printlogo


کد خبر: 131099تاریخ: 1393/10/10 00:00
سران فتنه بی‌تردید مفسد فی‌الارضند

آیت‌الله علی‌اصغر معصومی*: خداوند تبارک و تعالی در سوره بقره، مخالفت خود را با مفسدان و فتنه‌گران اعلام می‌فرماید و از افکار و رفتار زشت آنها، طغیانگری و ریاست‌طلبی اهل فتنه و افرادی که برای رسیدن به فتنه اقدام به هر کاری می‌کنند، خبر می‌دهد؛ آنجا که می‌فرماید: «اذا قیل لهم لاتفسدوا فی‌الارض، قالوا انا نحن مصلحون...». آری! قرآن مجید به اهل فتنه هشدار می‌دهد: ‌ای اهل فتنه! بخل و حسد نکنید، حق را پذیرفته و با آن مخالفت نداشته و در خدمت حق باشید و در مسیر این خدمت کارآفرین باشید، تفکر کرده و تعامل داشته باشید، محبت کنید، از فتنه و فساد بپرهیزید، از رفتارهای زشت دوری کنید، خونریزی و مردم‌آزاری نکنید و.... اما متأسفانه این نصایح به گوش اهل فتنه فرونمی‌رود و آنگونه که در این آیه آمده است، اصحاب فتنه در برابر خداوند و اهل حق می‌گویند: «انا نحن مصلحون...» ما از مصلحین هستیم و درصدد اصلاح امور برآمده‌ایم. سپس خداوند متعال در همین آیه پاسخ آنان را می‌دهد: «الا انهم هم‌المفسدون...» آنانی که فتنه می‌کنند و به ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌نمایند «مفسد فی‌الارض» هستند و به جای اینکه از راه باطل بازگردند، مردم را نیز به غفلت می‌کشانند.
یک- با توجه به اینکه فتنه‌گران طغیانگر، خونریز، مردم‌آزار و ریاست‌طلب هستند که خداوند آنان را در قرآن کریم رد کرده است، می‌توان گفت در فتنه‌ای نیز که سال 88 در ایران اسلامی به‌پا شد، نهی خداوند شامل فتنه‌گران شد و با درایت اهل حق و نظر و هدایت‌های الهی و استادانه و حکیمانه حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر بصیر و هوشمند انقلاب اسلامی، فتنه‌گران و اربابان‌شان که اینها دستورات آنها را پیگیری می‌کردند، شکست‌خورده و نتوانستند به اهداف شوم خویش دست یابند و در نهم دی‌ماه آنچنان بر زمین گرم خوردند که هیچگاه فراموش نخواهند کرد.  فتنه‌گران در جامعه اسلامی ایران گروه‌های ضدانقلابی هستند که به حکم خداوند متعال در قرآن کریم؛ مردم باید آنان را شناسایی کرده و در مقابل دسیسه‌های این افراد، آگاه و بیدار باشند؛ چرا که آنان آشوبگرانی هستند که روی زمین فساد کردند و بر حکومت حق شوریدند؛ در حالی که خود با توجه به سوابق و مسؤولیت‌های‌شان بهتر از همه می‌دانستند هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته و ممکن هم نبود که صورت گیرد چون همه امر انتخابات توسط مردم انجام می‌شود.
سران فتنه، اکنون نیز پس از گذشت 6-5 سال از انتخابات و فتنه 88، هنگامی که از آنها پرسیده می‌شود چرا براساس کلام الهی در راه مستقیم گام برنمی‌دارید و با حق در ستیز هستید، دعوت مردان، زنان، دختران و پسران مردم به خیابان‌ها برای جنگ با اسلام و جمهوری اسلامی جز گناه، فتنه و فساد چیز دیگری نیست؛ آنچنان غرق در فتنه و فساد بوده و در خواب غفلت بسر می‌برند و ضد عدالت، تفکر اسلامی، و ضدنظام شده‌اند که با تمام این نصایح و توصیه‌های مشفقانه، همچنان بر اقدامات ناآگاهانه و دور از خرد خویش اصرار داشته و توبه از کردار کریه سال هشتادوهشت‌شان نمی‌کنند و خود را نیز همچنان اصلاح‌طلب می‌نامند(!) سمپات‌های سران فتنه نیز در مقابل هر حرکت حقی فتنه‌گری خویش را ابراز می‌دارند و این همه دلیلی جز این ندارد که « ذات بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است».
