printlogo


کد خبر: 131334تاریخ: 1393/10/15 00:00
اخبار

نمایندگان اهل سنت مجلس به دیدار مراجع تقلید قم می‌روند
عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه و رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با تسنیم با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص)، گفت: نمایندگان اهل سنت مجلس، این هفته با مراجع عظام تقلید دیدار می‌کنند. وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر، نیاز است تصریح کرد: امیدواریم با هوشیاری علما و بزرگان شیعه و سنی، دشمن در توطئه اختلاف مذهبی میان مسلمانان شکست بخورد. فتاحی گفت: اکنون می‌بینیم که گروهک‌ تروریستی داعش با تحریف اسلام و به نام اسلام از حکومتی سخن می‌گوید که به هیچ عنوان مورد تایید پیامبر خدا نبوده است؛ جنایات و رفتاری که تروریست‌های داعش می‌کنند از نظر اسلام و مذاهب سنی و شیعه قطعا مطرود است.

ایران ترور ۳ تن از علمای اهل سنت عراق را محکوم کرد
مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ترور 3 تن از علمای هیات وقت برادران اهل سنت در استان بصره عراق را بشدت محکوم کرد. به گزارش «وطن امروز»، افخم ارتکاب این جنایت در آستانه ایام ولادت رسول مکرم اسلام (ص) و هفته وحدت اسلامی را اقدامی هدفمند و به‌منظور دامن زدن به فتنه‌های دینی و مذهبی میان امت اسلامی توصیف کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: در سایه هوشیاری ملت و نخبگان دینی و سیاسی عراق و در پرتو رهنمودهای مراجع عظام و علما و رهبران دینی این کشور، دشمنان و بدخواهان عراق ناکام خواهند ماند. پنجشنبه گذشته، «یوسف الراشد» رئیس اوقاف اهل سنت «الزبیر» از توابع استان بصره به همراه 3 تن از ائمه مساجد منطقه در راه بازگشت از بصره مورد حمله مهاجمان مسلح ناشناس قرار گرفتند که در این حادثه الراشد به همراه 2 تن دیگر از این روحانیون جان خود را از دست دادند.

انتقاد نماینده زابل از مدیریت امنیتی سیستان و بلوچستان
حلیمه عالی، نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصل 22 قانون اساسی از مدیریت امنیتی و سیاسی استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و با محکوم کردن حمله تروریستی اخیر در این استان و شهادت یک معلم و یک بسیجی اظهار داشت: به‌‌رغم تلاش شبانه‌روزی سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام‌زمان (عج) ناامنی‌های این استان ادامه دارد و ریشه آن در عدم مدیریت صحیح امنیتی و سیاسی در استان، بی‌توجهی به علما و ریش‌سفیدان و خرد جمعی است. به گزارش تسنیم، وی برهمین اساس گفت: انتصابات مدیران سیستان و بلوچستان برپایه یک تفکر جناحی بوده و سایر نقش‌های مدیریتی کمرنگ شده‌اند و این اقدامات منجر به کنار گذاشتن پیشکسوتان در این استان شده که این موضوع با شعار اعتدال دولت منافات دارد. این نماینده مجلس خطاب به وزیر کشور گفت: جناب آقای رحمانی‌فضلی! زمانی که مدیران ارشد استانی حاضر نیستند به‌همراه خانواده‌هایشان به‌عنوان شهروند در استان زندگی کنند، ساده‌اندیشی است که امید به امنیت استان با این شیوه داشت. همچنین نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه جلسه علنی پارلمان، با تسلیت شهادت یک معلم و یک بسیجی در سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه از 5 وزیر سوال پرسیدیم که چرا برای تامین امنیت این عزیزان اقدامی نمی‌کنند؟
 


Page Generated in 0/0059 sec