printlogo


کد خبر: 131090تاریخ: 1393/10/10 00:00
گزارشی از دخالت مستقیم آمریکا و انگلیس در فتنه ۸۸
یکصدو یازده سند

گروه سیاسی: حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در همایش علمی «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه سال 88» که در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، طی سخنانی به تشریح نقش و دخالت قطعی آمریکا و بویژه انگلیس در فتنه 88 پرداخت و طی سخنانی تاکید کرد: 111 کد قطعی از دخالت آمریکا و انگلیس در فتنه 88 وجود دارد. به گزارش «وطن امروز»، مقدم‌فر مشروح این مستندات و کدهای 111گانه را که با استفاده از منابع کاملاً آشکار گردآوری شده است، در اختیار خبرگزاری تسنیم گذاشت که خلاصه آن در ذیل منتشر می‌شود.
1- بنیادها
- بنیاد سوروس یا جامعه باز
1- شواهد بسیار زیادی از برنامه‎ریزی چندین ساله بنیاد سوروس در ایران و تلاش این مرکز برای اجرای پروژه «انقلاب مخملین در ایران» وجود دارد.
2- «پروژه گِلُوبال وُیسِز «GlobalVoices» یا همان صداهای جهانی زیر نظر مجموعه‏ای به‏نام مرکز برکمن در دانشگاه هاروارد انجام می‏گیرد.
3- سعید حجاریان: «به‏ واسطه آقای ناصر هادیان، استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران با نماینده بنیاد سوروس (کیان تاج‏بخش) آشنا و 2 مرحله نیز با وی ملاقات کردم».
4- حضور کیان تاجبخش به عنوان مشاور بنیاد سوروس در بطن فتنه 88 برای براندازی نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی
5- بنیادهای کارنگی، راکفلر و بویژه بنیاد سوروس در حوزه‌هایی مثل ایران و کشورهای دیگر که در آن انقلاب‌های رنگی رخ داده، ‌ایفای نقش می‌کنند (اعترافات کیان تاجبخش).
6- در دولت سازندگی، برنامه‌هایی با حمایت‌ بنیادهایی مانند بنیاد سوروس در راستای استحاله فرهنگی و زمینه‌سازی برای براندازی انجام شد (اعترافات کیان تاجبخش).
7- آقای عطریانفر به‌دعوت بنیاد سوروس به نیویورک سفر کرد (کیان تاجبخش).
8- نیروهای بیگانه و بویژه‌ آمریکایی از 2 در وارد ایران شدند؛ در اول احزاب سیاسی اصلاحات بودند و در دوم NGOها یا سازمان‌های غیردولتی (کیان تاجبخش).
9- ملاقات مستقیم آقای خاتمی ‌همراه با آقای ظریف با آقای سوروس در نیویورک در سال 1385 نشان می‌دهد یک ارتباط مستمری بوده که ادامه داشته است (کیان تاجبخش).
10- با همکاری مستقیم دولت دوره ‌اصلاحات، بنیاد سوروس موفق شد با وزارت بهداشت در ایران یک پروژه همکاری و قرارداد منعقد کند.
11- ورود مدیر ارشد بنیاد سوروس به ‌ایران در 82-1381 به‌دعوت رسمی ‌وزارت امور خارجه (کیفرخواست)
- خانه آزادی
12- همه عناصر اصلی موسسه خانه آزادی صهیونیست هستند (گزارش کمیسیون اصل 90).
13- دانیل کالینگرت (Daniel Calingaert) عضو رسمی سازمان سیا و معاون مدیریت برنامه‌های خانه آزادی
- صندوق اعانه ملی برای دموکراسی
14- صندوق اعانه ملی برای دموکراسی (NED) 90 درصد بودجه این صندوق از کنگره آمریکا تأمین می‎شود (گزارش کمیسیون اصل 90).
