printlogo


کد خبر: 131055تاریخ: 1393/10/10 00:00
خوزستان

ثبت رکورد جابه‌جایی مسافر در مسیر دریایی خرمشهرـ بصره
اهواز، خبرنگار وطن امروز: در ایام اربعین سید و سالار شهیدان، تردد بیش از 3 هزار و 435 زائر از طریق مسیر دریایی خرمشهر- بصره به ثبت رسید. امسال برای اولین بار علاوه بر مرزهای زمینی کشور، انتقال زائران از طریق مسیر دریایی نیز صورت گرفت. در طول این ایام، همه زائران امکان تردد بدون ویزا را داشتند و از پرداخت مالیات و عوارض خروج از کشور نیز معاف بودند. اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این راستا تمهیدات لازم جهت تردد زوار از طریق مسیر دریایی و پایانه بین‌المللی مسافری خلیج فارس را اندیشید و سرویس‌دهی و ارائه خدمات به زوار به نحو مطلوبی انجام شد. 2 شناور «برلیان» با ظرفیت 235 نفر و «ایران زمین» با ظرفیت 71 نفر در 2 نوبت صبح و عصر کار انتقال زائران به سوی بندربصره و بالعکس را به عهده داشتند.

بازدید معاون وزیر تعاون، کار
و رفاه اجتماعی از بندرخرمشهر
اهواز، خبرنگار وطن امروز: حسن طایی، معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه از بندر خرمشهر بازدید به‌عمل آورد. در جریان این سفر که سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار و محمدرضا کاویانی مشاور وزیر و رئیس مرکز نوسازی تحول اداری و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هوشمند صفایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان نیز حضور داشتند، این مسؤولان به‌وسیله شناور از آبراه بین‌المللی اروند، رودخانه کارون و تأسیسات بندری بازدید کردند. این هیات به منظور شرکت در نخستین همایش سراسری بیمه و بیکاری و حمایت از مشاغل که روز چهارشنبه در آبادان برگزار شد، در شهرستان خرمشهر حضور یافته بودند.

به‌کار‌گیری آزمایشی انرژی خورشیدی در مناطق نفتخیز جنوب
اهواز، خبرنگار وطن امروز: به منظور بسترسازی و به‌کارگیری انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پروژه آزمایشی استفاده از انرژی خورشیدی در شهرک نفت اهواز اجرا شد. معاون مدیر تولید (بهینه‌سازی مصرف انرژی) در این باره گفت: این معاونت در راستای اهداف و خط‌مشی سازمانی خود درباره بسترسازی و به‌کارگیری انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر پروژه‌ای آزمایشی برای تأمین روشنایی میادین شهرک نفت با بهره‌گیری از انرژی خورشیدی تعریف و اجرا کرد.
 


Page Generated in 0/0062 sec