printlogo


کد خبر: 131373تاریخ: 1393/10/15 00:00
چهارگوشه

حمایت فیسبوک و توئیتر از اسلام‌هراسی
ایندیپندنت تأکید کرد، با انجام تحقیقی به این نتیجه رسیده است که با وجود اعتراض سازمان‌های ضدنژادپرستی، شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر از فیلتر کردن صدها مطالب کینه‌توزانه علیه مسلمانان خودداری می‌کنند. این روزنامه با اشاره به  افزایش انتشار مطالب علیه مسلمانان گزارش داد، شاید خطرناک‌ترین مطالب مربوط به صفحه‌ای است که خواستار اعدام و نابودی مسلمانان انگلیس است؛  با این وجود اینچنین مطالبی و صفحاتی از فیسبوک و توئیتر حذف نمی‌شود. مسؤولان فیسبوک با وجود دریافت گزارش‌هایی در این باره مدعی شده‌اند محتوای این صفحه‌ها مخالف قوانین نشر فیسبوک نیست.

مخالفت الحوثی‌ها با تقسیم یمن
عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن، طرح تجزیه یمن به 6 اقلیم را که در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی یمن تایید شده، رد کرد و گفت انصارالله کاملا این طرح را رد می‌کند. چندی پیش کمیته اقلیم‌های یمن که به دستور رئیس‌جمهوری این کشور تشکیل شد، اعلام کرد این کشور به 6 اقلیم فدرالی تقسیم خواهد شد و به این ترتیب اقلیم حوثی‌ها از داشتن مرز آبی محروم خواهد شد. وی تاکید کرد: دشمن در امور ملت یمن دخالت می‌کند و ما به‌عنوان مسلمان باید به اصول و ارزش‌های اسلامی پایبند باشیم.

فعالیت دادگاه‌ نظامی پاکستان
مجلس ملی پاکستان با تصویب یک متمم، موافقت کرد قانون فعالیت مجدد دادگاه‌های نظامی بعد از انجام برخی اصلاحات در قوانین مجازات تروریست‌ها، توسط ارتش و برخی مجاری قضایی اجرا شود. به گزارش فارس، از تاریخ 16 سپتامبر تاکنون احزاب سیاسی پاکستان 3 بار در اجلاس‌های مختلف شرکت و در زمینه انجام اصلاحات به تبادل‌نظر پرداختند. سرپرستی همه اجلاس‌ها توسط نواز شریف، نخست‌وزیر انجام شده و فرماندهان ارتش نیز در آنها شرکت داشتند. بعد از تایید اصلاحات مصوبه توسط مجلس ملی، دادگاه‌های نظامی در سراسر پاکستان قدرت اجرایی پیدا می‌کنند.

هزینه دیده‌بانی از آسانژ
پلیس لندن برای تحت نظارت قرار دادن جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگری ویکی لیکس، 9 میلیون پوند هزینه مالیاتی به مردم انگلیس تحمیل کرد. روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» به نقل از یک سخنگوی پلیس انگلیس نوشت: هزینه تحت نظارت قرار دادن آسانژ بین سال‌های 2012 تا 2014 از محل مالیات‌های مردمی تامین شده است. دادگاهی در سوئد خواستار محاکمه آسانژ است به همین دلیل وی در انگلیس به سفارتخانه اکوادور پناه برده و پلیس لندن موظف است در صورت تلاش وی برای خروج از این سفارتخانه، وی را دستگیر کند.

تنبیه گروهی فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها
رژیم صهیونیستی 127 میلیون دلار از مالیات‌های جمع‌آوری شده از فلسطینی‌ها را که باید به مقامات تشکیلات خودگردان تحویل دهد، در تلافی شکایت فلسطین از این رژیم به دادگاه جنایی بین‌الملل، مصادره کرد. براساس توافق میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی، جنبش فتح قبول کرده که دسترسی کافی به زیرساخت‌های ترانزیتی مانند فرودگاه و بندر را ندارد و بر همین اساس، وظیفه جمع‌آوری مالیات فلسطینی‌ها را به مأموران اسرائیلی واگذار کرده است.

اروپا نگران بازگشت تروریست‌ها
هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در امور مبارزه با تروریسم گفت این اتحادیه در نظر دارد گروهی از کارشناسان را سازمان‌دهی کند تا در صورت اقدامات تروریستی در اروپا، بتواند از پاسخ فوری آنها کمک بگیرد. گیل کرشوف با تاکید بر اینکه تاکنون حدود 3هزار شهروند عضو کشورهای اتحادیه اروپا به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه ملحق شده‌اند، از نگرانی  سران کشورهای این اتحادیه از بازگشت این افراد به کشورهای خود و اقدامات تروریستی خبر  داد.

اسارت یک اسرائیلی در «عسقلان»
شبکه لبنانی «المیادین» از اسارت یک اسرائیلی در ساحل عسقلان به دست مقاومت فلسطین خبر داد. بنا بر این گزارش، فرد اسرائیلی حدود سه ماه پیش پس از آنکه آب دریا او را به سوی ساحل عسقلان سوق داد، بازداشت شد اما رژیم صهیونیستی درباره این اتفاق، سکوت کرده است. منابع مطلع به المیادین گفتند که اسرائیل برای کاستن از اهمیت این اسارت، مدعی شده است اسیر یادشده دارای اصلیتی اتیوپیایی است. همچنین اسرائیل تلاش می‌کند با همکاری خانواده‌اش، روایتی ساختگی درست و وانمود کند که این فرد، بیمار روانی است تا در هر عملیات تبادل اسرا از ارزش آن بکاهد.


Page Generated in 0/0056 sec