printlogo


کد خبر: 131341تاریخ: 1393/10/15 00:00
سرخط خبر

 از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در سال 84 تا پایان پاییز امسال، 1320 هزار و 596 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده است که از این میزان، 715 هزار و 306 میلیارد ریال در بورس انجام شده و 2/54 درصد کل واگذاری‌ها را شامل می‌شود.
 نمایندگان مجلس به وزارتخانه‌های نفت و نیرو و دیگر وزارتخانه‌ها اجازه دادند با استفاده از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خارجی و بخش غیردولتی داخلی، قرارداد ارزی یا ریالی امضا کنند.
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در حکمی مصطفی خان‌کرمی را جایگزین عبدالله بابایی و به سمت معاون فروش و بازاریابی این شرکت منصوب کرد.
 طبق محاسبات یک موسسه آمریکایی، ریزش قیمت نفت به معنای صرفه‌جویی 75 میلیارد دلاری رانندگان آمریکایی برای پول بنزین در سال 2015 است.
 احمد پورفلاح، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا گفت: در 7 ماه اول امسال واردات ایران از ایتالیا 85 میلیون یورو و صادرات به ایتالیا 165 میلیون یورو بوده است که نشان‌دهنده تراز تجاری مثبت و دو برابر بودن صادرات کالاهای ایرانی است.
 براساس آمار سازمان بهداشت جهانی و موسسه تحقیقات حمل‌ونقل دانشگاه میشیگان، ایران با ۳۸ مورد مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال، سومین کشور به لحاظ تلفات ترافیکی شناخته شده است.
 محمدعلی باغستانی، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بیماری «گرینینگ» مرکبات جنوب کرمان را مورد تهدید قرار داده است.
 ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تمرکز این بانک به ساماندهی ۱۴ موسسه بزرگ غیرمجاز در بازار پولی کشور است، گفت: وام ۸۰ میلیونی مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.
 محمد ایلخانی، معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه سالانه ۲۵ میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود، گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا مانع اقتصاد مقاومتی نیست.
 در نامه حبیب‌الله حقیقی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا به رئیس‌جمهور با اشاره به فلسفه این ستاد برای مبارزه با قاچاق آمده است: اقدامات و دستگاه‌های موازی در مبارزه با قاچاق کالا حذف شود.
 حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از کاهش 30 درصدی قیمت گوجه‌فرنگی و کاهش قیمت موز خبر داد.
 


Page Generated in 0/0067 sec