printlogo


کد خبر: 131023تاریخ: 1393/10/9 00:00
اخبار

بدهی خارجی ایران صعودی شد
بانک جهانی از صعودی شدن روند بدهی خارجی ایران پس از ۲ سال کاهش خبر داد و اعلام کرد کل بدهی خارجی ایران در پایان سال ۲۰۱۳ با افزایش ۲۴۱ میلیون دلاری نسبت به سال قبل به 647/7 میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از میزان بدهی خارجی کشورها، کل بدهی خارجی ایران در پایان سال 2013 را 647/7 میلیارد دلار برآورد کرده است. براساس محاسبات این نهاد بین‌المللی، بدهی خارجی ایران در سال 2013 پس از 2 سال نزول روندی صعودی طی کرده و بالغ بر 241 میلیون دلار افزایش یافته است. در سال‌های 2011 و 2012 بدهی خارجی ایران روندی نزولی را طی کرده بود و از 03/20 میلیارد دلار در سال 2010 به 499/15 میلیارد دلار در سال 2011 و 406/7 میلیارد دلار در سال 2012 رسیده بود. آمارهای بانک جهانی همچنین نشان می‌دهد بخش خصوصی خارجی بیشترین سهم را در بدهی بلندمدت ایران داشته است. از کل 843/3 میلیارد دلار بدهی بلندمدت ایران 84/2 میلیارد دلار مربوط به اعتباراتی بوده است که بخش خصوصی کشورهای دیگر در اختیار ایران قرار داده است و 003/1 میلیارد دلار نیز مربوط به اعتبارات اختصاصی از سوی دولت‌های خارجی به ایران است.

شورای رقابت: قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان است
رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه قیمت ۴۲ میلیون تومانی دنا هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: ایران خودرو ملزم است براساس دستورالعمل جدید، دنا را با قیمت ۴۲ میلیون تومان به فروش برساند. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه قیمت نهایی دنا براساس دستورالعمل جدید توسط مرکز ملی رقابت اعلام شده است، اظهار داشت: این قیمت براساس اطلاعات دریافتی از شرکت ایران خودرو و با در نظر گرفتن قیمت سورن که از لحاظ فنی شباهت زیادی به دنا دارد تعیین شده است. وی با بیان اینکه شورای رقابت حتی در روند قیمتگذاری از ایران خودرو درخواست کرد تا تفاوت خودروی دنا و سورن را با مستندات اعلام کند، افزود: این شرکت هم در اطلاعات خود تعداد 37 قطعه را مطرح کرد که در خودروی دنا ارتقا یافته یا اضافه شده است. رئیس شورای رقابت اضافه کرد: این شورا همزمان با اعلام قیمت نهایی دنا ریزاطلاعات این خودرو را هم در سایت مرکز ملی رقابت قرار خواهد داد. شیوا با ابراز اینکه در بررسی قیمت دنا ضمن درنظر گرفتن قطعات ارتقا یافته، هزینه سرمایه‌گذاری شرکت را هم برای تولید این محصول مورد توجه قرار دادیم، تصریح کرد: ما از 3 روش برای تعیین قیمت نهایی خودروی دنا استفاده و جالب آنکه در هر 3 روش به قیمت حدودی 42 میلیون تومان دست پیدا کردیم.
 
نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شد
رئیس‌جمهور در حکمی محمدباقر نوبخت را به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این حکم آورده است که  با عنایت به جایگاه رفیع و نقش ممتاز سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در ایجاد تحول بنیادین در راهبری توسعه کشور، طراحی زیرساخت‌ها و رصد توسعه پایدار و متوازن در کشور، انتظار می‌رود جنابعالی با بهره‌گیری از صاحب‌نظران و کارشناسان برجسته و پایه‌ریزی ساختاری مناسب و چابک برای آن سازمان، نسبت به تحقق اهداف و وظایف محوله تلاش وافر به کار بندید.
 


Page Generated in 0/0060 sec