printlogo


کد خبر: 131369تاریخ: 1393/10/15 00:00
تکفیری‌ها از پراید به جای بمب استفاده می‌کنند
دوره دکترای سربریدن داعش!

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش در اعلامیه‌هایی که در برخی از مناطق استان الرقه در شمال سوریه پخش کرده است، از تاسیس مرکزی برای تعیین شروط ورود به «دانشکده پزشکی» تحت نظر این گروه برای تحصیل به مدت سه سال خبر داده است. گروهی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر  گفته‌اند که احتمالا رشته سر بریدن جزو پرطرفدارترین رشته‌های دانشکده پزشکی دولت ضد اسلامی عراق و شام خواهد بود. داعش دراین اعلامیه‌ها، شروطی را برای ورود داوطلبان به «دانشکده پزشکی» وابسته به این گروه تعیین کرده که اولین آن این است که «سن داوطلب کمتر از 18 سال و بیشتر از 30 سال نباشد» و دیگر اینکه «امتیاز داوطلب در مدرک دوره دبیرستان 80 درصد به بالا باشد». به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مهلت ارسال درخواست برای ورود به دانشکده پزشکی تکفیری‌ها یک ماه اعلام شده. مکان تاسیس این دانشکده دقیقاً مشخص نشده است و هم دختران و هم پسران می‌توانند برای تحصیل دراین دانشکده ثبت‌نام کنند. عناصر تروریست بعد از بیرون راندن جبهه النصره، ارتش آزاد و دیگر گروه‌های مسلح از استان رقه در شمال شرق سوریه بیش از یک سال است که به طور کامل این استان را تحت کنترل خود دارند.
تجهیز داعش به موشک آمریکایی «تاو»
یکی از صفحات توئیتری منتســب به داعش مدعی اســت داعشی‌ها از موشک ضدزره آمریکایی «تاو» در ناحیه قلمون سوریه استفاده کرده‌اند. تاو که با نام رده «بی‌جی‌ام71 تاو» در ارتش آمریکا شناخته می‌شود، از دهه 70 میلادی به خدمت نظامیان آمریکا درآمد. این موشک هدایت‌شونده، در کنار «مالیوتکای» روسی، یکی از 2 موشک هدایت‌شونده پرتیراژ دنیاســت. از این موشک که 3700 متر برد دارد، برای هدف‌گیری دقیق به سنگرهای دوردست یا منهدم کردن خودروهای زرهی در حال حرکت استفاده می‌شود؛ تاو می‌تواند از زره 60 سانتیمتری عبور کند. آمریکا در اوایل شروع بحران در سوریه، تروریست‌های موســوم به ارتش آزاد را گروهی «میانه‌رو» خواند و آنها را به «تاو» تجهیز کرد؛ حتی اخباری از ارســال دوش‌پرتاب‌های «استینگر» برای این گروه در رسانه‌ها پخش شد.
کشف‌ پراید بمب‌گذاری‌ شده‌ در دیرالزور
منابع امنیتی از کشف یک دستگاه خودروی پراید بمب‌گذاری‌شده توسط ارتش سوریه در استان دیرالزور خبر می‌دهند. به گزارش پایگاه لبنانی العهد، ارتش سوریه روز گذشته یک دستگاه خودروی پراید بمب‌گذاری شده را در استان دیرالزور کشف و خنثی کرد. تروریست‌ها برای انجام عملیات تروریستی خود در نزدیکی اتحادیه کشاورزی حلب در نظر داشتند این خودرو را منفجر کنند. ارتش سوریه پس از کشف مواد منفجره در داخل این خودرو، آن را خنثی کرد.


Page Generated in 0/0053 sec