- موسسه بروکینگز
15- مرکز سابان وابسته به بروکینگز گزارش 164 صفحه‌ای تحت عنوان «کدام مسیر به سمت ایران؟» منتشر کرد که در آن جنگ نرم بهترین گزینه برای براندازی جمهوری اسلامی ایران معرفی شده بود.
16- در نیمه اسفندماه سال 89 کاندولیزا رایس از فرآیند تربیت نیرو در ایران رازگشایی کرد (گزارش کمیسیون اصل 90).
17- مرکز اطلاع‌رسانی اطلاعات و تروریسم وابسته به موساد از دیگر موسسات پیگیر تحولات و اخبار ‏پس از انتخابات ایران بود (گزارش کمیسیون اصل 90).
- موسسه ممری
18- این مؤسسه پروژه‏ای را دنبال می‏کرد که هدف آن حمایت از اصلاح‏طلبان دنیای اسلام از جمله ایران است.
- موسسه هیووس
19- این مؤسسه ارتباط خوبی با مؤسسات وNGOهای داخل ایران دارد (کیفرخواست دادگاه اول).
20- از طریق بنیاد هیووس با اعتبار بیش از 300 هزار یورو برای راه‌اندازی یک شبکه ماهواره‌ای تلویزیونی و وب‌سایت منتقد نظام اقدام کردند (تاجبخش).
21- مؤسسه هیووس که هلندی است بین سال‌های 2003 تا 2006 با بیش از 9 پروژه مستقیماً و رسماً با NGOهای ایرانی همکاری داشتند و حمایت مالی کردند (تاجبخش).
- موسسه هوفر
22- مؤسسه‏ «هوفر» پروژه‏ای به‏نام «دموکراسی در ایران» را در دستور کار قرار داده است (اعترافات یک جاسوس بازداشت شده).
2- مواضع سران آمریکا و اروپا در حمایت از فتنه‌گران
23- جان بولتون در 16 مه ‌2007 در دیلی‌تلگراف لندن: اکنون شاهد تلاش‌های آمریکا در تهران برای دامن زدن به یک انقلاب رنگی هدایت شده از سوی سازمان سیا هستیم.
24- با وجود تعدد موضع‎گیری‎های رسمی پیرامون ناآرامی‎های پس از انتخابات در ایران تنها با توجه به 2 موضع هیلاری کلینتون، وزیر [وقت] خارجه آمریکا، مدیریت آمریکا در فتنه 88 قابل ملاحظه است.
25- کلینتون: آمریکا علاوه بر اظهارات علنی، اقدامات پنهانی فراوانی برای حمایت از سبزها در ایران انجام داده که نمی‎تواند آنها را بازگو کند.
26- باراک اوباما: به عزت خاموش اصلاح‌طلبان حاضر در خیابان‌های تهران گواهی می‌دهیم.
27- پاول کریگ رابرتز: اعتراض‌های تهران نشانه‌هایی از اعتراضات هدایت شده توسط سازمان سیا در گرجستان و اوکراین دارد.
28- روزنامه آمریکایی بوستون گلوب می‌نویسد: «دولت اوباما امیدوار است حوادث پس از انتخابات و افزایش شکاف در ایران منجر به امتیازدهی جمهوری اسلامی به آمریکا شود».
29- بنیامین نتانیاهو رفتارهای میرحسین موسوی را ستود و گفت وی را سرمایه بزرگ خود در ایران می‎داند. وی همچنین گفت: مردم ایران باید با افزایش قدرت نظامیان در ایران مخالفت کنند.
نتانیاهو همچنین گفت: «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند».
شیمون پرز، رئیس‌ [وقت] رژیم صهیونیستی هم گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند».
3- مهم‌ترین مواضع بعضی مسؤولان اروپایی
30- وزیر خارجه فرانسه: آنانی که در ایران دست به تظاهرات زدند، بدانند تنها نیستند.
