printlogo


کد خبر: 131359تاریخ: 1393/10/15 00:00
تازه‌ها

«خداحافظی طولانی» از عشق در طبقه کارگری می‌گوید
مرتضی غفوری، فیلمبردار سینما با 3 فیلم در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد که درباره آنها و همچنین 2 فیلم دیگرش توضیح ‌می‌دهد. مرتضی غفوری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با 3 فیلم حضور دارد، گفت: «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده، «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن در گروه «هنر و تجربه» و «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در بخش «سودای سیمرغ»، 3 فیلمی است که من در این دوره از جشنواره با آنها حضور دارم البته «خداحافظی طولانی» در بخش «سودای سیمرغ» نیز حضور دارد. وی ادامه داد: البته امسال علاوه بر این فیلم‌ها، «مرواریدهای خلیج‌فارس» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی و «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید را هم کار کردم. در حال حاضر نیز مشغول فیلمبرداری «گینس» به کارگردانی محسن تنابنده هستم. وی با اشاره به فیلم «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد موتمن بیان کرد: کار با فرزاد موتمن یک تجربه بسیار خوب بود و می‌توان گفت این فیلم مانند «شب‌های روشن» این کارگردان دوست‌داشتنی است. هر 2 فیلم حال و هوای یکسان و عاشقانه دارند. با این تفاوت که در «شب‌های روشن» عشق بین طبقه روشنفکر جامعه به تصویر کشیده شده بود اما در «خداحافظی طولانی» یک عشق طبقه کارگری را جلوی دوربین برده است.

جانشین مدیری مشخص شد
سریال فوتبالی «آخرین سلطان» که پیش از این عنوان شده بود در سال 94 به روی آنتن می‌رود، پس از مسائلی که برای سریال مهران مدیری مبنی بر بازنویسی فیلمنامه پیش آمد، بزودی پخشش‌ از شبکه تهران آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، عزیز علیزاده - تهیه‌کننده مجموعه طنز «آخرین سلطان» - توضیحاتی را درباره‌ فشردگی ساخت این مجموعه و همچنین اعلام پخش آن از تلویزیون ‌ارائه داد. وی با بیان این مطلب که تصمیم‌گیرندگان برای پخش مجموعه «آخرین سلطان» مسؤولان تلویزیون هستند، گفت: از ابتدا بنا بود این سریال امسال پخش شود، اما شاید به خاطر «اتاق عمل» مهران مدیری، پخش آن به سال آینده موکول شد اما در نهایت به‌خاطر مساله‌ای که برای سریال مهران مدیری پیش آمد، پخش سریال «آخرین سلطان» را اعلام کردند. تهیه‌کننده «آخرین سلطان» در عین حال اعلام کرد: این مجموعه طنز از همین دی‌ ماه پخش خود را به صورت هر شب از شبکه تهران آغاز خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه ساخت «آخرین سلطان» با شتاب طی می‌شود، در عین حال گفت: این مجموعه در حال نگارش است، هر چند مشکلاتی را به دلیل شرایط سختی که دارد، فراهم می‌کند، اما چاره‌ای نیست و ما سعی می‌کنیم کار را هدایت کنیم. علیزاده درباره قصه «آخرین سلطان»‌ که عنوان می‌شد ادامه «سه، پنج، دو» در حوزه‌ فوتبال است، اظهار کرد: این مجموعه ادامه آن سریال نیست. در حوزه فوتبال هر کاری ساخته می‌شود شبیه به هم نمی‌شود و هر سریال قصه خاص خود را دارد. در این سریال در قالب طنز به برخی از کاستی‌های ورزشی پرداخته شده است و شباهت زیادی به قصه «سه‌، پنج، دو» ندارد. فقط یکی از شخصیت‌هایی که در مجموعه «سه، پنج، دو» بوده است، در این قصه هم حضور دارد؛ به خاطر اینکه یکسری از مشکلات فوتبال را بیان کنیم سعی کردیم از آن شخصیت استفاده کنیم. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: قباد که در رویاها و توهمات خودش زندگی می‌کند و آرزو دارد که یک‌شبه ره صد ساله را برود و به ستاره‌ای مشهور تبدیل شود، تصمیم می‌گیرد وارد دنیای فوتبال شود. «آخرین سلطان» با نگاهی طنز و شیرین مسائل فوتبال کشورمان را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ در این سریال مانند همه سریال‌هایی که درباره فوتبال ساخته می‌شود، مسائل و مناسبات دنیای حرفه‌ای فوتبال مورد توجه قرار گرفته، اما سعی شده یک قصه مستقل به دور از حواشی فوتبال برای تماشاگران روایت شود.

اعتراض مدال‌آور کشتی آمریکا به فیلم «فاکس کچر»
هفت هفته از اکران فیلم «فاکس کچر» در سینماهای آمریکا می‌گذرد. فیلمی که نخستین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش درآمد و تحسین‌های زیادی را به همراه داشت اما ظاهرا شخصی که فیلم از روی زندگی‌اش ساخته شده اصلا از اثر جدید بنت می‌لر دل خوشی ندارد. مارک شولتز می‌گوید که سال 2012 و قبل از ساخته شدن فیلم به دفتر بنت می‌لر رفته و استوری بوردی که از روی کتابش تهیه شده بود را دیده است. او می‌گوید از می‌لر خواسته تا بحث تعرض در فیلم را مطرح نکند چرا که صحت ندارد اما می‌لر با پافشاری گفته وجود چنین صحنه‌ای در فیلم لازم است تا شخصیت جان دو پون مشخص‌تر شود. حالا با اکران فیلم شولتز بسیار عصبانی شده و از سازندگان فیلم خواسته ذهن‌های مردم را از اتهامات پاک کنند.


Page Generated in 0/0110 sec