printlogo


کد خبر: 131042تاریخ: 1393/10/10 00:00
سرخط خبر

 دولت برای مرکز ملی فضای مجازی، ۲۱۲ میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۴ تخصیص داد.
 براساس گزارش جدید بانک مرکزی، کل تسهیلات اعطایی دولت به مشاغل خانگی و خوداشتغالی از سال 1389 تا پایان دی‌ماه سال1392 به ۶۸۹ میلیارد تومان رسید.
 بالغ بر ۳۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال سهم دولتی در ۹ ماه گذشته از طریق بورس، فرابورس، مزایده و مذاکره واگذار شده است.
  اقتصاد روسیه وارد رکود شد و در ماه گذشته میلادی، رشد منفی 5/0 درصدی را تجربه کرد.
 ثروت ۴۰۰ میلیارد جهان در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار افزایش و به 1/4 تریلیون دلار رسید.
 یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق تهران گفت: بخش خصوصی و صنایع کوچک و متوسط سهمی در رشد ۴درصدی کشور ندارند و این رشد متعلق به صنایع بزرگ دولتی است.
 عیسی بزرگ‌زاده، مجری طرح‌های مطالعاتی وزارت نیرو گفت: با شرکت نروژی آکواپلن نیوا (NIVA) درباره انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه مشغول مذاکره هستیم.
 هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت درباره عدم کسر حق بیمه از فوق‌العاده اضافه‌کار کارکنان مشمول صندوق تامین اجتماعی را تایید کرد.
 حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با استقبال از مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های آبی گفت: در گام بعدی باید سازمان یا نهاد تنظیم مقررات در سطح استان‌ها تشکیل شود.
 فرامرز توفیقی، رئیس کمیته تخصصی مزد وزارت کار با اشاره به اینکه اجرای مصوبه ممنوعیت کسر حق بیمه از اضافه کار کارکنان تامین اجتماعی به ضرر جامعه کارگری است، گفت: با اجرای این مصوبه سنوات پاداش خدمت، غرامت ایام بیماری و بازنشستگی کارگران کاهش می‌یابد.
 قرار شده است کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ثبات بازار سرمایه  با هدف ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف درباره تصمیمات اثرگذار بر بازار سرمایه تشکیل شود.
 بانک مرکزی اعلام کرد: تورم میانگین تولیدکننده در آذر ماه با 1/1 درصد کاهش به 6/16 درصد و تورم نقطه به نقطه به 1/13 درصد رسیده است.
 در حالی که دولت گذشته همواره بر تولید حدود یک میلیون تنی گوشت قرمز در کشور تاکید می‌کرد، وزارت جهاد کشاورزی پس از راستی‌آزمایی میزان تولید این محصول در کشور را حدود 750 هزار تن و میزان واردات برای تامین نیاز داخل را نیز صد هزار تن اعلام کرد که حدود 250 هزار تن کمتر از آمارهای گذشته است.
 در حالی که منابع پاکستانی گزارش دادند ایران به پاکستان پیشنهاد کرده پول منابع انرژی صادراتی به این کشور را از طریق یک طرف ثالث پرداخت کند، وزارت نفت ایران هرگونه توافق جدید را تکذیب کرده است.
 عضو هیات‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت یارانه نان را در بودجه عمومی در لایحه حذف کرده است، گفت:  دولت امسال برای متقاضیان شغل در گروه افراد تحصیلکرده یکهزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.
 کارشناسان می‌گویند تا سال 2025 میلادی حریم خصوصی افراد در فضای اینترنت به طور کامل از بین می‌رود.
 در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه شاخص بورس ۱۶۹ واحد دیگر کاهش یافت.


Page Generated in 0/0069 sec