31- تهدید به فراخوانی سفرای اروپایی جهت اعمال فشار بر کشور و افکار عمومی
32- ایجاد محدودیت صدور ویزا برای دولتمردان جمهوری اسلامی ایران
33- راه‌اندازی وبلاگ پیرامون انتخابات ایران توسط وزیر [وقت] خارجه انگلستان، دیوید میلیبند
34- مهم‌ترین مواضع اسرائیل: موسوی و همسرش روح جدیدی به آزادی بخشیده‌اند، بنابراین من تکرار می‌کنم انقلابی در ایران روی خواهد داد.
35- در زمان اغتشاشات سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند قصد دارند با آنها درباره انتخابات ایران گفت‌‏وگو کنند.
36- گزارش وزارت امور خارجه ایران: حملات به سفارتخانه‎ها، راهپیمایی‎های معاندانه، کارگردانی و لابی در پارلمان اروپا، از دیگر پروژه‌های کشورهای غربی در ایام پس از انتخابات بوده است.
37- مجموعه تحریم‌های جدید علیه ایران بویژه در بخش هواپیمایی با مشورت جریان فتنه و به قصد حمایت از آنها انجام شده است (گزارش مستند کمیسیون اصل 90).
38- تصویب قطعنامه‎های تحریمی علیه ایران در اثنای اغتشاشات
4- شبکه‌سازی اجتماعی در حوزه مجازی و حقیقی و جمع‌آوری اطلاعات
39- تأسیس دفتر امور ایران در دوبی (مستقر در کنسولگری آمریکا)؛ این دفتر فعالیت‏هایی درباره جذب نخبگان ایرانی به‏ منظور ترغیب آنها به اقدام علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده است.
40- برگزاری کارگاه‌های مبارزه نرم برای برخی فعالان ایرانی توسط پیتر آکِرمن در دوبی و رامین در هامبورگ
41- در یکی از پروژه‌ها مسافرت افراد و نخبگان از لایه‌های مختلف جامعه در قالب گروه‏های 15نفره به ایالت‌های مختلف آمریکا طراحی شد.
42- وزارت خارجه آمریکا با تأسیس دفتری به‏نام گروه فرارسی دیجیتال وارد چت‌روم‏ها و وبلاگ‏ها شده به‏صورت مستقیم با مردم ارتباط برقرار کرده است.
43- انتخاب گروه‌‏هایی از لایه‌های مختلف اجتماعی (گروه‌های حقوقی، پزشکی، هنرمندان، دانشجویان، اساتید، روحانیون و...) جهت عزیمت به آمریکا و شرکت در برنامه‌های بازدیدی و آموزشی
44- ارائه بورسیه‌های تحصیلی به افراد مورد نظر و بازگشت آنها پس از تأثیرپذیری فکری
45- برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری در هلند و انگلیس
46- بسترسازی در راستای اجرای پروژه براندازی نرم و تشکیل دوره‌های آموزشی در کشورهای مختلف
47- تلاش سفارت انگلیس برای نزدیک شدن به احزاب سیاسی در ایران که اولین تماس در آذر 1387 صورت گرفت.
48- مسافرت‏‌های متعدد دیپلمات‌های انگلیسی به شهرهای مختلف ایران بویژه قم، ‌تماس با برخی ستادهای انتخاباتی کاندیداها در شهرستان‏‌ها و حضور فعال دیپلمات‏های انگلیس در روز انتخابات در حوزه‌های مختلف
49- محمدحسین رسام،‌ تحلیلگر ارشد بخش سیاسی سفارت انگلیس 130 رابط ایرانی داشت که اغلب تماس‌هایش با آنها در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مکان‌های عمومی با هزینه سفارت انجام می‌شد.
50- رسام می‌گوید بیشتر این ارتباطات با افراد روشنفکر و دارای زاویه با نظام بویژه از جریان اصلاحات مانند محمد عطریانفر، ماشاءالله شمس‌الواعظین و سعید لیلاز برقرار می‌شد.
