printlogo


کد خبر: 131061تاریخ: 1393/10/10 00:00
تازه‌ها

مجتبی امینی:
منتقدان«بدون مرز» را پدیده‌ جشنواره فیلم فجر امسال می‌دانند
مجتبی امینی، تهیه‌کننده سینما که بتازگی فیلم «بدون مرز» او در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است، گفت: در اکران‌های خصوصی این فیلم بازخورد‌های بسیار خوبی از اهالی مطبوعات و منتقدان سینما دریافت کردیم و برخی منتقدان از آن به‌عنوان یکی از پدیده‌های جشنواره امسال و فیلمی جریان‌ساز یاد کردند. وی به سینماپرس گفت: باتوجه به درخشش این فیلم در جشنواره توکیو که یکی از 5 جشنواره معتبر دنیا است، در جشنواره فجر امسال هم فیلم موفق و تاثیرگذاری خواهد بود. امینی درباره پروسه ساخت این فیلم توضیح داد: پیش‌تولید فیلم سینمایی «بدون مرز» از اواخر دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و ما برای انتخاب لوکیشن‌ها طی سفری که به آبادان داشتیم در نقطه صفر مرزی لوکیشن‌های اصلی خودمان را انتخاب کردیم و پس از آن برای انتخاب بازیگران 5 هزار کودک، هنرجو و دانش‌آموز را تست گرفتیم که در نهایت 2 نفر از میان آنها انتخاب شدند و پس از حدود 3 ماه پیش‌تولید، این فیلم سینمایی در آبادان کلید خورد. وی بیان داشت: کار با وسواس زیادی به پیش رفت و در اواخر تابستان امسال این فیلم آماده نمایش شد. این تهیه‌کننده سینما در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: «بدون مرز» فیلمی در حوزه بین‌الملل، روابط انسانی و اثری ضدآمریکایی است و در فیلم شاهد کمترین دیالوگ‌های سینمایی هستیم. برپایه این گزارش، فیلم «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی نهم آبان‌ماه در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برنده جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم‌های بلند آسیایی شد. «بدون مرز» روایت پسری است که هر روز برای ماهیگیری به کشتی به گل نشسته‌ای در نقطه صفر مرزی می‌رود و آنجا تبدیل به مکانی برای آرامش و خلوتش شده است اما حضور غریبه‌ای در این محل این خلوت و آرامش را بر هم می‌زند و در ادامه ماجراهایی پیش می‌آید. علیرضا بالدی، زینب ناصرپور، آرش مهربان و ارسلان علی‌پوریان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بازگشت «پورعرب» پس از سال‌ها  به سینما
حسن توکل‌نیا، تهیه‌کننده سینما از تغییر نام فیلم جدید اصغر نعیمی به «سایه» و حضور ابوالفضل پورعرب بعد از سال‌ها دوری از سینما خبر داد. وی به سینماپرس گفت: پس از کسب پروانه ساخت فیلم سینمایی «زیبا» به کارگردانی اصغر نعیمی، به دلیل اینکه فیلمنامه‌ای با همین نام به ثبت رسیده بود، نام این فیلم به «سایه» تغییر نام داد. تهیه‌کننده فیلم «دست‌های آلوده» در ادامه افزود: تاکنون حدود ۴۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم در تهران به اتمام رسیده است و همزمان با فیلمبرداری سیامک مهماندوست مشغول مونتاژ همزمان این اثر سینمایی است. توکل‌نیا یادآور شد: نکته قابل توجه درباره این فیلم که یک ملودرام اجتماعی محسوب می‌شود، حضور ابوالفضل پورعرب بعد از سال‌ها دوری از سینما است. تهیه‌کننده فیلم «چند می‌گیری گریه کنی» درباره لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این اثر نیز توضیح داد: همه لوکیشن‌های این فیلم اطراف تهران است و ۳۰ جلسه فیلمبرداری برای این فیلم پیش‌بینی کرده‌ایم. عوامل سازنده اثر عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، مدیر تولید: حسن توکل‌نیا، صدابردار همزمان: علیرضا برومند، طراح چهره‌پردازی: سودابه خسروی، تدوین: سیامک مهاندوست، طراح صحنه و لباس: مریم رحمانی، منشی صحنه: سیما باقری، مدیر تدارکات: محمدولی احمدلو، اجرای چهره‌پردازی: روناک گلشن، طراح صحنه و لباس: مریم رحمانی، بازیگران: ابوالفضل پورعرب، سمیرا حسن‌پور، سیامک صفری، هوشنگ توکلی و حدیث فولادوند. تهیه‌کنندگان: حسن توکل‌نیا و علی توکل‌نیا، محصول: یکتا فیلم. برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «سایه» سومین اثر بلند سینمایی بلند اصغر نعیمی بعد از فیلم‌های «بی‌وفا» و «سلام برعشق» است.

«شمعدونی» سروش صحت همین روزها تمام می‌شود
سریال طنز «شمعدونی» سروش صحت تا 10 روز دیگر تصویربرداری خود را به سرانجام می‌رساند. محسن چگینی، تهیه‌کننده مجموعه «شمعدونی» در گفت‌وگو با ایسنا‌ با اعلام این خبر درباره زمان پخش این مجموعه نیز گفت: «شمعدونی» پخش خود را از بهمن‌ماه آغاز می‌کند. وی درباره تعداد قسمت‌های مجموعه «شمعدونی» مطرح کرد: این سریال در 52 قسمت به کار خود پایان خواهد داد. مجموعه تلویزیونی «شمعدونی» به تهیه‌کنندگی محسن چگینی و نویسندگی ایمان صفایی، سروش صحت و کارگردانی سروش صحت در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تولید می‌شود. به گزارش ایسنا، «شمعدونی» دارای 52 قسمت 40 دقیقه‌ای است که بعد از پایان یافتن سریال «همه‌چیز آنجاست» پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0066 sec