printlogo


کد خبر: 131020تاریخ: 1393/10/9 00:00
رضایت مشتریان از خودروهای ایرانی کمتر شد

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سیزدهمین دوره متوالی اندازه‌گیری رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه اول سال ۱۳۹۳ اعلام کرد که کرمان موتور در کسب رضایت مشتریان افت 8/9 درصدی را تجربه کرده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از فرآیند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه اول سال 1393 با 108 هزار و 4 نفر خریدار خودرو از 12 شرکت عرضه‌کننده خودروی سواری که بیش از 67 مدل خودرو را عرضه کرده بودند، مصاحبه انجام داده که نتایج بررسی‌ها افت 6/1 درصدی رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، شرکت مدیا موتورز عرضه‌کننده خودروهای ام‌جی روور با 4/1 درصد افزایش امتیاز، از بیشترین نرخ رشد رضایت مشتریان و شرکت کرمان موتور با 8/9 درصد افت امتیاز، از بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال92 برخوردار شده‌اند. همچنین شرکت‌های اطلس‌خودرو عرضه‌کننده خودروهای کیا و شرکت آسان موتور عرضه‌کننده خودروهای هیوندایی به ترتیب با دریافت 686 و 673 امتیاز از 1000 امتیاز در رده‌های بعدی این جدول قرار گرفتند. در این میان، رضایت مشتریان از فرآیند فروش گروه خودروسازی ایران‌خودرو که 4/52 درصد از سهم بازار خودروی کشور را در اختیار دارد، به میزانی بوده که از 1000، امتیاز 613 را برای این خودروساز در نظر گرفته و این شرکت را در رده ششم جدول رضایتمندی قرار داده‌اند.


Page Generated in 0/0047 sec