51- شناسایی و جذب نخبگان از طریق اعطای بورس‌های تحصیلی مانند «بورس شونینگ» و اعزام این افراد به انگلستان برای تحصیل (رسام)
52- تلاش جهت دستیابی به پیشرفت‌های علمی ایران (جاسوسی علمی و صنعتی) تحت پوشش کمک به پروژه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی (رسام)
53- به دلیل ارتباطات تنگاتنگ بریتانیا و آمریکا، گزارشات سفارت برای دولتمردان آمریکا نیز ارسال می‌شد (رسام)
54- به‌‏کارگیری گسترده کارمندان محلی از سوی سفارت انگلیس در امر جمع‌آوری اطلاعات از سطح شهر و فعالان سیاسی و شرایط اجتماعی (اعترافات رسام)
55- فعالیت گسترده اطلاعاتی انگلیسی‌‏ها در جمع‌آوری اطلاعات از ناآرامی‌ها و اغتشاشات
56- ارتباط شورای فرهنگی- آموزشی (BC) با بدنه جامعه به‏منظور بسترسازی ارتباطات از طریق اعطای بورس، برگزاری آزمون‌های زبان و... . انگلیس از این طریق تلاش داشت با دور زدن دولت ایران، علاوه بر شناسایی افراد مورد نظر، کمترین هزینه را در دسترسی به افراد مؤثر در شرایط بحرانی داشته باشد.
57- شناسایی عناصر مطلع از طریق برگزاری آزمون انگلیسیIELTS
58- ایجاد بخشVIP (تشریفات) در بخش ویزا در راستای بهره‌مندی از افراد دارای دسترسی درحوزه‌های مختلف کشور و نزدیکی به آنها به بهانه مصاحبه ویزا
59- تخصیص بودجه 300 هزار پوندی برای پرداخت به NGOهای داخلی (اعترافات حسین رسام)
60- ارتباط‌گیری انجمن پادشاهی با NGOهای ایرانی در حوزه‌های مختلف (اعترافات محمدرضا علی‌زمانی، عضو انجمن پادشاهی ایران)
61- این زیرمجموعه در دوره دولت اصلاحات از اهمیت خاصی برخوردار شد. غرب به این نتیجه رسیده بود که باید NGOها در ایران گسترش پیدا کنند و به‏دنبال این بود که ضعف آنان از نظر منابع انسانی، مالی و مدیریتی نیز برطرف شود (اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول).
62- محمدعلی ابطحی یکی دیگر از متهمان نیز در تایید سخنان تاجبخش می‏‌گوید: «در دوره اصلاحات 2 وزارتخانه یعنی وزارت کشور و وزارت ارشاد و سازمان ملی جوانان موظف شده بودند در سطح وسیعی مجوز تأسیس NGO صادر کنند».
63- شرکت شِل نیز که یک شرکت نفتی است در زمینه راه‌‏اندازی، آموزش، سازمان‏دهی و حمایت مالی از NGOها وارد عمل شد (اعترافات یک جاسوس).
64- زیرمجموعه دانشجویی؛ اوج فعالیت زیرمجموعه دانشجویی در جریان 18 تیر78 بود که البته مدتی بعد از آن نیز تضعیف شد اما با گذشت زمان شاخه دانشجویی با مرکزیت دفتر تحکیم وحدت طیف علامه و شاخه‌‏های مرتبط با آن نقش جدی در بازوی اجرایی براندازی ایفا کرد (اعترافات یک جاسوس، کیفرخواست دادگاه اول).
65- مؤسسات برانداز درآمریکا مانندNED، صندوق مالی و دموکراسی و.‏.‏‏. به‏صورت آشکار به مؤسسات دیگر چندین میلیون دلار پول می‏دهند تا به سندیکاهای کارگری درایران کمک شود (اعترافات یک جاسوس، دادگاه اول).
66- زیرمجموعه زنان با لیدری خانم شادی صدر و خانم شیرین عبادی که بیشتر با NGOهای هلندی در تماس هستند و هزینه‏های این گروه‏ها و کمپین‏ها را پرداخت می‏کنند.
