printlogo


کد خبر: 131347تاریخ: 1393/10/15 00:00
آوای شهر

معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد
بدهی 100میلیاردی دولت به متروی پایتخت
از مجموع 5/195 میلیارد تومان بودجه مصوب شورای اسلامی برای متروی تهران، در شرایطی که در آخرین فصل سال قرار داریم تنها 95 میلیارد تومان آن پرداخت شده است. باشگاه خبرنگاران در این باره نوشت: سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: از مجموع5/195میلیارد تومان بودجه مصوب شورای اسلامی برای متروی تهران، در شرایطی که در آخرین فصل سال قرار داریم تنها 95 میلیارد تومان آن پرداخت شده است، چنانچه با این اعداد و ارقام پیش برویم 250 سال طول می‌کشد تا متروی تهران تکمیل شود. تشکری‌هاشمی اظهار داشت: با توجه به عدد مصوب مجلس شورای اسلامی، تنها 2 کیلومتر و با عنایت به رقم پرداخت شده از سوی دولت تا این تاریخ، تنها یک کیلومتر مترو می‌توان ساخت و این در شرایطی است که مدیریت شهری قول ساخت سالانه 30 کیلومتر متروی جدید را به شهروندان تهرانی داده است و با تدبیر شهردار محترم تهران به‌طور قطع به تعهد خویش عمل خواهیم کرد. وی تأکید کرد: قرار نیست همه فشارها روی مدیریت شهری تهران و در نتیجه مردم این کلانشهر باشد و از این رو در این مقطع زمانی که فصل بودجه‌بندی در مجلس شورای اسلامی است، زمان آن رسیده که مطالبه سهم مردم تهران از بودجه حمل و نقل عمومی را از دولت مورد تأکید قرار دهیم.

هوای پایتخت دوباره ناسالم شد
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ناسالم شدن کیفیت هوای پایتخت برای گروه‌های حساس خبر داد. فارس در این باره نوشت: خسرو صادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر تهران که در روز یکشنبه 14 دی دریافت شده است، شاخص کیفیت هوا 132 و آلاینده اصلی ذرات معلق
(5/2 PM) است. وی افزود: در این شرایط کیفیت هوا، ناسالم برای گروه‌های حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
 


Page Generated in 0/0062 sec