printlogo


کد خبر: 131017تاریخ: 1393/10/9 00:00
اخبار

9 دی نقطه اوج پیوستگی ملت و رهبری بود
وزیر دادگستری گفت: 9 دی بلوغ سیاسی جامعه ایران و نقطه اوج پیوستگی ملت و رهبری بود. حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» دیروز دوشنبه با بیان اینکه در حوادث سال 88 به‌دنبال بلوایی که اتفاق افتاد برای کشور مشکلات متعددی ایجاد شد، گفت: متاسفانه افرادی که باید خود حافظ امنیت و تحکیم مناسبت‌های اجتماعی و انسجام ملی باشند و در مقابل دشمنان جلوتر از دیگران به دفاع از نظام، ارکان نظام و حقوق عامه بپردازند، صحنه را برای تاخت و تاز دشمنان ملت و توسعه فتنه و فتنه‌گران آماده کردند. وی این امر را یک خبط بزرگ تاریخی و اشتباهی غیرقابل جبران دانست و ادامه داد: خوشبختانه مجموعه افراد فعال نظام و بویژه رهبری معظم انقلاب با هوشمندی، فراست و وقت‌شناسی، حربه و شگردهای دشمنان را به‌خوبی شناسایی و آن را خنثی کردند. وزیر دادگستری به ایرنا گفت: آنچه این حوادث ناگوار و فتنه بزرگ را زمینگیر و سرکوب کرد، هوشمندی مردم شریف و همراهی و پیروی آنها از رهبر معظم انقلاب بود که این اتفاق و یگانگی، خودش را در روز 9 دی نشان داد. پورمحمدی روز 9 دی را بلوغ سیاسی جامعه ایران توصیف کرد و گفت: 9 دی نقطه اوج پیوستگی ملت و رهبری و روز خدا در مقابله با دشمنان خدا و همچنین روز یاس دشمنان انقلاب بود. وزیر دادگستری ابراز امیدواری کرد این بصیرت و هوشیاری ادامه داشته باشد و گفت: البته باید از گذشته عبرت گرفته و آن را چراغ راه آینده قرار دهیم. وی افزود: باید بتوانیم از گذشته برای حفظ منافع امروز و آرمان‌های متعالی آینده عبور کنیم و در گذشته متوقف نشویم. وی اضافه کرد: دستاوردهای گذشته یعنی جایگاه رهبری، وحدت ملی، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی را برای رسیدن به اهداف متعالی برای همیشه چراغ راه قرار دهیم.

اوباما: نگرانی‌های دفاعی ایران مشروع است
رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه رادیویی با اشاره به جنگ ایران و عراق، نگرانی‌های دفاعی ایران را مشروع دانست. اوباما در این مصاحبه که روز 18 دسامبر(27 آذر) در کاخ سفید ضبط شده تایید می‌کند ایران پس از آنکه در جنگ با عراق آسیب دید نگرانی‌های دفاعی مشروع دارد. رئیس‌جمهور آمریکا با این حال حمایت ایران از سازمان‌هایی مانند حزب‌الله  را تهدیدی برای اسرائیل دانست و از آن انتقاد کرد. البته رئیس‌جمهور آمریکا توضیح نداد که نگرانی دفاعی ایران از صدها کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی آیا قابل درک نیست؟ و تنها نگرانی‌های ایران در قبال تحرکات برخی حکام وابسته همسایه و مسلمان برای آمریکایی‌ها قابل درک است؟ اوباما همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بهبود روابط با کوبا و بازگشایی سفارت در این کشور می‌تواند بدان معنا باشد که وی ممکن است در 2 سال پایانی ریاست جمهوری‌اش سفارت آمریکا را در تهران نیز باز کند یا خیر، گفت: من هرگز نگفتم که این مساله هیچ‌گاه امکان‌پذیر نیست اما ما باید گام به گام پیش برویم. همانطور که می‌دانید کوبا شرایطی داشت که طی 50 سال ما اقدامات مشابهی را بارها و بارها در آن انجام داده‌ایم اما هیچ تغییری رخ نداد و سوال این است که آیا ما باید در رابطه با این کشور کوچک که هیچ تهدید خاصی برای ما یا متحدانمان محسوب نمی‌شود اقدام مشابهی انجام دهیم یا خیر اما ایران یک کشور بزرگ و پیچیده است که تهدیداتش نه‌تنها ضد آمریکا است بلکه اسرائیل را نیز هدف قرار داده است. در نتیجه در رابطه با ایران تاریخی وجود دارد که کاملا با تاریخ میان آمریکا و کوبا متفاوت است، اهمیت استراتژیک ایران نسبت به اهمیت استراتژیک کوبا متفاوت است.

مشاور هاشمی چه شبکه‌هایی می‌بیند؟
غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی در اظهارنظری عجیب گفته تلویزیون ایران را تماشا نمی‌کند! خبرگزاری مهر در گزارشی درباره سریال موفق و پرمخاطب پرده‌نشین از برخی چهره‌های سیاسی، استمزاج کرد. به گزارش «وطن امروز»، در این میان از غلامعلی رجایی، مشاور هاشمی‌رفسنجانی نیز خواسته شد نظر خود را درباره این سریال بگوید. در کمال تعجب مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت گفت: «من فرصت نمی‌کنم تلویزیون ایران را ببینم و متاسفانه پرده‌نشین را هم ندیده‌ام. بهتر است سراغ باقی دوستان بروید». به هر حال اینکه مشاور آقای هاشمی نیز همانند جریان‌های غربزده و مخالف نظام، پز ندیدن تلویزیون جمهوری اسلامی را می‌دهند، نکته مهم و اصلی موضوع نیست بلکه اکنون این سوال مهم مطرح است که مشاور آقای هاشمی‌رفسنجانی کدام شبکه‌ها را می‌بیند؟ رجایی در غیاب تلویزیون جمهوری اسلامی، پای چه شبکه‌ها و تلویزیون‌هایی می‌نشیند؟ شاید بهتر بود خبرگزاری مذکور، وقتی پاسخ عجیب رجایی مبنی بر عدم تماشای تلویزیون ایران را شنید، این سوالات را از او می‌پرسید.
 


Page Generated in 0/0056 sec