67- تلاش جهت پخش فیلم‌های دارای عدم مجوز پخش در داخل سفارت با هدف جلب نظر کارگردانان و تهیه‌کنندگان فیلم‌ها جهت استفاده در مواقع ضروری
68- اقدام دیپلمات‌های سفارت جهت ارتباط با نخبگان قومی و فرهنگی به‏‌منظور شناسایی و جلب آنها در جهت اهداف مورد نظر (اعترافات حسین رسام)
69- حضور دیپلمات‌های سفارت در مناطق مختلف کشور تحت پوشش دانشجویان زبان فارسی و ارتباط‌گیری با مردم منطقه (اعترافات رسام)
70- ابراهیم یزدی پس از بازگشت از آمریکا با جسارت و گزافه‏گویی ارکان اصلی نظام را هدف قرار داده و استراتژی حمله به «ولایت فقیه» را با هدف هنجارشکنی از مقدسات نظام در دستور کار خود قرار داد.
71- ایجاد زمینه‌های جذب افراد سیاسی- فرهنگی در انگلیس در راستای منافع مورد نظر (عطامهاجرانی)
72- ارتباط مؤسسات مطالعاتی- تحقیقاتی انگلیس با مراکز مطالعاتی- تحقیقاتی داخل کشور در راستای القا و تأثیرگذاری (چتم هاوس،IISS)
73- اواخر فروردین یک دوره آموزشی در آلمان با حضور 5 تن از کانون وکلا با موضوع حقوق شهروندی و جرائم سایبری برگزار شد.
74- برنامه‌ریزی جهت اعزام گروهی از خبرنگاران به آمریکا جهت ارائه آموزش‌های لازم
75- مساعدت و حمایت مالی آشوبگران و گروهک‏‌های ضدانقلاب از سوی برخی کشور‏های اروپایی ازجمله انگلیس و اعطای ویزا و پناهندگی به عناصر اغتشاشگر
76- بهره‌برداری ازکارمندان محلی توسط برخی سفارتخانه‏های اروپایی
77- فعال بودن دو نفر از کارمندان محلی آلمان در جهت تلاش برای جمع‌آوری امضا به‏منظور مسافرت دبیرکل سازمان ملل متحد به کشور
78- جمع‌آوری اطلاعات به‏‌طور شبکه‌ای توسط متهمه خانم کلوتید رایس (تبعه فرانسه) از اغتشاشات
79- حمایت علنی ‏از اغتشاشگران با اعلام باز‏ بودن در سفارتخانه‌های برخی کشورهای اروپایی روی عوامل اغتشاشگر
80- رفت‌وآمد گسترده بعضی اعضای مرکزیت حزب مشارکت به آمریکا
81- فعالیت حوزه‌های نیمه‌پنهان مانند مرکز ویلسون در واشنگتن که تحت پوشش فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی ‌و سمینارهای دانشگاهی، برنامه‌های براندازی را جلو می‌بردند (اعترافات کیان تاجبخش).
82- کل اساتید خارجی که از نمایندگان مهم متفکر دموکراسی و از منتقدان مهم نظام دینی و مبلغان جدایی دین از حکومت بودند از اروپا و آمریکا دعوت می‌شدند (اعترافات کیان تاجبخش).
83- نفوذ در ستاد انتخاباتی موسوی از جمله حضور اردشیر امیرارجمند، عضو رسمی سازمان منافقین
84- نفوذ در ستاد مهدی کروبی، رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس
5- حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رسانه‌ای
85- راه‌اندازی بی‌بی‌سی فارسی
86- ایجاد یک هسته مرکزی مستقر در بی‌بی‌سی لندن برای هدایت و جهت‌دهی
87- نرم افزار ترجمان
88- ارائه پیشرفته‌ترین امکانات نرم‌افزاری
89- هک سایت‌های متعلق به هر دو جریان موجود در کشور و همچنین سایت‌های مربوط به مسؤولان نظام، ‌سایت‌های متعلق به برخی کاندیداها
90- فعال کردن شرکت آمریکایی فیسبوک در راستای تسهیل ارتباطات میان کاربران ایرانی و سایر کشورها درباره ایران
91- در دوره اغتشاشات برخی سایت‌های وابسته بیگانه شماره تلفن‏ها، نام‏های کاربری و واژه‏های رمز را به‏ صورت مجانی در اختیار کاربران قرار دادند.
