printlogo


کد خبر: 131051تاریخ: 1393/10/10 00:00
نبض جامعه

معاون اسبق سازمان محیط زیست:
سازمان بازرسی واگذاری «آشوراده» را متوقف کرد
سازمان بازرسی کل کشور روند واگذاری جزیره «آشوراده» را برای تبدیل به یک مرکز گردشگری متوقف کرد. دلاور نجفی، معاون اسبق سازمان محیط زیست با بیان این مطلب به فارس گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای به سازمان محیط زیست اعلام کرد: روند واگذاری جزیره «آشوراده» برای تبدیل به یک مرکز گردشگری باید متوقف شود. وی تصریح کرد: طی ماه اخیر بنده و یکی از معاونان اسبق سازمان محیط زیست ضمن ابراز نگرانی از واگذاری منطقه حفاظت شده آشوراده برای توسعه گردشگری در این منطقه، از سازمان محیط زیست به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کردیم. معاون سابق سازمان محیط‌زیست افزود: امسال برای سومین بار موضوع واگذاری آشوراده به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری، دغدغه دوستداران
محیط زیست شد که در حال حاضر با ورود سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور این واگذاری متوقف شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی خبر داد
زمینگیر شدن پزشکی قانونی
با کاهش بودجه
کاهش بودجه پزشکی قانونی برخی از طرح‌های سازمان را زمینگیر می‌کند. احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره بودجه سال آینده سازمان پزشکی قانونی اظهار داشت: امسال شاهد کاهش 6 درصدی بودجه سازمان پزشکی قانونی در سال 94 بودیم که انتظار این امر را نداشتیم و می‌خواهیم این میزان در راستای افزایش مورد بازنگری قرار گیرد. وی با بیان اینکه درخواست داریم بودجه سازمان پزشکی قانونی مانند دستگاه‌های دیگر افزایش یابد، به تسنیم گفت: ایجاد بانک ژنتیک، طرح‌های جدید در حال اقدام، خودرو‌های صحنه جرم همه نیاز به اعتبار کافی دارد و اگر این اتفاق نیفتد برخی طرح‌هایی که در دست داریم روی زمین می‌ماند. رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان داشت: با درنظر گرفتن بودجه فعلی برای سازمان پزشکی قانونی، با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین درخواست داریم هم امسال و سال‌های بعد بودجه سازمان پزشکی قانونی افزایش یابد چراکه با این بودجه حتی در اجرایی کردن طرح‌های گذشته با مشکل مواجه می‌شویم. وی با اشاره به اینکه با وجود هزینه‌ها و برای تامین امکانات آزمایشگاه‌ها و طرح‌های گوناگون نیاز به بودجه‌ای مناسب است که بودجه فعلی بسیار کاهش یافته است، یادآور شد: با کمبود بودجه فاقد خودروهای ویژه صحنه جرم می‌شویم که بودجه لازم می‌تواند در تسریع ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک موثر باشد. این بانک می‌تواند راه‌حل مناسبی در کشف جرائم باشد. به گفته شجاعی، این بودجه حداقلی برای حقوق پزشکان است. در واقع در برخی موضوعات مربوط به سازمان پزشکی قانونی مانند تجهیز امکانات آزمایشگاه‌ها ما کاهش بودجه داشتیم که به طور کلی این کاهش 6 درصد است.

سوء مصرف 3 دهم درصدی الکل در کشور
حدود 7/0درصد مردم دارای وابستگی به الکل هستند و تنها 3/0درصد سوءمصرف الکل دارند. ایسنا در این باره نوشت: احمد حاجبی، مدیرکل دفتر سلامت اجتماعی، روان و اعتیاد وزارت بهداشت در حاشیه مراسم افتتاحیه همایش 2 روزه سوءمصرف و اعتیاد به الکل از دیدگاه طب بالینی و قانونی گفت: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت در سال 2014، 5 درصد از ساکنان مدیترانه شرقی در سال یک بار الکل مصرف کرده‌اند. این آمار در آمریکا و اروپا چندین برابر است. وی با بیان اینکه یک میلیون ایرانی مصرف سالانه یک بار الکل را داشته‌اند، افزود: آمارهایی که در سال 90 از سوی وزارت بهداشت جمع‌آوری شده حاکی از آن است که حدود یک میلیون نفر در سال یک بار الکل مصرف می‌کنند. عدد به دست آمده از نتایج این تحقیقات 7/1 درصد بود. حاجبی همچنین با اشاره به آمار وزارت بهداشت در سال 91 خاطرنشان کرد: در این آمار مشخص شد حدود 7/0 درصد مردم دارای وابستگی به الکل هستند و تنها 3/0 درصد سوء مصرف الکل دارند. مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت بیان داشت: از سال 91 پیشگیری و درمان مصرف الکل را در دستور کار قرار داده‌ایم. وی با اشاره به ابلاغ پروتکل درمان اعتیاد از اواخر سال گذشته درباره آخرین وضعیت اجرای آن اظهار داشت: اکنون در حال سطح‌بندی آن هستیم البته نمی‌توانیم بگوییم که شخص با یک بار مصرف معتاد می‌شود، چرا که بررسی این موضوع بستگی به نوع مصرف و همچنین خود فرد دارد. وی در عین حال تاکید کرد مصرف الکل حتی برای یک بار نیز قطعا آسیب‌هایی را به بدن وارد خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0045 sec