printlogo


کد خبر: 131072تاریخ: 1393/10/10 00:00
ائتلاف ساختگی ضدداعش چگونه راهبری می‌شود؟
افشاگری‌های خلبان اسیر اردنی

گروه بین‌الملل: «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی که به اسارت داعش درآمده است، در گفت‌وگویی با نشریه وابسته به داعش موسوم به «دابق» به تشریح عملکرد «ائتلاف ساختگی علیه داعش» پرداخت واعتراف کرد که یک پایگاه آمریکایی در قطر عملیات‌های هوایی علیه مواضع داعش را برنامه‌ریزی می‌کند. به گزارش فارس به نقل از «النشره» لبنان، در فیلم منتشر شده‌ این مصاحبه الکساسبه برای اولین بار با لباس زندانیان داعش به رنگ نارنجی نشان داده می‌شود. جالب اینجاست که داعش از همان رنگی برای اسرایش استفاده می‌کند که آمریکایی‌ها برای لباس‌های زندانیان گوانتانامو استفاده می‌کنند. خلبان اردنی درباره روزی که به دست داعش افتاد، گفت: «ساعت 4 عصر آن روز در حالی ماموریت خود را آغاز کردم که به ما اطمینان داده شده بود تمام منطقه ماموریت از ضدهوایی پاکسازی شده است. جنگنده‌های «اف15» عربستان، «اف 16» امارات و «اف 16» مغرب نیز با من پرواز کردند. وقتی وارد آسمان رقه (در شمال شرق سوریه) شدیم احساس کردم هواپیمایم هدف موشک (حرارتی) قرار گرفت. خلبان اردنی دیگر در ماموریت به من اعلام کرد که از جنگنده‌ام دود بلند شده است. جنگنده در حال انحراف از مسیر خود بود و من مجبور به «ایجکت» شدم و در نهر فرات افتادم و پس از آن توسط داعش اسیر شدم.» اما افشاگری‌های او درباره چگونگی حملات هوایی ائتلاف موسوم به «ائتلاف بین‌المللی علیه داعش» کاملا آشکار می‌کند که این اردوگاه آمریکایی- عربی در حقیقت مقدمات حمله احتمالی به نظام سوریه را می‌چیند و داعش در این میان تنها یک بهانه است. خلبان اردنی در این باره گفت: «یک پایگاه آمریکایی در قطر وجود دارد که برنامه‌ریزی عملیات‌ها و مشخص کردن اهداف و وظایف را یک روز قبل از انجام عملیات بر عهده دارد. آمریکایی‌ها با پهپاد، ماهواره و جاسوس‌های خود اهداف را مشخص می‌کنند.» الکساسبه افزود که جنگنده‌های اردنی از اردن بلند می‎شوند اما جنگنده‌های حاشیه
خلیج فارس از عربستان، کویت و بحرین و نیز ترکیه پرواز می‌کنند. جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی نیز از پایگاه‌های اردن و ترکیه پرواز می‌کنند. در حال حاضر 200 آمریکایی در پایگاه نظامی سلطنتی اردن حضور دارند که 16 تن از آنها خلبان هستند. یکی از این خلبان‌های آمریکایی در اثر مِه غلیظ نزدیک به پایگاه تعادل جنگنده خود را از دست داد و کشته شد. او در پایان و در پاسخ به این سوال داعشی‌ها که آیا می‌داند چه سرنوشتی در انتظارش است؟ گفت: «بله می‌دانم. مرا می‌کشند».
اسناد جدید حمایت اردن و عربستان از داعش
فرمانده تیپ «مالک اشتر » عراق اعلام کرد که در حملات چند روز اخیر علیه مواضع تروریست‌ها اسنادی به دست آمده است که حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر را از تروریست‌ها نشان می‌دهد. به گزارش شبکه العالم، علی الحسناوی، فرمانده تیپ «مالک اشتر» عراق اعلام کرد که در حملات چند روز اخیر علیه مواضع تروریست‌ها اسنادی به دست آمده است که حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان  و قطر را از تروریست‌ها نشان می‌دهد. علی الحسناوی افزود که طی عملیات‌های چند روز اخیر و بعد از ورود یگان‌های ارتش به مخفیگاه‌های داعش، اسناد مهمی به دست آمده است که حمایت برخی از کشورهای منطقه را از گروه‌های تروریستی در عراق، اثبات می‌کند. الحسناوی با اعلام این خبر افزود که تعداد بسیار زیادی از پلاک خودروهای اردنی و عربستانی در بین این اسناد است.  در همین رابطه ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی توانستند کنترل کامل شهر «الضلوعیه» را به‌دست بگیرند. کنترل کامل الضلوعیه با گریختن و گسستگی نیروهای داعش در این شهر همراه بود. ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی پرچم عراق را بر فراز ساختمان فرمانداری و شهرداری ناحیه الضلوعیه نصب کردند. از سوی دیگر «سعد معن» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور روند پاکسازی محورهای شهرستان «بلد» واقع در جنوب تکریت در استان صلاح‌الدین را کامل کرده‌اند.


Page Generated in 0/0051 sec