92- افزایش آموزش اطلاعات مربوط به مبارزات خشونت‌آمیز روی اینترنت به ‏زبان فارسی
6- حضور میدانی منافقان، سلطنت‌طلبان، عناصر سفارتخانه‌ها و وابستگان به بیگانگان در اغتشاشات پس از انتخابات
93- حضور حسین رسام، کارمند سفارت انگلیس در جمع طرفداران آقای کروبی (اعترافات)
94- حضور الکس پین‏فیلد در مورخه 24/3/88 در خیابان سنایی حین درگیری و آشوب
95- حضور توماس برن در خیابان سنایی حین درگیری و آشوب
96- شرکت ساموئل مورگان، دیپلمات بخش روابط عمومی سفارت انگلیس در حوالی خیابان مطهری و شریعتی حین آشوب
97- حضور توماس برن در مورخه 28/3/88 در خیابان انقلاب در راهپیمایی غیرقانونی
98- شرکت پاول بلامی، معاون بخش ویزا (اخراجی از کشور) در تاریخ 28/3/88 در میدان فردوسی و عکسبرداری از تجمع آن روز
99- حضور میدانی اعضای انجمن پادشاهی در اغتشاشات و چندین برنامه ترور
متهمان خارجی پرونده انجمن پادشاهی عبارتند از:
1- جمشید شارمهد، 2- ایمانوئل آفار، 3- دردانه منوچهری
 متهمان ردیف اول‏ پرونده مذکور در داخل کشور عبارتند از: 1- محمد رضا علی‏زمانی، 2- احمد کریمی، 3- حامد روحی‏نژاد، 4- آرش رحمانی‌پور، 5- امیررضا عارفی
100- مازیار بهاری: «در جریان آشوب‏های پس از انتخابات، 2 مقاله ضد نظام برای مجله نیوزویک به رشته تحریر درآوردم».
101- محمد رسولی: «از اغتشاشات فیلم گرفته و به شبکه‌‏های ماهواره‏ای از جمله بی‌‏بی‌‏سی ارائه می‌کردم».
102- ساتیار امامی: «به‌ ‏درخواست آلفرد یعقوب‏‌زاده برای عکاسی در تجمع غیرقانونی 18 تیر شرکت ‌کردم».
103- مجید سعیدی: «بنده اقدام به گرفتن عکس از تجمعات غیرقانونی کردم و سپس این تصاویر را برای گروهک ضدانقلاب ارسال کردم».
104- رضا خادمی، ‏واسط ارتباط با گروهک منافقین
105- عذراسادات قاضی؛ تلاش و فعالیت مؤثر در راستای پیشبرد اهداف گروهک تروریستی منافقین
106- امیرحسین فتوحی از عناصر گروهک منافقین
107- مهدی شیرازی دستگیر شده درجلسه سازمان‏دهی اعضای گروهک نفاق
108- حسام سلامت متهم به همکاری و ارتباط داشتن با ضیاء نبوی چاشمی از عناصر مرتبط با گروهک منافقین
109- احمد کریمی وابسته به سرویس‌‏ اطلاعاتی آمریکا
110- حامد روحی‏‌نژاد وابسته به سرویس‌‏ اطلاعاتی آمریکا
111- امیررضا عارفی از طریق فرود فولادوند با سرویس اطلاعاتی آمریکا مرتبط بوده است.
 


Page Generated in 0/0069 sec