printlogo


کد خبر: 131091تاریخ: 1393/10/10 00:00
اخبار

رئیس جمهور: حماسه 9 دی ‌بیعت مجدد با ‌اصل ولایت‌فقیه بود
رئیس جمهور گفت: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانونگرایی استفاده کنیم و نباید اجازه دهیم هیچ حادثه‌ای در تاریخ کشور تبدیل به وسیله‌ای برای ایجاد اختلاف و تفرقه شود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مسؤولان شهرستان چابهار با اشاره به ‌حماسه 9دی اظهار کرد: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت، همدلی و قانونگرایی استفاده کنیم، باید راه و مسیر واحدی را که مسیر توسعه، تعالی، آبادانی، رفاه جامعه و کشور و ایجاد اشتغال پایدار و گسترده برای نسل جوان و پیشرفت مملکت است، دنبال کنیم.  رئیس جمهور افزود: 9 دی به معنای بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران، اصل ولایت‌فقیه و خاندان امامت و روز همدلی، اتحاد، انسجام و وحدت ملی است، پیام این حماسه بزرگ و حضور مردم در این روز آن بود که هر فردی حرف، نقد یا اعتراضی دارد باید در چارچوب قانون و مقررات آن را بیان کند، پیام 9 دی برای مردم و جامعه، وابستگی و عشق به خاندان رسالت و دلدادگی و وفاداری به انقلاب، خط و راه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بود.

فراموش نمی‌کنیم فتنه با معیشت مردم چه کرد!
مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز در تذکری شفاهی، با گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت:‌ امروز روز فراموش نکردن است و فراموش نمی‌کنیم فتنه‌گران چه فشاری بر معیشت مردم وارد کردند و فراموش نمی‌کنیم برخی افراد فقط زمانی رأی مردم را دارای اعتبار می‌دانند که به نفعشان باشد. به گزارش فارس، نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه افرادی که خود را استاد دانشگاه می‌دانند صنعت هسته‌ای را غیرضروری قلمداد می‌کنند، خدا می‌داند این افراد با نام استاد چه درس‌هایی به جوانان کشور می‌دهند و خود را استاد سیاسی می‌دانند. احتمالا رشته علوم سیاسی با گرایش وادادگی را تدریس می‌کنند. بذرپاش در پایان تصریح کرد: چرا در مقابل بی‌قانونی مقاومت کرده و معترضان را به شکایت حواله می‌دهید و منکر برداشت غیرقانونی می‌شوید؟ آقای رئیس‌جمهور! زمانی که ما در حال برگزاری مانور بزرگ توسط ارتش جمهوری اسلامی هستیم، می‌گویید برد موشک برای ما اقتدار نمی‌آورد، پس حتما عکس یادگاری با جان‌ کری تولید اقتدار می‌کند که اگر اینگونه بود نتانیاهو مقتدرترین فرد دنیا بود.

محمود الزهار، از رهبران حماس:
«نه غزه نه لبنان» کوته‌فکری است
محمود الزهار از رهبران برجسته جنبش حماس در مصاحبه با بی‌بی‌سی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «رابطه حماس با ایران یک رابطه استراتژیک است یا یک رابطه برادری؟» آن را فراتر از این سطح دانست و گفت: اول از همه یک رابطه استراتژیک است زیرا ما به ایده امت اسلامی اعتقاد داریم که شامل همه ملیت‌ها می‌شود. به گزارش تسنیم، وی موضع رهبر عالی ایران درباره مسلح کردن کرانه باختری را موضعی اصولی خواند و گفت: رهبر عالی ایران از یک موضع اصولی سخن می‌گوید زیرا این حق ما است که مسلح باشیم چرا که سیاست مذاکره با اسرائیل شکست خورده. این حرف رهبر عالی ایران یا رهبر هر کشور عربی که گزینه درست مبارزه مسلحانه با اسرائیل است یک حرف اصولی است اما به این معنی نیست که ایران به کرانه باختری سلاح می‌دهد چرا که امکان این کار وجود ندارد ولی باعث خواهد شد آنهایی که معتقد به مبارزه مسلحانه در کرانه باختری هستند تشویق شوند. وی شعارهای فتنه‌گران در حوادث 88 علیه غزه را نشأت گرفته از کوته‌فکری آنها دانست و گفت: به‌نظر من این یک ذهنیت کوته‌نگرانه است. اگر آنها از حکومتشان بخواهند دست از حمایت حماس بردارد بهای این کار را با موجودیت خودشان خواهند داد.

بازهم اعمال تحریم‌های جدید‎
وزارت خزانه‌داری آمریکا لیست جدیدی را منتشر کرده است که افراد و شرکت‌های بیشتری را به جرم همکاری با ایران وارد لیست سیاه خود کرده است‎. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت خزانه‌داری آمریکا، این نهاد دولتی 9 شرکت و فرد دیگر را به بهانه همکاری با ایران برای دور زدن تحریم‌ها مورد تحریم قرار داد.‎ دیوید کوهن، معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است این تحریم‌ها، جدید نیستند و برای اجرای تحریم‌های کنونی علیه ایران وضع شده‌اند. وی تاکید کرده است در حالی که مذاکرات هسته‌ای برای نیل به یک توافق جامع درباره پرونده اتمی ایران در جریان است، آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید حمایت نمی‌کند. اما واشنگتن صریحا اعلام کرده است هم در عمل و هم در گفتار تحریم‌های وضع شده در گذشته را ادامه می‌دهد.  وزارت خزانه‌داری آمریکا  در اطلاعیه مبسوط خود 6 فرد و یک شرکت را به بهانه تهیه دلار برای دولت ایران وارد لیست سیاه خود کرده است. نام این افراد و شرکت به این شرح است:  حسین زیدی، سیدکمال یاسینی، عزیزالله قلندری (تبعه افغان که به ایران در تهیه دلار کمک کرده است.)، اسدالله سیفی، آناهیتا نصیر بیک که عضو بانک آسیا است و تیمور عامری و شرکت بلفاست جنرال تریدینگ. گفتنی است وزارت خزانه‌داری در ادامه اعمال تحریم‌های حقوق بشری خود بر ضد ایران، شرکت‌های فناوری نرم‌افزاری دوران و شرکت آبسیک را به جرم کمک به دولت ایران برای سانسور و نقض حقوق بشر (!) تحریم کرده است.


Page Generated in 0/0089 sec