دو- افراد دخیل در فتنه و حامی آنان، از ریشه‌ای درست برخوردار نیستند، لذا مسؤولان محترم دولت هوشیار باشند حال که خداوند در قرآن کریم اینگونه افراد را نفی می‌کند نباید از آنها در پست‌های مهم دولتی استفاده کنند چرا که بالاتر از اینکه اهل حق، مؤمنان، انقلابیون و حزب‌اللهی‌ها با چنین افرادی مخالفند، خدا با فتنه و فتنه‌گران مخالف است.
در ایران اسلامی همواره انقلابیون و اهل حق به رهبری ولی فقیه در مقابل باطل ایستادگی کرده‌اند و همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) انقلاب فرمودند و با شکوه و عظمت خدایی و پیامبرگونه خویش شاه، آمریکا، صدام، حزب بعث و... را زیر پا له کردند و از میان برداشتند و جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را پیاده کردند، رهبر معظم انقلاب نیز که بحق به نیکویی تمام از میراث ایشان محافظت فرموده‌اند، در هر صحنه‌ای با مفسدان و فتنه‌گران مبارزه کرده و فتنه افراد را در داخل و خارج از ایران از میان برداشته و قدرت ولایت فقیه را به جهانیان نشان داده‌اند و همواره چونان کوه و با اقتداری وصف‌ناشدنی فلز دشمنان را آب کرده و فتنه‌های آنان را پنبه می‌کنند.
سه- وظیفه رسانه‌ها درباره سران فتنه که عاقبت مفسدان را نادیده انگاشته و گوش شنوایی برای پذیرفتن حق و نصایح قرآن کریم، امام خمینی(ره) و رهبر بزرگوار انقلاب نداشتند این است که جزئیات اقدامات آنان را برای ملت بگویند تا افراد ساده، دیگر هرگز فریب فتنه‌گران را نخورده و دچار آسیب‌های فتنه و فساد نشوند چرا که فتنه از سوی هر فردی اقدامی ناصحیح است حتی اگر فتنه‌گر روزگاری از افراد صالح جامعه بوده است.
چهار- اگر نظام اسلامی برای فتنه‌گران مجازاتی در نظر گرفته و آنان را محصور کرده، هم برای آن است که فتنه‌جویان بیش از این برای خویش رسوایی به بار نیاورند و هم جان بی‌گناهان با اقدامات سران فتنه به خطر نیفتد. اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، این افراد نادان، دست به فتنه‌ای دیگر می‌زدند. آنها بیش از یک سال پس از جمع شدن بساط فتنه محصور شدند چون بر فتنه‌جویی الحاح داشتند.
پنج- حصر سران فتنه نهایت رأفت نظام اسلامی را نشان داد. جمهوری اسلامی نسبت به کسانی که به نیت براندازی انقلابِ 300 هزار شهید داده، حرکت کرده بودند، بسیار رئوف بود اگرنه خود این افراد جاهل که عنوان سران فتنه را یدک می‌کشند، می‌دانند مجازات‌شان چه بود. البته بموقع با تشکیل دادگاه، جرم بزرگ سران فتنه بررسی خواهد شد.
شش- فتنه‌گران نباید هیچگاه فراموش کنند هرگز قادر نخواهند بود در مقابل حق ایستادگی کنند و همواره فساد دامن خود آنان را بیشتر خواهد گرفت چرا که خداوند هر آن که را در مقابل حق، قد علم کند از میان می‌برد و مؤمنین و انقلابیون نیز در مقابل آنان قرار دارند و همچنان که در مقابل فتنه‌گرانی همچون وهابیون تکفیری داعش با شجاعت ایستاده‌اند در مقابل هر فتنه‌گری با اقتدار خواهند ایستاد.
* عضو مجلس خبرگان رهبری


Page Generated in 0/0068 sec