارد و تصویر نخست صفحه اول روزنامه‌هایشان می‌شود؛ ما با این جماعت حرف داریم و معلوم است آنها می‌گویند چه کسی گفته 9 دی روز ملی است. 9 دی جمعیت فشرده‌ای بود که مصمم به خیابان‌ها آمدند تا داستان فتنه را پایان دهند و این کار را کردند. 9 دی در طول تاریخ به لحاظ جمعیت و هدفدار بودن بی‌بدیل است. جماعتی که در عزای کشته‌های برج‌های دوقلو شمع روشن کرده و لباس مشکی پوشیدند؛ از آن جماعت چه انتظاری می‌توان داشت که 9 دی را روز ملی بدانند.
حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان: شیوه عمل مقام معظم رهبری و قول بلیغی که ایشان داشتند، موجب شد جمع عظیم کسانی که در روزهای اول تصور می‌کردند اتفاق بدی در انتخابات رخ داده، چشمان‌شان باز شود و به دامن نظام بازگردند؛ در 9 دی تمام مردم و وجه غالب کسانی که به آنها رای دادند، با مردم حضور یافتند و بیعت خود را با نظام، امام‌خمینی(ره) و ولایت فقیه تجدید و تحکیم کردند. 9 دی ثمره حرکت مقام معظم رهبری بود. قرآن کریم می‌فرماید حق از حق مطلق سرچشمه می‌گیرد و بعد از راه حق حد وسطی وجود ندارد و پس از آن ضلالت و گمراهی است؛ جبهه‌ای که نمازخوان‌ها و چهره‌های مذهبی در آن حضور داشتند، این ویژگی حق را داشتند. آنهایی که عکس امام خمینی را پاره کردند، شعار جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان سر می‌دادند مسائلی را به وجود آوردند. آنها جبهه‌ای بودند که پشتیبان آنها آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بودند و ضداسلام، انقلاب و دین پشت سر آنها قرار داشتند. آیا جریانی که آمریکا برایش کف و سوت می‌زند و پشت سر آن قرار می‌گیرد، جبهه حق است؟! من در سایت‌ها مشاهده کردم که کسانی که ادعای ترویج خط امامی بودن می‌کنند و عکس یادگاری می‌گیرند رفتار دیگری دارند بنابراین نمی‌توان این 2 رفتار را قابل جمع  دانست.
 


Page Generated in 0/0056 sec