printlogo


کد خبر: 131350تاریخ: 1393/10/15 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد
اجرای طرح گردشگری آشوراده به دور از جنجال رسانه‌ای
با وجود تذکر سازمان بازرسی کل کشور به سازمان محیط‌زیست مبنی بر توقف اجرای طرح گردشگری آشوراده، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اجرای طرح گردشگری آشوراده به دور از جنجال رسانه‌ای خبر داد. فارس در این باره نوشت: مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از دانشکده خبر در رابطه با اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده، گفت: آشوراده براساس تصمیم دولت و با رعایت همه مقررات قانونی و ملاحظات زیست‌محیطی و بنابر تفاهمنامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان حفاظت محیط‌زیست به امضا رسیده است با روند توسعه گردشگری کشور همراه می‌شود. سلطانی‌فر تصریح کرد: در این رابطه جنجال‌سازی رسانه‌ای آغاز شد که ما بنا نداریم وارد این جنجال شویم، چراکه برخی از افرادی که بانی این جنجال‌ها هستند در واگذاری‌های سال‌های گذشته نقش داشته‌اند، این در حالی است که درباره آَشوراده هنوز هیچ واگذاری صورت نگرفته است. معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: آشوراده در قالب یک طرح طبیعت‌گردی با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی به قطب گردشگری تبدیل می‌شود و در 10 درصد از مساحت جزیره، تاسیسات گردشگری که با محیط‌زیست این منطقه همخوانی دارد، ایجاد می‌شود.

وجود سموم قارچ‌کش در واکس میوه
واکس‌هایی که برای ماندگاری میوه‌ها استفاده می‌شود در تمام دنیا مرسوم است اما نکته مهم آن است که در واکس‌هایی که استفاده می‌شود مواد قارچ‌کش به آن اضافه می‌کنند. حسین رستگار، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو با بیان این مطلب گفت: واکس میوه‌ها برای ماندگاری آنها در طولانی‌مدت استفاده می‌شود و این واکس‌ها باید از وزارت کشاورزی مجوز داشته باشد و مردم نیز باید این میوه‌ها را قبل از مصرف با مواد شوینده بشویند و شستن با آب کافی نیست. رستگار به فارس افزود: واکس‌هایی که برای ماندگاری میوه‌ها استفاده می‌شود در تمام دنیا مرسوم است و چیزی نیست که ما بخواهیم آن را در کشور مطرح کنیم اما نکته مهم آن است که در واکس‌هایی که استفاده می‌شود مواد قارچ‌کش به آن اضافه می‌کنند. وی تصریح کرد: به دلیل اینکه می‌خواهند میوه‌ها در انبار به مدت طولانی نگهداری شوند یا در سردخانه‌ها انبار شوند از این واکس‌ها استفاده می‌شود. رستگار در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این واکس‌ها بیشتر به میوه‌های صادراتی زده می‌شود، بیان داشت: هر میوه‌ای را که می‌خواهند طولانی‌مدت در انبار نگهداری کنند یا صادرات کنند یا به بازار بیاورند از واکس استفاده می‌کنند. مدیرکل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: واکس زدن باعث می‌شود میوه‌ها دچار چروکیدگی نشوند، قارچ نزنند و تازه بمانند اما نکته مهم این است که باید از نوع خوراکی باشد.

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد
تصادف؛ قاتل 12 هزار نفر در 8 ماه
در حوادث رانندگی 8 ماه امسال 12 هزار و 198 نفر جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 13 هزار و 135 نفر بود 1/7 درصد کاهش یافته است.
به گزارش «وطن امروز»، پزشکی قانونی آمار تلفات حوادث رانندگی در 8 ماه ابتدایی امسال را اعلام کرد. بر این اساس 12 هزار و 198 نفر جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده‌اند. در این حوادث 9 هزار و 382 مرد و 2 هزار و 816 زن جان خود را از دست داده‌اند. در حوادث رانندگی 8 ماه امسال استان‌های فارس با یک هزار و 41، خراسان رضوی با 937 و تهران با 924 فوتی به ترتیب بیشترین و استان‌های ایلام با 87، کهگیلویه و بویراحمد با 134 و اردبیل با 161 فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند. در این مدت 217 هزار و 190 مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد 155 هزار و 425 نفر مرد و 61 هزار و 765 نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد کمتر شده است. همچنین در آبان سال‌جاری یک هزار و 288 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7/13 درصد کاهش یافته است. از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت 975 نفر مرد و 313 نفر زن بودند.
 


Page Generated in 0/0061 sec